Decizie importantă anunţată de Lidl România

27.04.2018

Retailerul Lidl România a anunţat că a eliminat din gama sa de produse ouăle provenit de la găinile crescute în baterii. Astfel, ghidat de motto-ul „Pentru un viitor mai bun”, compania a ales să oferă clienților săi doar ouă care provin de la găini crescute în hale, la sol, în sistem free range și în sistem ecologic (categoriile 2, 1 și 0).

În plus, şi ouăle provenite de la găini crescute în baterii au fost eliminate și din rețetele produselor achiziționate de la furnizori români, care au în componența lor ouă.

„În linie cu demersurile sale de sustenabilitate, Lidl România urmărește dezvoltarea continuă a sortimentului de produse, într-un mod responsabil, împreună cu furnizorii săi. Unul dintre aspectele urmărite constant de către companie este îmbunătățirea standardelor de bunăstare a animalelor. Astfel, după ce, începând cu luna mai a anului 2016, Lidl România a eliminat din sortimentul său ouăle proaspete din categoria 3 (provenite de la găini crescute în baterii), de la sfârșitul anului 2017, compania a adus o nouă îmbunătățire sortimentului. Astfel, toate produsele Lidl dezvoltate local, care au în componența lor ouă, sunt realizate cu ouă categoria 2 (de la găini crescute în hale, la sol), categoria 1 (în sistem free range, cu acces în aer liber pe tot parcursul zilei) sau categoria 0 (ouă ecologice, produse de găini crescute în ferme ecologice și hrănite cu furaje care nu conțin făină proteică de origine animală, aditivi, conservanți sau coloranți sintetici)”, a anunţat Lidl.

Numai 39% dintre români știu ce înseamnă cifrele înscrise pe ouă

Pentru a atrage atenția asupra consumului de ouă proaspete provenite de la găini crescute responsabil, retailerul a demarat un studiu despre gradul de informare a românilor cu privire la cifrele înscrise pe ouăle din comerț.

Conform cercetării, doar 25% dintre români citesc întotdeauna cifrele care sunt însemnate pe ouăle din magazine și doar 39% asociază cifrele cu modalitatea în care au fost crescute găinile de la care provin. Cea mai mare parte a românilor le asociază cu termenul de valabilitate (66%) sau cu data la care au fost produse (41%). În realitate, există 4 categorii de ouă și doar 2 din 10 români le cunosc pe toate.

De altfel, conform aceluiași sondaj, dintre toate categoriile de ouă, cele mai potrivite pentru consum sunt considerate cele din categoria free range (marcate cu cifra 1), în proporție de 49%, și cele ecologice (marcate cu cifra 0), în proporție de 33%. Totodată, jumătate dintre părinți cumpără ouă ecologice, atât pentru ei, cât și pentru copii, în timp ce 2 din 10 români cumpără doar pentru copii.

 

 

 

Citiți și despre: