Slide

Decembrie 2015

La final de an toți managerii și nu numai trag linie activității companiei în care activează și analizează care sunt rezultatele. Nu în ultimul rând, toate aceste concluzii vin cu planuri pentru noul an, cu strategii clare și planuri ambițioase pentru noi proiecte.
2015 a fost un an plin de provocări pentru mediul de afaceri românesc. La nivel teoretic, criza economică s-a terminat pentru toate sectoarele. Acest lucru nu înseamnă însă și lipsa totală a efectelor recesiunii, ci doar diminuarea lor. Businessurile se văd nevoite în continuare să pună pe primul loc siguranța investițiilor și să se gândească de două ori înainte de a face un pas important, care presupune și riscuri mari, în ciuda posibilității ridicate de a avea rezultate benefice.
Oficial, multe au fost sectoarele care au înregistrat creșteri serioase pe parcursul acestui an. Chiar dacă majorările nu au fost unele foarte ridicate, 2015 este primul an în care creșterea salariilor a fost mai mare decât cea planificată la început de an. Mai precis, majorarea pe care managerii au planificat-o era una de 3,9%. În anumite sectoare însă, creșterea salarială a fost de 4,5%. Este vorba despre sectorul farmaceutic, la care se adaugă și activități precum cel bancar sau retail ce au avut creșteri pentru salariile angajaților, de 2% pentru sectorul bancar și de 3,7% pentru retail.
Toate acestea sunt semne clare ale revenirii economiei, iar puterea de cumpărare este, de asemenea, pe un trend ascendent. Cu toate acestea, există însă semne de întrebare pentru mediul de afaceri, semne de întrebare care se traduc prin investiții sigure, strategii bine puse la punct pentru a diminua nivelul de risc și grija ca businessul să nu mai ajungă niciodată în momente delicate, fără siguranța următorilor pași.