Cumparaturi pe mobil - studiu GfK FutureBuy 2018

Românii, campioni la cumpărăturile de pe mobile

08.07.2019

Cumpărături pe mobil. Peste jumătate dintre utilizatorii de internet din mediul urban au folosit internetul mai des în 2018 comparativ cu 2017 pentru a găsi produsele pe care și le doresc sau pentru a afla detalii despre acestea.

În plus, căutarea de produse și servicii, de informații suplimentare despre ele, consultarea review-urilor postate de alți utilizatori și compararea prețurilor sunt comportamentele de cumpărare pe internet cel mai des întâlnite, conform studiului GfK FutureBuy 2018.

Cumpărături pe mobil. Obiceiuri de consum

Obiceiurile cu cel mai rapid ritm de creștere în 2018 față de anul anterior în țara noastră sunt cumpărăturile de pe dispozitive mobile în timp ce se uită la televizor, folosirea acelorași dispozitive pentru a plăti în magazine și realizarea de achiziții la click pe reclame online.

Studiul GfK FutureBuy 2018 realizat în 35 de țări a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile și comportamentele oamenilor față de cumpărăturile online și offline, pe categorii de produse și pe categorii de vârste/ generații.

Cumpărături pe mobil. Recenzii și păreri

Pentru cei care au în plan achiziții online, este important să consulte recenziile din partea altor utilizatori ai produsului care îi interesează și recenziile experților.

De asemenea, este foarte important pentru ei să poată compara prețurile pe site-urile specializate sau pe site-urile de discount, precum și să aibă acces la demonstrații despre cum funcționează produsele. De acești factori țin seama cumpărătorii mai cu seamă în cazul produselor electro-IT, a altor bunuri de folosință îndelungată sau îmbrăcăminte.

Cumpărături pe mobil. Compararea prețurilor

Compararea prețurilor din diferite magazine este o practică tot mai frecventă pentru 44% dintre cei chestionați, România situându-se peste nivelul global la acest capitol, fapt care arată atenția sporită pentru găsirea celui mai bun raport calitate-preț pentru produsele de care suntem interesați.

41% dintre respondenți au folosit mai des față de anul trecut motoarele de căutare ca ajutor la cumpărături. În plus, 3 din 10 au apelat la liste de cumpărături. Nivelul este în scădere cu 2 procente față de anul anterior.

Cumpărături pe mobil. Cel mai important instrument de shopping

Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping. Acest lucru se aplică pentru mai bine de jumătate dintre românii din mediul urban utilizatori de internet.

7 din 10 consumatori afirmă că este important ca prețul unui produs să fie același, atât în mediul online, cât și în magazine.

Cumpărături pe mobil. Loialitatea față de branduri

Loialitatea față de produse sau magazine este din ce în ce mai greu de păstrat. 54% dintre respondenți sunt de acord cu afirmația că retailerii, advertiserii și brandurile le influențează mai puțin ca oricând decizia de cumpărare.

În plus, tot 54% dintre aceștia spun că ar fi mai loiali unui brand sau retailer care le oferă posibilitatea:

  • să personalizeze
  • să dea sugestii
  • să ajute la conceperea produselor sau a serviciilor pe care le cumpără

Cumpărături pe mobil. Recomandări

53% afirmă că apreciază când site-urile le fac recomandări pe baza intereselor lor, arătate în vizitele anterioare. Acest procent este în scădere cu 3 puncte față de 2017.

Citește și Credite pentru fermieri OTP Bank România. Banca a semnat convenția cu APIA

 

 

 

Citiți și despre:

2 păreri la “Românii, campioni la cumpărăturile de pe mobile

  1. Pingback: Bacalaureat 2019 rezultate - Rata de promovare | Jurnalul de Afaceri

  2. Pingback: Amenzi GDPR 2019. Tara cu cele mai multe sanctiuni | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.