Tony Morris – supranumit The Sales Doctor de către presa britanică, a ajuns pentru prima dată în România. Acesta a participat pe 15 mai, la Cluj Sales Conference, unde a susținut masterclass-ul „The perfect call sales” .
Conferința a reunit specialiști în vânzări din diverse domenii de activitate, iar speakerul britanic a reușit să aducă în fața participanților la eveniment exemple și sfaturi practice, bazate pe experiența acumulată în companiile în care a activat.
Având o experiență de peste 15 ani în domeniul vânzărilor și marketingului, Tony Morris a ales din anul 2006 calea antreprenoriatului, unde, împreună cu partenerul său de afaceri a pus bazele companiei Sales Doctor.
În cadrul Cluj Sales Conference, Tony le-a arătat specialiștilor și managerilor de vânzări prezenți în sală cum să realizeze vânzarea ideală prin telefon, urmând doar patru reguli simple:
1. Segmentează publicurile și orientează-ți atenția către publicurile cheie
Astfel,unul dintre punctele cheie prezentate a fost reprezentate de clasificarea clienților în categoriile A,B,C și D în funcție de importanța pe care o au în succesul vânzării.
“Cei aflați în prima categorie sunt companiile care au resurse financiare și domeniul de activitate este de interes pentru tine, pe când clienții aflați în categoria D sunt reprezentați de companiile care îți ocupă o mare parte de timp și nu sunt companii mari cu resurse materiale de investit. Focusează-te pe clienții aflați în categoria A”, este sfatul expertului.
2. Creează o impresie bună în primele secunde ale conversației telefonice
Potrivit britanicului Tony Morris, în realizarea unei vânzări de success, sunt de impact primele 7 secunde în contactul cu noii clienți.
Modul de prezentare și limbajul nonverbal deţin un rol esențial în stabilirea oricărei negocieri.Totuşi, în cazul unei vânzări prin telefon, modalitatea de exprimare este singurul element care îți poate garanta o vânzare de succes.
“Oamenii au nevoie să audă un zâmbet. Specialistul în vânzări trebuie să se facă plăcut clienților, sa creeze ceea ce se numește „raport” si sa reușească să stabilească o relație cu potențialul client”, a spus specialistul în vânzări.
Urmărește o abordare pozitivă în conversațiile telefonice
Conform lui, un al element cheie în procesul vânzării îl joacă modul de abordare a clienților. Tony Morris a vorbit despre două tipuri de abordări, cea negativă şi cea pozitivă. Aşadar, un specialist de vânzări va cauta să adopte o abordare pozitivă asupra conversațiilor, tocmai pentru a facilita procesul de creare a acelui raport, unghi comun între acesta și potențialul client.
4. Învață cum să înlături obiecțiile
În condiţiile în care una din problemele cu care se confruntă orice specialist în vânzări este reprezentată de obiecțiile care le primește din partea clienților, participanții prezenți la evenimentul Cluj Sales Conference au învățat prin exerciții practice pentru fiecare problemă care le este adusă în față să găsescă o soluție inteligentă și de necombătut.