Dacia, mereu în inimile românilor

06.08.2018

Dacia aniversează 50 de ani de transformări care au făcut ca întreprinderea care a luat ființă în 1968 să fie astăzi una dintre cele mai importante companii din România. În apropierea comunei Colibași (în prezent, cartier al orașului Mioveni) se derulau ultimele lucrări de amenajare ale Uzinei de Autoturisme Pitești.  Complexul industrial, construit în urma colaborării cu Renault, avea să înceapă în curând producția primelor automobile, marcând astfel nașterea uneia dintre cele mai cunoscute și îndrăgite mărci românești – Dacia. În timpul care a trecut de la fabricarea primului vehicul, Dacia a trecut prin transformări profunde, a cunoscut etapa de creștere și de optimism a anilor ’70 și a supraviețuit crizei economice a anilor ’80.

Preluarea de către Groupe Renault, în 1999, reprezintă începutul unei noi etape pentru marca Dacia și pentru uzina de la Mioveni. Platforma de la Mioveni a cunoscut o dezvoltare spectaculoasă, iar cei peste 14 000 de angajați își desfășoară activitatea într-un mediu de lucru modern și competitiv. Uzina de vehicule, cu o capacitate de producție de 350.000 de unități pe an, Uzina Mecanica şi Şasiuri  (cea mai mare turnătorie din ţară, motoare, cutii de viteze, șasiuri), centrul logistic de mare complexitate, cât și activitatea de inginerie de înalt nivel,  asigură o contribuție importantă la economia județului Argeș și a României.

Sunt onorat că pot vorbi despre un moment unic: în 2018 vom sărbători 50 de ani de Dacia – 50 de ani ai unei uzine, ai unei mărci și ai unui simbol al României.  Dacia este o marcă dinamică cu un rol esențial în reușita planului strategic al Groupe Renault, „Drive the Future”. Dacia s-a impus ca un actor important pe majoritatea piețelor exigente din Europa. Proiectăm și producem în România vehicule atractive, de calitate și la cel mai bun preț. Avem legitimitatea de a continua acest succes și Dacia va fi mereu în inimile românilor!”  – Antoine Doucerain, Director general Automobile Dacia și Groupe Renault România.

În lunile care urmează, Dacia va marca acestă aniversare printr-o campanie de comunicare adresată tuturor celor care se simt atașați de această marcă – de la salariați și clienți, până la pasionați ai modelelor produse de-a lungul timpului la uzina de la Mioveni.

 

 

Citiți și despre: