Stiri: Finante

Ghid fiscal pentru contribuabili

Declarația 112 – Conținutul și modalitatea de depunere, stabilite de Finanțe

20.05.2019

Declarația 112 – Conținut și modalitatea de depunere. Ministerul Finanțelor Publice anunță că a publicat proiectul de ordin pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a „Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate”.

Declarația 112 – Conținut și modalitatea de depunere. Ordinul MFP

Astfel, MPF, împreună cu Ministerul Muncii și Justiției Sociale și Ministerul Sănătății, au inițiat un proiect de ordin comun care stabilește modelul, conținutul și modalitatea de depunere și de gestionare a Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate – formular 112, ca urmare a modificărilor legislative apărute în domeniul asigurărilor sociale, precum și a celor din domeniul legislației fiscale.

Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate cuprinde atât informații privind obligațiile fiscale ale contribuabililor, cât și informații necesare stabilirii prestațiilor sociale potrivit legislației specifice, acordate de Casa Națională de Pensii Publice, de Casa Națională de Asigurări de Sănătate și de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, precum și instrucțiuni de aplicare a facilităților fiscale acordate sectorului construcții prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.

Declarația 112 – Conținut și modalitatea de depunere. Modificările aduse

  • se modifică și se completează ”Destinația sumelor pentru acordarea de burse private, precum și pentru susținerea unei/unor entități nonprofit/unități de cult reprezentând o cotă de până la 3,5% din impozit”;
  • se introduce o nouă poziție pentru membrii cooperatori, salariați în baza convenției individuale de muncă, prevăzută de Legea nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației;
  • se introduce obligația de plată a contribuției de asigurări sociale asupra remunerațiilor încasate de zilieri;
  • se introduce o nouă poziție pentru persoanele fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor, pentru care sunt scutite de la plata impozitului, conform art. 60 pct. 1-4 din Codului fiscal;
  • se introduce un nou tip de asigurat, respectiv ”persoane fizice care prestează o activitate specifică, în baza unui contract de internship, potrivit Legii nr. 176/2018 privind internschip-ul, cu modificările ulterioare”.

Citește și Programul Rabla 2019: Listele cu dosarele aprobate