Românii care doresc să îşi dezvoltate cunoștințele financiare sunt, în principal, interesaţi de economisire. Astfel, o mare parte (55%) dintre clienții instituțiilor financiare nebancare din ţara noastră sunt chibzuiți cu cheltuielile zilnice și aproape 7 din 10 susțin că dezvoltarea cunoștințelor financiare ar contribui la o mai bună gestionare a bugetului de familie, arată un studiu GfK, realizat la inițiativa International Personal Finance, grupul din care face parte Provident România.
„Economisirea pe termen lung este principala preocupare a respondenților români atunci când caută să obțină informații financiare”, au afirmat reprezentanţii Provident.
În plus, o treime dintre participanții la studiu consideră că un nivel mai ridicat de educație financiară i-ar putea ajuta să-și crească economiile, în timp ce circa un sfert spun că ar putea să-și gestioneze astfel mai bine cheltuielile zilnice și bugetul de familie. În acelaşi timp, 21% sunt interesați să-și dezvolte cunoștințele financiare pentru a putea realiza investiții pe termen lung, la bursă sau în imobiliare.
În prezent, 20% dintre cei intervievaţi spun că reușesc să facă economii cu regularitate pentru viitorul lor și al familiei lor. Dintre aceștia, peste jumătate pun bani deoparte pentru pensii private, 10% au economii la bancă și 6% au realizat investiții pe termen lung cu scopul de a economisi.
„Românii și-au schimbat obiceiurile financiare în ultimii ani, devenind tot mai atenți cu cheltuielile zilnice și mai interesați să-și optimizeze finanțele personale pentru a economisi și investi pentru viitor. Mai mult, observăm că educația financiară a devenit o prioritate, ceea ce reconfirmă strategia noastră de a susține, încă din 2008, programe ample menite să îmbunătățească nivelul de cunoștințe de gestionare și planificare a bugetului”, a declarat Viktor Boczán, directorul general al Provident Financial România.
La nivel european, 40% din respondenți sunt interesați să acumuleze cunoștințe financiare pentru a-și optimiza veniturile și cheltuielile lunare