Cele 11 companii specializate ale grupului oferă soluții personalizate, flexibilitate și promptitudine. Grupul Menatwork este prezent pe piața locală din anul 1994. Acum 20 de ani, compania a început distribuția și montajul materialelor prefabricate pentru construcții și amenajări de interior. “Această activitate o practicam deja de peste 10 ani în Italia și dețineam o bună experiență, optime competențe și o rețea consolidată de relații cu importanți furnizori, branduri consacrate la nivel internațional, iar România, în acea perioadă era o piață tânără și avidă de nou. Apoi, ne-am decis să extindem distribuția și peste hotarele țării, exportând în mai toate țările din estul Europei. Pasul imediat următor a fost inițierea activității de producție, în sinergie cu firme italiene, care desfășurau această activitate. Acestea s-au unit cu noi în România și împreună am înființat companii dedicate unor producții unice sau unor activități specifice ramurii de business din care provenea firma italiană asociată. În acest mod, am început să fim un grup de companii, nu doar o singură companie”, ne-a declarat Luigi CAVERNI, administratorul Grupului Menatwork.
Conducerea Menatwork spune că formula unui grup de companii, în care fiecare societate este specializată pe un singur business este una eficientă, întrucât permite menținerea avantajelor unei companii mari, dar, în același timp, oferă clienților și partenerilor de afaceri flexibilitatea și promptitudinea unei societăți de mici dimensiuni. „Pe parcursul celor 20 de ani de activitate în România, Grupul Menatwork s-a dezvoltat crescând atât volumul de afaceri, cât şi numărul de businessuri, ajungând la structura organizatorică actuală, formată din 11 societăţi si structurată pe trei direcții: producţie, comerț, servicii. Această structură organizatorică are la origine orientarea organizației către o formă modernă, dinamică, flexibilă şi eficace de business, pe baza căreia s-au dezvoltat inițial activităţile de instalare/montaj şi de distribuție comercială a materialelor prefabricate pentru amenajări de interior, pentru ca mai apoi să se continue cu activităţi de producţie, într-un circuit complet, la 360 grade. Grupul Menatwork cultivă relaţii stabile cu propriul personal, demonstrate în realitate, prin cea mai scăzută fluctuație a mediei din sector: 92% din persoanele anjagate au peste cinci ani vechime la locul de muncă”, a completat Luigi CAVERNI.
Produse calitative
La 20 de ani de la lansarea grupului în țara noastră, oficialii companiei povestesc despre faptul că piața este într-o continuă schimbare, mai ales pe fondul modificărilor economice care au condus, inevitabil, la o scădere drastică a domeniului imobiliar. “Încă de la început, Grupul Menatwork s-a impus printre operatorii importanți de profil, datorită calității lucrărilor de montaj al materialelor: structuri pentru interior și exterior, închideri, compartimentări, finisaje, amenajări, asamblări și instalări. Am participat în numeroase proiecte arhitecturale, unele de mari dimensiuni, altele la scară mai mică, în construcții de tip rezidențial, comercial, industrial, hotelier, medical, educațional, sportiv și asta pentru că suntem capabili să satisfacem exigențele mereu crescânde ale arhitecților, designerilor și beneficiarilor finali, utilizând produse de calitate, materiale și tehnologii moderne, sisteme multifuncționale, mărfuri durabile în exploatare, eficiente și eco-compatibile, accesibile în materie de costuri”, ne-a declarat administratorul Grupului Menatwork.
“Prețul cel mai mic”
Evoluția pieței de profil este însă dictată, de multe ori, de companiile care oferă un cost cât mai redus pentru produsele și serviciile oferite, iar acest lucru cauzează dezechilibre puternice pentru sectorul de activitate, spune conducerea Menatwork. “Pentru noi, un aspect deosebit, îl reprezintă marjele: în toți acești ani de criză, s-a declanșat un fel de <război cu sânge rece> între competitori, singurul argument de vânzare devenind <prețul cel mai mic>, motiv pentru care s-a ajuns la inevitabila micșorare a marjelor. Acum, așa cum sperăm, se pare că există oportunități de creștere și suntem atenți la marje, deoarece un pic de competiție sănătoasă face chiar bine, însă trebuie să ne păstrăm limitele unei rentabilități adecvate și aceasta din mai multe motive: pentru că munca trebuie plătită și pentru că o bună rentabilitate garantează un echilibru funcțional. Dorinţa de inovaţie şi rapiditatea decizională sunt caracteristice activităţii noastre dinamice, fiind factorii care ne-au permis să dobândim o poziţie de leader în diverse sectoare de activitate”, ne-a explicat Luigi CAVERNI.
În ceea ce privește efectele directe ale crizei economice, acestea încă sunt resimțite de companiile din grup. “Timp de cinci ani consecutivi, am sperat că recesiunea de pe piața construcțiilor se va încheia, și totuși 2013 cred că a fost anul cu cel mai mare declin în industria noastră,în cei 20 de ani de activitate. Este normal ca dinamica firmelor individuale să nu corespundă cu cea a pieței, astfel încât chiar și atunci când piața descrește, acestea încă se mai pot dezvolta. Într-adevăr, piața e făcută și din oportunități și din cote rămase libere de la firmele ce se retrag sau intră în faliment. Esența, însă, rămâne aceea a unei situații de criză încă tangibile, iar acest lucru are, cu siguranță, impact. Din perspectiva noastră, vom înainta contra tendințelor, bazându-ne pe propria structură comercială și logistică, specializarea echipei, competitivitatea ofertei în termeni de valoare adaugată, prețuri, dar și pe varietatea gamei de produse furnizate. Societățile importante pentru Grup Menatwork sunt multe. Nu întotdeauna cifra de afaceri corespunde profitabilității. În companiile noastre accentul este pus pe funcționare specializată și autonomă, atât operativă, cât și financiară, iar angajații cei mai merituoși au posibilitatea achiziționării de cote sociale. Societățile cele mai importante sunt: Arhimede, Galileo, Menatwork Instalații, Menatwork Est, Metalwork, Quattro și Prometal”, ne-a declarat Luigi CAVERNI, administratorul Grupului Menatwork.
Investiții de amploare
Grupul Menatwork a investit în România aproximativ 40 milioane de euro, sumă de bani direcționată atât către producție, modernizări, angajați, dezvoltări și, nu în ultimul rând, comerțul online. „Prezența în online a Grupului de firme Menatwork e reprezentată de platforma virtuală pentru materiale de construcții și amenajări www.eMenatwork.ro, care se impune pe piața de ecommerce după doar trei ani de activitate şi o investiție inițială de 300.000 de euro. Peste 70% din produsele fabricate şi comercializate la nivel de grup pot fi achiziționate și pe www.eMenatwork.ro. Circa 60% din clienți sunt cei la care nu am fi putut ajunge prin mijloacele tradiționale de vȃnzare. Sunt atât persoane fizice, cât şi constructori, care vor acces rapid la produse și informații, iar timpul nu le permite deplasarea în magazine şi showroom-uri. În topul celor mai vândute produse şi soluții pentru construcții se află categoria produselor ceramice: faianță, gresie, cărămidă aparentă, mozaic. Pe locul secund se clasează gardurile şi sistemele de împrejmuire și lista continuă cu plafoanele din fibră minerală și metalice, respectiv produsele pentru agricultură, în special spalierii metalici de palisare a viței de vie”, ne-a explicat Luigi CAVERNI.
Specializare și flexibilitate
Investițiile susținute nu au fost singurele metode prin care companiile, parte din grup, au reușit să își susțină activitatea. “Scăderea foarte puternică a pieței noastre de referință, determinată de criză,a dovedit că oferta noastră de produse era supradimensionată, fiindcă se adresa exigențelor din perioada 2000 – 2008. Din acest motiv, am identificat acele nișe merceologice, cu care să realizăm o creștere, care să compenseze scăderea cifrei de afaceri. Din fericire, concentrarea pe specializare și flexibilitate, s-a dovedit a fi calea corectă: specializarea a făcut ca vânzările să scadă mai puțin decât a scăzut piața în ansamblul său, iar flexibilitatea ne-a permis să ne adaptăm rapid la schimbări, fabricând, de exemplu, produse noi. Având în vedere că noi transformăm oțelul în profile, am anticipat cererea unor produse specifice în domeniul agricol. Să intuiești cerințele și exigențele pe care le va genera piața, face parte din munca noastră, fiind <datoria> întreprinzătorului. Astfel, datorită faptului că prin 2009 am înțeles că sectorul construcțiilor va intra într-o fază de recesiune foarte dură, ne-am adaptat producția astfel încât să ne putem adresa și sectorului agricol, prin fabricarea de produse noi: spalieri și turori metalici pentru sistemele de palisare a viței-de-vie și plantelor agățătoare, dar și stâlpi metalici, plase și fire de sârmă pentru sistemele de garduri și împrejmuiri”, a completat administratorul Grupului Menatwork.
Planuri de viitor
În ultimii ani, grupul a investit în producția corpurilor de iluminat cu tehnologie led de ultimă generație, achiziționând o instalație de vopsitorie în câmp electrostatic. Mai mult decât atât, a fost extinsă gama merceologică cu noi produse, precum trape de vizitare pentru sistemele de gips-carton, schele metalice, profile metalice pentru agricultură și viticultură. “O investiție studiată și analizată în prezent, vizează extinderea liniei de producție a pardoselilor tehnice supraînălțate, pentru fabricarea panourilor încapsulate. Din punct de vedere al ariilor de business, anul acesta ne concentrăm pe servicii și ne continuăm strategia identificării de sinergii cu alte companii interesate să pătrundă în România: Menatwork deține un important know-how în domeniu, dar și o rețea de distribuție la nivel național. Suntem convinși că aceste elemente sunt foarte utile pentru o societate interesată să intre pe piața românească. Sinergia cu Grupul Menatwork nu doar netezește drumul unui posibil partener, în momentul în care sosește în România, ci asigură garanția unor servicii de calitate în logistică, contabilitate, spații de depozitare în cadrul platformei noastre industriale, servicii conexe în domeniul prelucrării metalelor etc.”, ne-a declarat Luigi CAVERNI.
Pentru anul în curs, se dorește creșterea cifrei de afaceri și a rentabilității, obiectivul grupului fiind o creștere de 10% – 15%, comparativ cu anul anterior. În tot acest timp, este prevăzută o scădere a costurilor cu 5% – 10%. “Strategia abordată în ultimii ani a funcționat. Mai exact, aceea de identificare a noi domenii de interes și stimularea domeniilor ce s-au dovedit a fi rentabile. Pentru viitor, adaptarea a devenit un concept parte din strategia noastră de consolidare și dezvoltare, de aceea nu excludem posibilitatea ca în viitor să ne concentrăm pe mai puține firme. Ceea ce este sigur e că vom continua să abordăm piața și oportunitățile cu același spirit de pionierat care ne caracterizează”, ne-a declarat Luigi CAVERNI, administratorul Grupului Menatwork.
Companiile din Grupul Menatwork:
- ARCA STUDIO CONSTRUCT,
- ARHIMEDE IMPORT-EXPORT,
- CARSON EST,
- GALILEO,
- INSULA ENERGIEI,
- MENATWORK EST PREFABRICATE,
- MENATWORK PM,
- METAL WORK,
- SVELT PROFESIONAL,
- QUATTRO PAVIMENTE TEHNICE,
- VEM LIGHTING.
Share the post "De 20 ani Menatwork: soluții de calitate pentru construcții de calitate"