Cumpărături online de peste 1 miliard de lei, de Black Weekend. Astfel, în weekendul reducerilor (16-18 noiembrie), românii au făcut cumpărături online – incluzând aici atât comenzile plătite online, cât și cele cu numerar la livrare – de peste 1 miliard de lei, conform PayU România.
Cumpărături online. 376.289 de tranzacții
Doar pe segmentul de plăți online, ”Black Weekend” a generat în sistemul PayU România peste 376.289 de tranzacții. Valoarea acestora este de aproximativ 198 milioane de lei. Nivelul este în creștere cu 40% față de anul trecut.
80% din această sumă, respectiv peste 157 de milioane de lei, s-a înregistrat vineri, 16 noiembrie.
„Dacă ne uităm la căutările pe Google, românii sunt cei mai interesați de fenomenul Black Friday. Ei îi depășesc chiar și pe americani, inventatorii acestui eveniment.* Iar acest lucru se vede și în creșterile spectaculoase de la un an la altul. Anul acesta am înregistrat în platforma PayU cu peste 70% mai multe tranzacții online în tot weekendul, în timp ce valoarea acestora a crescut cu 40%. Iar dacă ne uităm la creșteri peste așteptări, este anul în care, într-o singură zi, s-a depășit cu 10% numărul total de plăți online din toate cele trei zile de reduceri de anul trecut.” declară Marius Costin, Country Manager PayU România.
Cumpărături online. Minutul de aur
Minutul de aur a stabilit un nou record în materie de plăți online. Astfel, în intervalul 6:56-6:57 s-au înregistrat 1.135 de plăți online. Numărul este cu 23% mai mare decât anul trecut.
Cumpărături online. Produsele preferate
Clasamentul cumpărăturilor online rămâne și anul acesta dominat de produsele IT&C, urmate de produse din categoria fashion (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii). Ofertele de turism câștigă din ce în ce mai mult teren.
Anul acesta, valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 526 de lei, cu 18% mai mică decât anul trecut.
”Scăderea valorii medii a coșului de cumpărături este o consecință normală a dezvoltării pieței de e-commerce și a maturizării evenimentului Black Friday. Acest lucru înseamnă că românii au încredere să comande și să plătească online din ce în ce mai multe tipuri de produse, chiar și cele cu o valoare mică”, a explicat Marius Costin.
Cumpărături online. Topul tranzacțiilor online
Cea mai mare tranzacție online a fost de 129.635, coșul de cumpărături conținând aur.
Pe locul al doilea se află o tranzacție de peste 48.000 lei pentru echipamente și accesorii foto
Pe locul al treilea se află o tranzacție de 46.970 lei pentru produse IT&C
1 din 10 plăți online vine din altă țară
Aproximativ 10% din numărul total de plăți online realizate de Black Weekend sunt tranzacții realizate cu un card emis într-o altă țară.
„Comerțul online transfrontalier nu are bariere. Se cumpără în România din toate colțurile lumii și din ce în ce mai mulți români își extind aria de căutare a produselor preferate pe site-uri din afara granițelor țării. Acest lucru ar trebui să indice clar magazinelor online locale că a venit momentul să își extindă afacerea și în alte piețe, iar PayU le poate fi un partener de încredere care să faciliteze tot acest proces” încheie Marius Costin, Country Manager PayU România.
Cumpărături online. Topul primelor șase țări după numărul de plăți online:
România (239,500 plăți online)
Ungaria (5,643 plăți online)
Marea Britanie (5,350 plăți online)
Italia (944 plăți online)
Bulgaria (574 plăți online)
SUA (532 plăți online)
Weekendul reducerilor a adus cumpărători online din țări exotice, precum: Australia, Japonia, Coreea de Sud, Singapore, Costa Rica.
Citește și Garrett aniversează 20 de ani de prezență în România