Slide

Jurnalul de Afaceri Decembrie 2024

Decembrie 2024

Trecând peste situația politică recentă și influența pe care se pare că au jucat-o rețelele sociale, trebuie să subliniem faptul că, mediul de afaceri este obligat să cunoască și să înțeleagă impactul pe care rețelele sociale îl pot avea asupra evoluției propriilor afaceri. Indiferent că este vorba de produse sau servicii, numitorul de bază în afaceri rămâne comerțul.

Comerțul online se modifică radical cu fiecare zi ce trece, ceea ce înseamnă că cei care nu reușesc să țină pasul cu avansul tehnologic și inovațiile din domeniu riscă să rămână în urmă ceea ce, pentru afaceri, este sinonim cu falimentul. Nu este de mirare faptul că pentru 2025 tendințele în marketing vizează în principal folosirea inteligenței artificiale și modificarea completă a modului în care afacerile ajung să intre în legătură cu proprii clienți. Simpla prezență pe rețelele sociale nu (mai) este echivalentă cu vânzarea de produse sau servicii. Acum, accentul se va pune pe creativitate, capacitatea de a surprinde și de inova în mod continuu.

Prin urmare, în 2025, afacerile sunt nevoite să prioritizeze crearea de conținut dinamic folosind inteligența artificială generativă. Mai mult decât a folosi ChatGPT pentru a genera simple idei sau chiar texte, marketingul în 2025 va însemna mai degrabă crearea unui conținut care este capabil să se adapteze în timp real pentru a răspunde dorințelor și așteptărilor clienților.

 

În 2025, inteligența artificială se pare că va deveni un partener în adevăratul sens al cuvântului al posesorilor de afaceri, indiferent de dimensiunea business-ului. IA va fi folosită nu numai pentru o analiză amănunțită a datelor referitoare la clienți și la preferințele acestora, ci și pentru a planifica o strategie extrem de detaliată, capabilă să prezică tendințele din piață și să creeze variante publicitare care se pot ajusta în timp real, în funcție de răspunsul clienților.

Marketingul realizat prin intermediul materialelor video va ocupa în continuare un loc fruntaș, având în vedere că tot mai mulți oameni caută să consume conținut de mici dimensiuni, extrem de captivant, lucru care poate fi observat mai ales în rândul generației Z. Chiar dacă rămâne constant apetitul pentru conținutul video, acest lucru nu înseamnă că materialele care vor fi create nu trebuie să evolueze. Dimpotrivă, utilizatorii apreciază conținut din ce în ce mai sofisticat, astfel încât vom vedea cu siguranță conținut video de calitate bună, având în vedere uneltele pe care le avem la dispoziție. Conținutul cinematic, de calitate, care te ține în suspans, nu va mai fi caracteristic doar marilor branduri care beneficiază de bugete crescute.

Mai mult decât atât, în 2025 se pare că avansul tehnologic ne va duce și în direcția colaborării cu influenceri, de data aceasta virtuali, capabili să stabilească conexiuni în timp real cu propria audiență și să convertească niște simpli urmăritori în adevărați ambasadori ai brandului. Până la urmă, limita în ceea ce privește folosirea IA în marketing este dată doar de propria noastră imaginație și de capacitatea de a ne adapta și de a învăța continuu, dar, în același timp, ținând cont de principii etice solide.