Slide

FMCG

Deschideri susţinute în 2014 pentru Leonidas

01.02.2014

Leonidas deschide un nou magazin la Iaşi şi are în plan Cluj, Timişoara şi Constanţa. Peste 100 de tipuri diferite de ciocolată belgiană, distribuite în mai bine de 1.400 de puncte de vânzare care sunt răspândite în toate colțurile lumii. Cu acest lucru și cu un renume de invidiat pentru toți cei care activează în domeniul dulciurilor se mândrește Leonidas, companie, care s-a născut la începutul anilor 1.900, când tânărul grec Leonidas Kestekides participa la târgul mondial din  Brussels și la cel din Ghent, în calitate de membru al delegației grecești din Statele Unite. Câstigând o mare recunoaștere pe plan profesional și fiind îndrãgostit de o frumoasă tânără din Bruxelles, care a devenit ulterior soția sa, Leonidas se stabilește în Belgia și deschide ciocolaterii în Bruxelles, Ghent și Blankenberge. Fondatorul a dorit să scoată pe piață praline belgiene de calitate, dar la un preț pe care oricine să și-l poată permite, iar dorința sa este menținută și acum, la peste 100 de ani de la lansarea Leonidas.

În România, povestea brandului Leonidas este mai recentă. În prezent, în țară există trei ciocolaterii Leonidas: cea din apropierea Pieței Dorobanți, unitatea recent deschisă de pe Calea Victoriei și ciocolateria din Brașov. “În anul 2009, am hotărât să deschid o afacere în franciză și am ales Leonidas, brandul existând deja în România la vremea respectivă din 2001. La șase luni după deschiderea ciocolateriei din zona Piața Dorobanți, Leonidas Belgia m-a avizat ca master francizor pe România”, spune Ion Codreanu, reprezentantul Leonidas în România, care ne-a povestit că unul dintre cele mai importante momente ale magazinelor Leonidas din țara noastră a fost relocarea ciocolateriei din Pipera într-o zonă mult mai aproape de centrul Bucureștiului, Calea Victoriei. “În anul 2012, am realizat deschiderea unei noi ciocolaterii în orașul Brașov, iar în anul 2013 am relocat ciocolateria din Pipera în noua locație de pe Calea Victoriei. Ciocolateria de pe Calea Victoriei este un nou concept în România Leonidas Coffee & Chocolate. Acestă locație integrează atât vânzarea pralinelor și a cadourilor de ciocolată, cât și băuturi pe bază de cafea și ciocolată caldă, rețete unice în România”, explică acesta.

Investiții și extinderi

Leonidas Coffee & Chocolate a necesitat o investiție care s-a ridicat la 40.000 de euro, spune Ion Codreanu. Suma de bani a acoperit atât conceptul, cât și amenajarea și, cum unitățile Leonidas sunt diferite, și investițiile au la rândul lor o altă valoare. “Ultima locație deschisă pe Calea Victoriei are o suprafață de 50 de metri pătrați și o investiție de aproximativ 40.000 euro, în această valoare fiind inclusă și partea de concept de ciocolaterie / cafenea. În funcție de suprafața spațiului și a orașului în care se deschide, valoarea investiţiei poate varia”, ne-a declarat Ion Codreanu.

În noiembrie anul trecut, odată cu noua cicolaterie de pe Calea Victoriei, s-a lansat și site-ul CicolaterieBelgiana.ro, site de unde cei care vor să comande online pralinele preferate o pot face din fața computerului. “Acest site îți oferă posibilitatea de a-ți personaliza cutia, atât pe partea de praline, cât și pe partea de ambalaj. Clientul are posibilitatea să aleagă dacă cutia să fie cu ciocolată asortată sau neagră / lapte ori albă, precum și culoare hârtiei de ambalat și a panglicii. În ceea ce privește numărul de comenzi, pot spune că ne-am acoperit deja investiţia care a fost de aproximativ 3.000 euro”, ne-a mărturisit reprezentantul Leonidas.

Anul curent este unul plin de planuri mărețe pentru Leonidas. Cei din Iași vor avea în următoarele luni o ciocolaterie Leonidas în oraș și acesta nu este singura localitate în care Ion Codreanu are de gând să investească. “În 2014 ne vom mări familia Leonidas în România cu o nouă ciocolaterie ce se va deschide în următoarele luni la Iași, un oraș cu potențial de creștere. Pe viitor, targetam orașele Cluj, Timișoara și Constanța”, spune Ion Codreanu, reprezentantul Leonidas România.

Mai mult decât o ciocolaterie

Cei care au pășit până acum într-unul dintre magazinele Leonidas din țară sau din străinătate știu că se poate vorbi despre o întreagă experiență atunci când se aleg produsele. Este vorba despre tot conceptul: de la specialități, la ambalaj sau discuțiile cu angajații care sunt mereu pregătiți pentru a ajuta la cele mai bune alegeri. “Secretul din spatele conceptului este implicarea personală în fiecare zi și fidelizarea clienților. Pe plan internațional, Leonidas este brandul numărul unu ca și vânzări de ciocolată de calitate, dar în România este la un nivel mult mai redus și nu îl putem gândi decât ca o afacere de familie, momentan. Gama de praline Leonidas conține peste 100 de variante de praline care se împart pe diferite categorii: cremă de unt, cremă ganache, cremă pralinată, pastă de fructe etc., iar la gama de ambalaje avem peste 40 de modele de cutii cadou. Toate pralinele Leonidas sunt importate de la singura fabrică din Belgia care aprovizionează peste 1.400 de ciocolaterii din lume, iar în felul acesta ne garantează aceeași calitate și prospețime, indiferent de unde se cumpără”, ne-a explicat Ion Codreanu, reprezentantul Leonidas în România.

Preferințele românilor

Ion Codreanu spune că în mod curent aprovizionarea se face lunar, dar că în perioade speciale cu vânzările în creștere, cum sunt sărbătorile mari, aprovizionarea are loc chiar săptămânal. “În România este o afacere de sezon, iar vânzările maxime le avem de sărbători în decembrie, martie și de Paște. Dacă în extrasezon media clienților este de 15 persoane pe zi, în perioada sărbătorilor ajunge până la 150 – 200 de persoane pe zi. Din fericire, constatăm că în fiecare an avem o creștere pentru consumul autentic de ciocolată (este vorba de consumul propriu de ciocolată și nu de cadouri)”, ne-a declarat Ion Codreanu, reprezentantul Leonidas în România.

În ceea ce privește care este alegerea românilor ce trec pragul unităților Leonidas, se pare că cei mai mulți aleg ciocolata cu lapte. “Toate pralinele comercializate în cadrul ciocolateriilor Leonidas vin vrac, nefiind preambalate, acest lucru oferind consumatorilor posibilitatea de a-și asorta cutiile pentru consum propriu sau pentru cadouri. În România, ciocolata cu lapte deține, încă, supremația, însă de la an la an constatăm că ciocolata neagră cu o concentrație de peste 55% cacao este din ce în ce mai apreciată. În topul preferințelor la ciocolata cu lapte sunt două praline: Noisette Masquee – cremă pralinată și Ganache – crema ganache, iar la ciocolată neagră I Love You – cremă de casă, cu aromă de lămâie și Noir de Noir – cremă ganache. Piesa de rezistență a pralinelor Leonidas este Manon Café, premiată cu o rețetă neschimbată din 1927, cu cremă de unt și aromă fină de cafea. Este practic pralina cu care fondatorul Leonidas a cucerit Belgia”, ne-a povestit Ion Codreanu.

Cadouri speciale pentru îndrăgostiți

Luna februarie este luna îndrăgostiților, iar reprezentantul Leonidas ne-a spus că acest lucru nu va trece fără a fi marcat cum se cuvine și în ciocolaterii. “La fiecare sărbătoare, ciocolateriile Leonidas oferă produse specifice, dar bineînțeles și noi surprize an de an atât pe partea de praline, cât și pe partea de ambalaje. Pentru Ziua Îndrăgostiților am pregătit cutii de catifea în formă de inimă (de la o pralină, până la 29 de praline) dar și cutii Bijoux sau Art Nouveau”, ne-a declarat Ion Codreanu, reprezentantul Leonidas în România.