40 de fermieri au participa la conferinţa Danone România, eveniment dedicat partenerilor companiei. Organizat sub deviza „Un parteneriat de calitate, pentru un viitor de succes”, principala temă a evenimentului a fost reprezentată de identificarea de noi soluţii pentru a creşte cantitatea şi calitatea laptelui proaspăt livrat către Danone, în condiţiile unei activităţi eficiente şi sustenabile în fermă.
„Pentru Danone fermierii nu sunt doar furnizori de lapte, ci parteneri apropiaţi de afaceri, iar relaţia noastră se bazează pe o viziune pe termen lung pentru dezvoltarea producţiei de lapte de calitate în România. Asigurarea celor mai bune resurse de lapte din fermele româneşti a fost întotdeauna o prioritate pentru Danone, deoarece reprezintă un factor cheie ce asigură superioritatea produselor noastre”, a declarat Dieter Schulz, director general Danone Europa de Sud Est.
Potrivit lui, angajamentul companiei faţă de fermierii români s-a concretizat în susţinerea unui program de investiţii de peste 22 milioane de lei, în ultimii 8 ani, investiţii care u avut drept scop creşterea producţiei de lapte colectat de la fermele mari şi mici.
În anul 2006, Danone a iniţial programul „Spre Vest”, cu scopul de a sprijini dezvoltarea fermelor producătoare de lapte. În urma acestui program, fermele partenere din România au investit în peste 3.500 juninci de rasă şi 21 săli de muls, ceea ce a dus la o producţie suplimentară de 70 de tone de lapte pe zi.
În acest an se află în derulare încă 6 proiecte, iar alte 2 vor fi demarate în curând. Programul va continua şi anul viitor, investiţiile programate pentru dezvoltarea fermelor partenere fiind estimate la 1 milion de euro.
Din totalul furnizărilor companiei, 8 ferme livrează lapte pentru Danone de peste 10 ani. Compania livrează zilnic în Romania peste 1 milion de iaurturi, unul din două iaurturi consumate în ţara noastră fiind produs de Danone, din lapte de la fermele româneşti.