FMCG

Deli Group

DeliGroup Professional Services, o poveste de succes

01.03.2024

Puterea combinării Serviciilor de Food și Soft FM Services. Abordarea companiei în legătură cu Facility Management, prin gruparea serviciilor de Food și Soft FM sub o singură umbrelă. DeliGroup Professional Services are o experiență de peste 23 de ani pe piața de servicii Food și FM. În toată această perioadă, compania s-a dezvoltat constant și a trecut prin diferite schimbări, inclusiv un proces de rebranding, astfel încât să poată oferi servicii competitive și în conformitate cu schimbările pieței și cerințele clienților.

Abordarea DeliGroup Professional Services în legătură cu Facility Management, prin gruparea serviciilor de Food și Soft FM sub o singură umbrelă, reprezintă o investiție în bunăstarea forței de muncă, eficiență operațională, iar, pe termen lung, economie de costuri. Astfel, companiile pot crea un loc de muncă armonios, productiv și responsabil din punct de vedere ecologic, demonstrând angajamentul față de excelență. DeliGroup Professional Services există întrucât reprezentanții companiei cred că pot face diferența și își pot ajuta clienții să câștige și să păstreze cea mai bună forță de muncă, oferind beneficii care contează pentru angajați. Serviciile combinate permit standarde consistente și de înaltă calitate, atât în Food, cât și în Soft FM.

Dacă în trecut cantinele sau restaurantele de incintă erau gândite ca niște simple spații în care angajații puteau lua masa, în prezent, amplasarea unui restaurant în cadrul companiei a devenit o decizie strategică și parte din pachetul de beneficii. Acest beneficiu stimulează bunăstarea, crește gradul de satisfacție al angajaților și dezvoltă un mediu mai coeziv, beneficiu care face dovada interesului unei companii asupra stării de bunăstare a propriilor angajați. Altfel spus, companiile își pot demonstra angajamentul față de bunăstarea angajaților oferind servicii personalizate de Food.

DeliGroup Professional Services are o experiență de peste 23 de ani pe piața de servicii Food și FM

Prin urmare, indiferent de domeniul în care activează, DeliGroup lucrează cu oameni și pentru oameni. Pentru DeliGroup Professional Services, viitorul înseamnă un schimb în mentalitate și o trecere de la o abordare centrată pe servicii, la o abordare centrată pe consumatori și nevoile acestora.

„Am început în acest fel să construim o nouă strategie, customer-centric, pe care dorim să o integrăm la toate nivelurile companiei, iar alături de abordarea noastră privind sustenabilitatea am putea spune că acestea sunt câteva dintre direcțiile pe care le urmărim pe termen mediu și lung”, ne-a declarat dna. Evelina Năstăsescu, Managing Director DeliGroup Professional Services.

Strategiile vizate în prezent

Brandurile sub care DeliGroup Professional Services își desfășoară activitatea – Delirest, Deliservices, Cardinal, Primirest – acoperă o arie largă de servicii, de la restaurante în interiorul companiilor client, la cafenele și chioșcuri, la servicii FM și chiar, prin parteneriatele dezvoltate, la servicii de vending și Food Service în cadrul instituțiilor de învățământ și sănătate. Obiectivul companiei, pentru perioada imediat următoare este de a integra noile strategii și abordări pe toate palierele și pentru toate brandurile.

Inovația și dezvoltarea sunt parte din identitatea DeliGroup Professional Services. Prin accentul pus pe aceste două aspecte, compania a reușit să răspundă optim nevoilor și așteptărilor clienților, aducând mereu plus-valoare parteneriatelor sale.

Inovația și dezvoltarea sunt parte din identitatea DeliGroup Professional Services

Una dintre strategiile vizate în prezent este cea de sustenabilitate, o abordare firească pentru o companie care a ajuns la un anumit nivel de dezvoltare și maturitate. O componentă a acestei direcții va fi și cea legată de risipa alimentară, însă va avea mult mai multe fațete și va include mult mai multe aspecte.

În prezent, modelul utilizat de companie pentru abordarea risipei alimentare are trei componente:

  • O componentă de prevenție, prin care se menține la un nivel minim cantitatea de alimente nevândute;
  • O componentă de redirecționare a alimentelor nevândute, prin parteneriate pe cu ONG-uri locale, dar și prin utilizarea de aplicații precum BonApp. Atenția DeliGroup este cu precădere în zona dezvoltării de colaborări și găsirea mai multor soluții de acest gen. Totodată, compania a implementat un program intern de tipul Happy Hour.
  • Ultima componentă ține de reciclare. Deși sunt utilizate colectoare specializate de deșeuri alimentare și ulei uzat, DeliGroup duce concepul un pic mai departe printr-un proiect pilot pe care îl dezvoltă în prezent și care privește implantarea de soluții locale de transformare a deșeurilor organice rezultate din producție.

Campanii anuale destinate sustenabilității

Totodată, DeliGroup organizează anual campanii destinate sustenabilității, în care se pune accent pe risipa alimentară. Astfel, campaniile dezvoltate au rolul de a informa și educa, dar și de a încuraja anumite modele de comportamente. În plus, compania a vizat și provocările legate de lanțul de aprovizionare, optimizând de-a lungul anilor și această zonă, prin explorarea tot mai atentă a opțiunilor locale de achiziții.

Compania achiziționează deja, conform legislației în vigoare, ambalaje și consumabile ecologice. Cu toate acestea, având în vedere faptul că activitatea companiei presupune gestionarea de cantine/restaurante de incintă, în cadrul cărora se folosește veselă clasică, componenta legată de ambalaje nu are un impact atât de mare.

DeliGroup organizează anual campanii destinate sustenabilității, în care se pune accent pe risipa alimentară

În perioada următoare, DeliGroup Professional Services va organiza primele campanii legate de sustenabilitate din acest an.

„Încercăm, alături de partenerii noștri, să încurajăm PAUZA DE MASĂ în cel mai pur sens al cuvântului. Nevoia de a te deconecta de la task-uri, chiar și pentru o perioadă scurtă de timp, nevoia de comunicare și relaționare cu colegii, dar mai ales a te hrăni corespunzător sunt componente importante ale serviciului nostru”, afirmă dna. Evelina Năstăsescu.

Proiecte de educare a consumatorilor

La nivel național, DeliGroup desfășoară campanii educaționale, dar și de conștientizare printre consumatori, încurajând comportamente care să fie centrate pe sustenabilitate. De-a lungul anilor, compania a desfășurat o campanie numită Clean Plate, prin intermediul căreia a informat atât clienții, cât și consumatorii cu privire la importanța nutrițională, bazată pe calitate și nu cantitate.

În prezent, tendința de consum în România se bazează pe cantitate și nu pe calitate, însă prin eforturi susținute și informări periodice se pot schimba mentalități. În ultimii ani s-a putut observa o mai mare disponibilitate din partea clienților de a discuta despre gramaj și de a înțelege că ceea ce contează este aportul nutrițional al preparatelor.

Tendința de consum în România încă se bazează pe cantitate și nu pe calitate, însă prin eforturi susținute și informări periodice se pot schimba mentalități

Un alt proiect important al companiei care pune accent pe educarea consumatorilor îi vizează cu precădere pe consumatorii de cafea. „Începând din acest an, ne vom concentra atenția în campaniile noastre de informare și pe alte zone ale businessului, de exemplu pe zona de cafenele și chioscuri. În acest sens, am dezvoltat o campanie ce vizează consumatorii de cafea, prin intermediul căreia dorim să încurajăm un consum mai sustenabil. Astfel, consumatorii vor putea să-și procure o cană termos pentru cafea, iar dacă vor veni cu recipientul pentru a-l folosi la cafenea, vor primi un discount la achiziție. Se încearcă astfel educarea consumatorilor, subliniindu-se faptul că, indiferent dacă este vorba despre plastic sau ambalaje ecologice, acestea se traduc în final tot în deșeuri”, precizează Managing Directorul.

Achiziții de la furnizori locali

DeliGroup Professional Services se angajează să susțină cele mai înalte standarde etice în toate relațiile sale de afaceri. Acest lucru înseamnă parteneriate cu furnizori și producători pe termen lung, dar și dezvoltarea de proiecte prin intermediul cărora să se îmbunătățească serviciile oferite. Compania a implementat și un Cod de Conduită al Furnizorilor pe care îl face cunoscut partenerilor încă de la începutului colaborării.

În plus, o proporție destul de mare din achizițiile DeliGroup sunt de la furnizori sau producători locali, inițiativă menită să susțină afacerile românești, diminuând totodată și amprenta de carbon a companiei.

DeliGroup Professional Services se angajează să susțină cele mai înalte standarde etice în toate relațiile sale de afaceri

„Ne-am mândrit întotdeauna cu faptul că achiziționăm materia primă din surse sigure, că audităm în mod constant furnizorii cu care lucrăm, astfel încât să ne asigurăm că aceștia respectă atât legislația în vigoare și toate reglementările aplicabile, precum și că răspund optim nevoilor noastre”, precizează reprezentantul companiei.

DeliGroup dezvoltă o strategie de sustenabilitate la nivelul Europei Centrale și de Sud-Est

Compania utilizează echipamente de ultimă generație pentru bucătăriile și spațiile sale, ceea ce reprezintă un punct de plecare foarte important în utilizarea eficientă a resurselor. În plus, din luna ianuarie, DeliGroup a desemnat un responsabil în cadrul companiei pentru a evalua consumul real de resurse, pentru a avea o imagine cât mai clară asupra operațiunilor, dar și pentru a integra în strategia de sustenabilitate acțiuni și măsuri specifice.

În prezent, grupul este în proces de dezvoltare a unei strategii de sustenabilitate la nivelul Europei Centrale și de Sud-Est, în conformitate cu cerințele Directivei Uniunii Europene Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), a măsurării și stabilirii amprentei de carbon la nivelul grupului pentru emisiile din Scop 1 și 2 (emisiile din Scop 3 vor fi incluse într-o etapă imediat următoare), precum și a pregătirii în vederea raportării în baza Regulamentului Uniunii Europene privind taxonomia.

Proiectul va fi derulat în perioada 2024-2025 și va cuprinde trei faze majore, după cum urmează:

  • O analiză de tip 3600 a capabilităților și competențelor interne, cât și a mediului extern (competitori, așteptări din partea clienților, oportunități, provocări, comparații relevante din industrie, etc.);
  • Dezvoltarea unei strategii și a unui program de sustenabilitate, prin analizarea activităților care aduc valoare proceselor, analize de materialitate, atât din perspectiva evaluării impactului, cât și a materialității financiare și definirea unui plan de acțiuni;
  • Stabilirea de obiective strategice, respectiv ținte măsurabile și acțiuni concrete (indicatori de performanță, plan de parcurs 2030 – 2050 etc.), care se vor materializa în perioada următoare într-un raport de sustenabilitate la nivelul grupului, bazat pe colectarea anuală a datelor și a cerințelor ESRS/GRI.

Peste 50 de milioane de euro cifră de afaceri

În cei peste 23 de ani de activitate, compania și-a dezvoltat o cultură organizațională bazată pe valori și principii clare. Transparența oferită prin contracte, dar și disponibilitatea de a personaliza serviciile pe care le oferă, au asigurat companiei accesul la unii dintre cei mai mari jucători din piață.

Anul trecut, societatea a atins pragul de 50 de milioane euro, ceea ce înseamnă că acum, mai mult ca niciodată, este necesar să fie stabilite strategii prin care DeliGroup să demonstreze că poate avea un impact pozitiv în comunitățile în care își desfășoară activitatea.

În cei peste 23 de ani de activitate, compania și-a dezvoltat o cultură organizațională bazată pe valori și principii clare

„Cu alte cuvinte, greul de abia acum începe, însă suntem siguri că experiența și dedicarea noastră ne vor ajuta să ducem povestea DeliGroup în viitor. Suntem onorați să fi ajuns aici și suntem convinși că fără o cultură puternică și loialitatea echipelor noastre nu am fi reușit. Angajații noștri sunt diferiți, iar abilitățile pe care le căutăm sunt și ele foarte variate, însă cu toții avem ceva în comun, sau așa cum ne place nouă să spunem:  FACEM CE IUBIM ȘI IUBIM CEEA CE FACEM”, a declarat, în încheiere, dna. Evelina Năstăsescu, Managing Director DeliGroup Professional Services

 

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/laptaria-cu-caimac-se-axeaza-pe-lansarea-de-noi-produse/