O mare parte dintre români (42,5%) sunt optimiști cu privire la evoluția turismului din ţara noastră și consideră că situația se va îmbunătăți în următorii cinci ani, arată un studiu realizat de portalul de rezervări online HotelGuru.ro.
În schimb, principala problemă a industriei este, conform unui procent de 48% dintre persoanele intervievate, infrastructura defectuoasă.
Planuri de dezvoltare
Studiu mai arată că 8 din 10 hotelieri din România au planuri de dezvoltare. În ceea ce privește evoluția propriului business, 67% dintre hotelierii care au participat la studiu au declarat că a fost un an acceptabil, în timp ce pentru 22,5% a fost un an de succes.
Totodată, 82,5% dintre cei intervievaţi au afirmat că plănuiesc să își dezvolte serviciile în următorii 5 ani. Majoritatea intenționează să îmbunătățească nivelul de confort din camere (56,3%), în timp ce peste 40% și-ar dori să ofere o capacitate mai mare de cazare. În topul serviciilor pe care hotelierii au în plsn să le dezvolte se regăsesc și centrele SPA, pentru 29% dintre unitățile de cazare.
Valoarea investiției planificate pe unitate de cazare este de până la 200.000 de lei, în funcție de serviciile care urmează să fie dezvoltate de hotelieri (centre SPA, terenuri de sport, restaurante a la carte etc.).
Cele mai mari provocări
Circa jumătate dintre respondenți consideră că cea mai mare provocare a industriei este infrastructura deficitară, urmată de lipsa promovării și a personalului calificat (21% și, respectiv, 19%). Prin urmare, cel mai important pilon în dezvoltarea turismului românesc este considerat a fi infrastructura (49%), urmat de promovarea tradițiilor și gastronomiei locale (22%), precum și a activităților în aer liber (17%).
Rezervări online
Conform raportului HotelGuru.ro., 50% dintre hotelieri primesc cele mai multe solicitări prin intermediul site-urilor de rezervări online.
Pe de altă parte, pentru clienții a 26% dintre unitățile de cazare, rezervările telefonice continuă să fie preferate.