Sfaturi pentru deschiderea unui magazin online

01.12.2019

De ce trebuie să ții cont atunci când vrei să îți deschizi un magazin online? Numărul românilor care fac cumpărături online crește de la an la an. Conform datelor GPeC, în 2019, numărul celor care au ales să facă achiziții online a crescut cu 10% față de anul trecut. De asemenea, numărul celor care plătesc cu cardul a avansat cu 11%.

Deschiderea unui magazin online poate reprezenta o provocare chiar și pentru cei care au experiență în antreprenoriat. Retailul online este un business care diferă destul de mult de alte afaceri. Din acest motiv, Jurnalul de Afaceri vă oferă o serie de sfaturi de care ar fi bine să țineți cont dacă vreți să dezvoltați un magazin online.

Deschidere magazin online. De ce trebuie să țineți cont?

Partea grea în dezvoltarea unei magazin online vine din următoarele aspecte:

  1. Optimizare – produsele comercializate trebuie să se regăsească pe motoarele de căutare;
  2. Conversie – persoanele care intră pe site-ul magazinului să fie determinate să facă achiziții;
  3. Reținere – persoanele care au făcut deja cumpărături online pe site trebuie să revină să facă și alte cumpărături.

Românii preferă să cumpere online produse FMCG, produse vestimentare și activități de relaxare și divertisment

Recomandări pentru deschiderea unui magazin online

Așadar, pentru a avea succes cu un magazin online trebuie să țineți cont de următoarele recomandări, făcute de specialiștii în domeniu.

Deschidere magazin online. Alegeți un sistem informatic cu atenție

Chiar dacă costurile achiziției sistemului care stă în spatele magazinului online sunt mai ridicate, ar fi bine să cumpărați un sistem popular pe care multe magazine online îl folosesc. Evitați așadar, soluțiile „personalizate” care sunt construite pe sisteme obscure sau vechi.

Deschidere magazin online. Optimizați magazinul

Cu cât sistemul informatic este mai performant, cu atât rezultatele obținute sunt mai bune. Modul în care sunt încărcate produsele în magazinul online este important, la fel ca și viteza de încărcare a paginii.

Viteza de încărcare a paginilor și a produselor din magazinul online este extrem de importantă

Deschidere magazin online. Fiți unic

Dacă nu vindeți produsele pe care dumneavoastră le produceți, acestea se vor regăsi și pe alte site-uri. În plus, atât fotografiile produselor, cât și descrierile acestora sunt cele furnizate de producător, deci vor fi identice cu cele din alte magazine online.

Prin urmare, cel mai indicat ar fi să rescrieți descrierile produselor și să încărcați propriile fotografii.

Primele trei magazine online preferate de români: eMag, OLX, Altex

Deschidere magazin online. Analizați magazinele concurente

Acest lucru nu se aplică doar comerțului online, ci oricărui site web. Tot ce trebuie să faceți este să alegeți un cuvânt cheie în care să vă regăsiți pe motoarele de căutare și să comparați rezultatele pe care alte magazine online le au.

De asemenea, este indicat să analizați și modul în care sunt construite alte magazine online, cum sunt aranjate produsele sau ce informații sunt oferite privind produsele vândute.

Este indicat să analizați și modul în care sunt construite alte magazine online

Deschidere magazin online. Nu trebuie doar să listați produsele în magazinul online

Trebuie să vă gândiți la următoarea situație în care un magazin online se regăsește: consumatorii pot alege un anumit produs de pe orice site, din orice parte a lumii. Așadar, care sunt motivele pentru care ar alege site-ul dezvoltat de dumneavoastră?

În acest context, site-ul Dvs trebuie să fie mai mult decât un simplu magazin. Creați un blog și scrieți articole de înaltă calitate în care să puneți link-uri către propriile produse. De asemenea, astfel de articole sau recenzii vă oferă un statut de cunoscător al domeniului, iar consumatorilor le place acest lucru.

Site-ul dvs. trebuie să fie mai mult decât un simplu magazin

Deschidere magazin online. Trimiteți un newsletter

Newsletter-ele reprezintă o „armă” extrem de importantă în comerțul electronic. În momentul în care cineva cumpără un produs de pe site-ul dumneavoastră, solicitați-i să se înscrie în baza dumneavoastră de date. În plus, pe pagina principală ar trebui să aveți un formular de înscriere la newsletter.

Totuși, în newsletter-ele transmise trebuie să fiți relevanți. Nu abuzați de ele și nu trimiteți informații redudante. Cel mai bine este să transmiteți un newsletter atunci când oferiți reduceri de preț sau când ați introdus produse noi în magazinul online.

Deschidere magazin online. Nu neglijați social media

Toată lumea are Facebook, Instagram, Twitter sau YouTube. Prin urmare și magazinul dvs. trebuie să fie prezent pe rețelele de socializare.

Puteți folosi social media ca un instrument de marketing direct foarte eficient

De asemenea, tot prin intermediul rețelelor de socializare puteți interacționa cu clienții, anunța noutăți sau reduceri din magazinul online sau puteți răspunde direct la întrebările venite din partea potențialilor clienți.

Vânzări de 1,2 miliarde lei doar de Black Friday

Doar de Black Friday 2019, românii au cumpărat și plătit online de peste 245 de milioane de lei, în creștere cu 24% în comparație cu 2018. Luând în considerare comenzile plătite online și cele cu numerar la livrare, românii au cheltuit peste 1,2 miliarde de lei, conform datelor PayU România.

Per total, au fost generate 499.632 de tranzacții online, în creștere cu 33% față de anul trecut.

Așadar, deși deschiderea unui magazin online nu este atât de simplă precum pare la început, nu este imposibil să aveți succes, mai ales că vânzările online sunt în continuă creștere, iar evenimentele de reduceri precum Black Friday au rezultate impresionante.

Citește și Cele mai mari provocări din retail în următorii ani

 

 

Citiți și despre: