DB Group România, un pachet complet de servicii logistice și de transport

01.12.2019

Prezența globală a grupului este cea care a furnizat soluțiile pentru activități de tip aerian și maritim, dar și know-how-ul existent. DB Group România a fost primul pas al DB Group Spa spre internaționalizare, reprezentând prima filială pe care DB Group a deschis-o în Europa. Scopul deschiderii filialei din România a fost acela de a urma clientul și proiectele acestuia. În ultimul deceniu, România a jucat un rol cheie ca domeniu de de localizare și aprovizionare pentru companii italiene, dar nu numai. Cu timpul, a devenit mult mai mult: a devenit o platformă strategică pentru afaceri între piețele occidentale și estice, o piață strategică pentru dezvoltare. Acest aspect a permis companiei ca de-a lungul anilor să se implice în diverse activități, care au avut ca scop și totodată ca rezultat dezvoltarea portofoliului de servicii, dar și de clienți.

Activitatea DB Group în România începe în anul 1998, prin deschiderea biroului din Timișoara

În 1999, rețeaua a fost extinsă și în Arad, odată cu deschiderea depozitului NDB Logistică. NDB Logistică este un joint-venture între DB Group Spa și XPO Logistics, fondat în 1999 cu scopul de a desfășura activități logistice pentru un client comun din Arad.

DB Group România este prin urmare o companie flexibilă, care urmărește nevoile și proiectele clienților, cărora le pune la dispoziție o platformă logistică în zona industrială Vest de 13.000 de m2.

Extinderea portofoliului de servicii oferite 

În anul 2002, DB Group România își extinde serviciile existente cu cele de consultanță și comisionare vamală, prin achiziționarea unei companii care deja opera în acest sector, Lombarda Spedizioni din Timișoara.

În aceeași perioadă, au debutat și activitățile de cross-dock pentru camioanele de linie grupaj, distribuția națională, activitățile de logistică și depozitare, cât și de depozitare temporară și antrepozit într-un spațiu de 3.800 m2 în zona de Sud a Timișoarei.

„În anul 2005, am extins cei 13.000 de m2 inițial construiți în 1999 în Arad și am ajuns la 26.000 m2 de suprafață de depozitare; în 2007 DB Group România își extinde rețeaua prin deschiderea unui birou și în București”, ne-a declarat Dl. Cristian Cazacu, Network Development Manager în cadrul DB Group România.

În anul 2012, a debutat un nou joint-venture prin asocierea World Media Trans (WMT) la reteaua D.B. Group Romania,cu intenția de a dezvolta și de a îmbunătăți serviciile oferite

Lombarda Spedizioni a reușit obținerea statutului AEO-F în anul 2016, urmat de deschiderea la Arad a unui antrepozit vamal pe o suprafață de aproximativ 500 de m2, care funcționează momentan pentru activități de consigment stock.

În perioada 2017-2019, DB Group România a deschis un alt punct de lucru, cu activitate principală în domeniul serviciilor de logistică, la Târgu Mureș, în zona industrială din spatele aeroportului, unde își desfășoară activitatea pe o suprafață de 10.600 m2, într-un depozit nou, clasa A. În plus, a fost deschis un birou în portul Agigea, care a obținut statutul AEO-F ca și DB Group.

Un pachet complet de servicii logistice și de transport

„Prin serviciile proprii DBG, dar și prin prisma celor adiacente aduse de aceste joint-ventures, putem spune că suntem absolut siguri că putem oferi un pachet complet de servicii logistice și transport, 4PL. Suntem prezenți în domeniul comisionării vamale, transport FTL/LTL, transport maritim, aerian, hand-carry, fast car, servicii logistice, servicii de curățare și uscare ambalaje sau orice serviciu ar fi necesar – noi avem soluția”, afirmă Dl. Cristian Cazacu.

Prezența în România se rezumă la 5 birouri DB Group – Arad, Timișoara, Târgu Mureș, București și Constanța – și 6 birouri JV în Iași, Satu Mare, Oradea, Deva, Cluj și Sibiu

DB Group România, împreună cu asociații săi JV, are 200 de angajați, cu peste 15 birouri, cu acoperire națională și o suprafață totală de depozitare pe teritoriul României de aproximativ 60.000 m2.

În anul 2019, DB Group România a inaugurat un nou birou în Constanța. „În primul rând, am dorit să avem o prezență activă în port, care să ne ofere sprijin și consultanță pe partea de transport containerizat și comisionare vamală. În viitor ne propunem să dezvoltăm relații cu furnizorii, dar și clienții din zonă”, continua Dl. Cristian Cazacu.

DB Group România, parte a strategiei unui grup internațional

Primul mod în care apartenența la un grup internațional și-a pus amprenta a fost reprezentat de prezența globală, cea care a furnizat soluțiile pentru activități de tip aerian și maritim, dar și know-how-ul existent.

„Avem în prezent 48 de birouri DBG în 19 țări, iar unde nu suntem prezenți noi, avem agenți agreați care sprijină constant activitatea noastră” detaliază reprezentantul companiei.

Unul dintre principiile pe care se bazează DB Group este cel de parteneriat, iar o asemenea gândire, corelată cu o rețea bine pusă la punct, nu poate să nu aducă succes și satisfacții

DB Group a achiziționat un depozit în Timișoara, cu o suprafață de aproximativ 3.800 m2, iar, în calitate de joint venture, NDB a început în 2019 o nouă activitate de logistică în Timișoara, pe o suprafață de 12.000 m2. În plus, DB Group a achiziționat o mașină de curățat și spălat ambalaje, pentru un nou proiect în domeniul automotive.

Strategia DB Group România vizează creșterea eficienței

În ultimii ani, DB Group a fost implicată în activități de digitalizare, care vizează creșterea eficienței în toate departamentele, precum și reducerea impactului activităților cotidiene asupra mediului. În ceea ce privește oamenii, reprezentanții companiei afirmă că „într-o lume a serviciilor, oamenii sunt cei care creează valoare adăugată”.

În acest sens, compania a lansat un program numit „Global Talent Program”, care încurajează schimbul profesional între birourile din întreaga lume.

„Prin activitatea noastră, demonstrăm cu mândrie că indiferent dacă inovația tehnologică este o condiție necesară pentru un furnizor de logistică, entuziasmul, angajamentul și know-howul oamenilor noștri sunt ceea ce diferențiază DB Group. Pentru noi, oamenii sunt principalul atu strategic. Suntem mândri de #DBGROUPERS și ne străduim în mod constant să găsim persoane noi, să recrutam, să formăm și să creștem împreună cu ei. Împreună cu oamenii, internaționalitatea este un factor fundamental care ne ajută să fim flexibili și să oferim cele mai bune soluții pentru clienții noștri”, a declarat în încheiere Dl. Cristian Cazacu, Network Development Manager, DB Group România.

 

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/cat-de-importanta-este-siguranta-logistica-pentru-companii/

Citiți și despre:

  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Slik Impex, distribuție regionalăSlik Impex, distribuție regională Compania a implementat un program operațional pentru informatizarea activității. Înființată la începutul anilor 90, compania Slik Impex a debutat greoi din cauza perioadei extrem de tulbure pentru inițiativa […]
  • FlixBus, un nou mod de a călătoriFlixBus, un nou mod de a călători Compania operează în prezent cea mai mare rețea de autocare interurbane din Europa. FlixBus este un operator de servicii de mobilitate pe distanțe lungi, care a schimbat decisiv stilul de călătorie a milioane […]
  • Rail Cargo Group încurajează transportul feroviar în EuropaRail Cargo Group încurajează transportul feroviar în Europa Prin proiectul Rail Freight Forward și trenul lui Noe, compania a luat măsuri clare pentru creșterea transportului feroviar de marfă în Europa. Cu 8.500 de angajați, sucursale în întreaga Europă și o cifră de […]
  • Dianthus, cea mai eficientă companie de transport din România în 2016Dianthus, cea mai eficientă companie de transport din România în 2016 Principalele investiții ale companiei vizează dezvoltarea și modernizarea flotei auto. Dianthus Company a fost înființată în anul 1993, cu capital 100% privat românesc, având ca obiect de activitate comerțul […]