Compania, parte a Grupului TeraPlast, își extinde activitatea de producție și investițiile în infrastructură. Compania Depaco, parte a Grupului TeraPlast, a cărei activitate a început în anul 1999 ca importator de țigle metalice, a cunoscut o evoluție impresionantă ca urmare a unei strategii generale extrem de bine puse la punct, care a făcut ca în anul 2007 să își extindă aria de activitate prin trecerea de la statutul de importator la cel de producător de țigle metalice de calitate superioară. De asemenea, în anul 2013 compania a început procesul de producție a țiglei la Podari, județul Dolj și în 2016 producția pentru export, produsele Wetterbest ajungând pe piețele europene din Bulgaria, Serbia, Ungaria, Franța, Belgia, Slovacia și Cehia. Încă de la înființarea companiei, în 1999, Depaco a înregistrat creșteri anuale, iar ultimii doi ani nu fac excepție. Preocuparea permanentă de a realiza articole de calitate superioară, o producție ridicată, dar și interesul pentru precizia în execuție sunt demonstrate de achiziționarea celor mai performante utilaje, precum și de interesul dovedit în ceea ce privește eficientizarea și optimizarea întregului proces legat de comenzi, administrarea stocurilor și managementul livrărilor. Toate aceste aspecte au contribuit la înregistrarea unui trend ascendent, noi oportunități de afaceri și creșteri anuale continue.
În anul 2017, 67% din acțiunile Depaco au fost achiziționate de către Grupul TeraPlast, care activează pe șapte linii de business: instalații & amenajări, profile tâmplărie, granule, panouri termoizolante, structuri metalice zincate, tâmplărie termoizolantă și țiglă metalică – prin brandul Wetterbest. Grupul deține poziții de top pe o mare parte din aceste piețe, marcând astfel trecerea într-o nouă etapă de dezvoltare și evoluție.
Achiziția celor 67% din acțiuni este una strategică în contextul în care subsidiara TeraSteel este liderul pieței de structuri metalice zincate, iar noile produse ce vor intra în portofoliu vor fi complementare. Apartenența la Grupul TeraPlast, unul dintre cele mai mari grupuri industriale cu capital local, a reprezentat pentru Depaco o oportunitate de a duce business-ul la nivelul următor, prin consolidarea prezenței în zona Transilvaniei, sprijin pentru activitatea de export, creșterea prezenței în sectorul industrial, sinergism comercial și eficientizarea forței de aprovizionare și vânzări. „Împreună avem o putere financiară mai mare și o forță de vânzări mai puternică”, ne-a declarat domnul Valeriu Irimescu, Administrator Depaco.
Portofoliu de produse variat, inovații permanente și precizie în execuție – marca Depaco
Ultimii doi ani au fost foarte activi în ceea ce privește procesul de lansări de produse – în 2016 a fost lansat Wetterbest Colosseum, al cincilea profil de țiglă metalică din portofoliul Depaco, care se remarcă prin geometria aparte a panourilor de țiglă metalică, zveltă și amplă, inspirată de arhitectura Colosseumului din Roma, cu avantaje deopotrivă estetice și funcționale pentru acoperiș. În 2017, gama de produse a fost îmbogățită cu o nouă categorie de produse, adiacente segmentului de țiglă metalică – șipcile de gard metalice. Noile produse reprezintă o alternativă modernă, superioară, la șipcile de gard clasice și pot fi utilizate pentru împrejumuirea lucrărilor comerciale, rezidențiale, precum și a celor industriale. În luna mai a acestui an a fost instalată o linie automată pe care se produce un nou profil de tablă cutată, numit W10 și încă de la începutul anului au fost lansate și finisajele mate Imperium 30 și Imperium 40, care beneficiază de o garanție extinsă, de 30 și 40 de ani.
Gama actuală de produse cuprinde cinci profile de țiglă metalică, două tipuri de învelitori pentru acoperișuri plane, cinci tipuri de tablă cutată, accesorii și borduri din tablă plană, sistem de drenaj, membrane anticondens, elemente de fixare, ferestre de mansardă și scule de tinichigerie. „Putem spune că în acest moment portofoliul nostru ne permite să oferim soluţii complete, răspunzând celor mai diverse nevoi”, a declarat Valeriu Irimescu, Administrator Depaco.
Linii automate de producție, livrare rapidă, consultanță și suport tehnic
În prezent, Wetterbest are trei facilităţi de producţie: Băicoi (jud. Prahova), Podari (jud. Dolj) şi Sărăţel (jud. Bistriţa Năsăud), operând cu peste 40 de linii automate de producţie. Putem spune că este una dintre cele mai mari capacităţi de producţie de ţiglă metalică şi accesorii pentru acoperişuri şi una dintre cele mai moderne linii de fabricaţie de accesorii pentru drenaj din ţară.
În ultimii patru ani, producţia efectivă de ţiglă metalică a crescut în mod progresiv, de la 2,5 milioane m2 în 2014, la peste 4,5 milioane m2 în 2017. Totodată, în 2017 s-au produs peste 1,5 milioane m2 de tablă cutată.
Sistemele Wetterbest de învelitori pentru acoperişuri se definesc printr-o durată medie de viață de 50 de ani, susținută de utilizarea oțelului de înaltă calitate ca materie primă, de instalarea ușoară și greutatea redusă a panourilor de țiglă.
Investiția constantă în utilaje automate de producție, performante, achiziționate de la cei mai renumiți producători europeni asigură o productivitate ridicată, o precizie de execuție mult îmbunătățită și permite obținerea unor produse de calitate superioară. Clienţii beneficiază de livrare rapidă (în 48 de ore), ambalare sigură a pachetelor de marfă şi certificarea calităţii prin implementarea standardului ISO 9001:2008 – adică produse realizate la standarde europene, servicii rapide de ofertare și transport, servicii de consultanță și suport tehnic .
În România, livrările se fac în toată ţara, fie direct, fie cu ajutorul reţelei de parteneri. Unul dintre obiectivele din ultimii ani a fost consolidarea prezenţei în Banat şi Transilvania, drept dovadă anul acesta au fost lansate două centre de vânzare directă a produselor Wetterbest, în Timişoara, respectiv Cluj-Napoca. În ceea ce priveşte exporturile, obiectivul Depaco pentru anul acesta este ca exporturile să atingă 5% din cifra de afaceri, ţinta pentru viitor fiind de 10%.
Școala Wetterbest
În urma constatării unei nevoi reale de profesionalizare, în contextul general al numărului redus de școli profesionale și de meserii, a fost lansată Școala Wetterbest, o inițiativă de sprijinire și de pregătire la un nivel înalt al montatorilor de țiglă metalică. Următorul pas în dezvoltarea acestui proiect a fost acreditarea din partea Ministerului Educaţiei Naţionale, prin Autoritatea Naţională pentru Calificări, şi a Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială.
Primul producător de ţiglă metalică din România care desfăşoară un astfel de program, Depaco, investește permanent în continua pregătire a celor care practică meseria de montatori și astfel contribuie la creșterea calității montajului. Cursurile se desfășoară la sediul Depaco din Băicoi sau la sediul distribuitorilor din țară.
În cadrul acestui program, cursanţii vor dobândi cunoştinţe avansate despre organizarea locului de muncă, asigurarea calităţii lucrărilor executate, întreţinerea echipamentelor de lucru, pregătirea lucrărilor de tinichigerie, confecţionarea şi montarea elementelor de tinichigerie, montarea sistemelor de protecţie din tablă pentru lucrări de izolaţii termice la instalaţii tehnologice, realizarea învelitorilor pentru acoperişuri, aplicarea prevederilor legale referitoare la sănătatea şi securitatea în muncă şi în domeniul situaţiilor de urgenţă, precum şi aplicarea normelor de protecţie a mediului înconjurător.
În prezent compania numără 280 de angajaţi, dar procesul de recrutare este unul continuu. „Este destul de dificil să atragi oameni cu un anumit profil la Băicoi, mai ales în contextul în care concurăm cu oportunităţile pe care le găsesc în Bucureşti sau în străinătate. Dar nu renunţăm şi încercăm să ţinem stindardul sus, printr-o abordare profesionistă și totodată umană, apropiată de oameni” este de părere Valeriu Irimescu. La nivel local, Depaco are reputația unei companii care are grijă de oamenii săi, îi sprijină şi îi susţine atunci când au nevoie.
Planuri de viitor
În 2017 au fost investiți circa 1,5 milioane de euro în extinderea capacităţii de producţie, pentru a putea răspunde mai prompt nevoilor clienţilor, iar în 2018 continuă investiţiile în infrastructură. O premieră pentru Depaco a fost și realizarea și difuzarea unui spot TV, care a adus reacţii pozitive din partea colaboratorilor, dar și din partea clienţilor finali beneficiari.
În 2017 s-a înregistrat o creştere de 50% a cifrei de afaceri faţă de anul anterior iar pentru 2018 Depaco are planuri ambiţioase, cum ar fi creşterea cotei de piaţă, ceea ce înseamnă obţinerea unui ritm de creştere peste media pieţei. De asemenea, dezvoltarea de canale noi de vânzare, precum şi consolidarea poziţiei în zonele Banat şi Transilvania reprezintă direcții de acțiune vizate de companie ca strategie în perioada imediat următoare. „Ţinând cont de evoluţia din primele şase luni, suntem optimişti că vom reuşi să avem un an foarte bun” a concluzionat Valeriu Irimescu, administrator Depaco.