Ultimii ani au schimbat total modalitatea în care companiile se adresează consumatorilor. Într-o perioadă în care prețul a devenit cel mai important factor de decizie pentru cei mai mulți, societățile încep să ofere posibililor clienți experiențe personalizate pentru a-i ține aproape.
Piaţa de comerţ electronic de tip business-to-consumer (B2C), sau „piaţa de e-commerce”, cunoaşte o extindere rapidă. Creşterea globală a pieţei de e-commerce este prevăzută să înregistreze o rată anuală de 17% până în 2018, depăşind cu mult rata de creştere de 6% aşteptată pentru piaţa de comerţ bazată pe magazine fizice, este de părere Constantin Măgdălina, Knowledge Management, Ernst & Young România.
Tehnologia și schimbările constante au condus la o sincronizare a piețelor din întreaga lume și la extinderea competiției peste granițe.
De exemplu, folosirea analizelor de date cu ajutorul tehnologiei, „data analytics”, apariția tehnologiei care facilitează stabilirea preţurilor în timp real pentru produsele comercializate permite unei companii să schimbe instantaneu preţurile în toate magazinele sale. De asemenea, reţelele sociale devin instrumente puternice de comunicare personalizată, word-of-mouth, în reţele închise şi deschise, iar aceste rețele se extind cu repreziciune dincolo de graniţele naţionale – explică Constantin Măgdălina, Knowledge Management, Ernst & Young România.
Rezultatele studiului intitulat „Experiența de cumpărare în era consumatorilor digitali”, realizat de Ernst & Young, arată că 41% dintre consumatorii cu vârsta între 20 şi 35 de ani au devenit cumpărători digitali, faţă de 62% la nivel global.