Compania oferă un portofoliu variat, care cuprinde produse alimentare și băuturi, produse nealimentare, precum și produse cu temperatură controlată. DERȘIDAN, companie cu capital integral românesc, și-a început activitatea în luna martie a anului 1993, din momentul în care familia DERȘIDAN pune bazele unei afaceri de familie, înființând o companie care urma să ajungă una din cele mai importante firme de distribuție din județul Satu Mare. Începând de la un magazin alimentar cu o suprafață de 50 de metri pătrați, trecând prin câteva faze de ,,Depozit alimentar și de distribuție’’ în spații închiriate, de la 300 de metri pătrați la 600 de metri pătrați, societatea a ajuns în anul 2010 să se relocheze în propria locație de peste 2.500 metri pătrați.
Cinci ani mai târziu, după o mărire semnificativă a spațiului, se deschide primul magazin de tip CASH & CARRY din oraș, Cash & Carry DERȘIDAN. În anul 2021, compania ajunge să deschidă 2 magazine ,,CASH & CARRY’’ și un depozit de distribuție cu o suprafață de 10.000 metri pătrați care deservește toate magazinele din județul Satu Mare.
În anul 1993, familia DERȘIDAN pune bazele unei afaceri de familie, înființând o companie care urma să ajungă una din cele mai importante firme de distribuție din județul Satu Mare
„Ca și gamă de produse, compania oferă un portofoliu variat, care cuprinde produse alimentare și băuturi, produse nealimentare cum ar fi cosmetice, detergenți, papetărie, jucării, dar și produse cu temperatură controlată (produse congelate și refrigerate). În acest moment, printre cele mai vândute produse se numără energizantul Hell, apa AQUA CARPATICA, făina Hajdu 5kg și 1kg, ciupercile Home Garden, Zarea – Milcov, eugeniile Krembis Tecsa, Loto pizza și Loto Clasic”, ne-a declarat Dl. Adrian DERȘIDAN, Director Vânzări DERȘIDAN.
Nevoile clienților în perioada de criză generată de pandemia de COVID 19
Nevoile clienților în pandemie au fost axate pe materia primă în general, adică pe produse ca făină, ulei, drojdie, paste, orez. Astfel, s-a înregistrat o cerere mult peste consumul de zi cu zi, ceea ce a creat o situație destul de dificilă, întrucât în acea perioadă creștea aproape zilnic prețul de achiziție. În următoarele zile, după evaluarea nevoilor din piață, au fost realizate achiziții mult mai mari, ceea ce a eliminat problema cu stocurile și cu fluctuația pieței și dorințele clienților la achiziția de produse au putut fi satisfăcute.
Problemele au început să apară din luna aprilie, când au scăzut vânzările cu 50%, scăderi care au tot continuat în procente mai mici până în septembrie. Abia din luna octombrie piața a început să se stabilizeze ușor.
În perioada de debut a pandemiei, s-a înregistrat o cerere mult peste consumul de zi cu zi, ceea ce a creat o situație destul de dificilă, întrucât în acea perioadă creștea aproape zilnic prețul de achiziție
Provocările cele mai mari în această perioadă au fost și sunt legate de partea financiară, mai ales pentru clienții din domeniul Horeca. Din păcate, mulți dintre aceștia au fost nevoiți să își înceteze activitatea, ceea ce a obligat societatea DERȘIDAN să găsească soluții pentru a-și putea recupera anumite solduri din piață.
Cu toate acestea, pandemia de COVID-19 a adus și o serie de oportunități, precum cele legate de deschiderea discuțiilor la noi colaborări cu unii producători din piață, dar și aducerea cu ușurință a unor noi produse pentru portofoliul de distribuție.
Evoluția post-pandemică a sectorului de activitate
În ceea ce privește magazinul online, acesta a funcționat inițial doar pentru a deservi județul Satu Mare, astfel încât să se poată ajusta la nevoile pieței și pentru a-și concentra întreaga atenție asupra onorării comenzilor online primite, dar și livrării prin curier. Cu toate acestea, numărul comenzilor primite a depășit orice așteptări, locuitorii municipiului Satu Mare fiind extrem de atrași de ideea de a comanda online și de a primi produsele comandate ușor și simplu, livrate prin curier.
„Văzând succesul avut pe plan local am început demersurile pentru livrarea produselor noastre în toată țara, cu speranța ca în curând să putem livra pe plan național toate produsele comercializate de noi”, afirmă Directorul de Vânzări.
În momentual actual, rețeaua de distribuție a DERȘIDAN este axată în mare parte doar pe plan local, unde este împărțită în 3 divizii. Din anul 2019, DERȘIDAN a încheiat un parteneriat strâns cu cei de la CLOVIN GERMANY GmbH, un mare producător de detergent și produse de curățenie, și a început să facă distribuție în toată țara, livrarea făcându-se cu ajutorul celor de la PALEX. Toate aceste activități au fost și sunt coordonate de fiul cel mare al familiei Derșidan, Adrian Derșidan.
Rețeaua de distribuție a produselor pe teritoriul țării noastre
În acest moment, compania deține un număr de 70 de angajați, cu adevărat o familie extinsă, în condițiile în care 90% dintre angajați sunt foarte vechi în cadrul firmei, având o experiență de 15-20 ani, iar majoritatea cu cel puțin 10 ani vechime. Pentru a-i răsplăti cum se cuvine, compania ajustează beneficiile în funcție de realizările individuale ale acestora.
Compania își răsplătește angajații și ajustează beneficiile în funcție de realizările individuale ale acestora
„Din 1993, DERȘIDAN a reușit o creștere importantă a activității, materializată în diversificarea ofertei de produse, extinderea și consolidarea canalelor de distribuție și atragerea unor parteneri externi foarte importanți care și-au manifestat încrederea și aprecierea asupra seriozității firmei”, mai precizează Directorul de Vânzări.
Strategia de viitor a companiei
Din punct de vedere financiar, anul 2020 a fost încheiat cu o scădere de 10% a cifrei de afaceri, din cauza pandemiei, în condițiile în care s-au făcut eforturi pentru ca pierderile să nu fie cu mult mai mari. Pentru 2021, compania DERȘIDAN și-a propus o creștere între 10% și 12% față de nivelul înregistrat în 2019, pentru a-și continua trendul ascendent de dinaintea pandemiei.
“Ca și strategie pentru anul 2022, ne-am propus dezvoltarea produselor de import pe plan național, cu acapararea a cel puțin un distribuitor pe județ care să ne ajute cu distribuirea și promovarea produselor de curățenie și detergenți”, concluzionează Dl. Adrian Derșidan, Director Vânzări DERȘIDAN.
Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/mca-comercial-investeste-in-extinderea-retelei-proprii-de-magazine/