Slide

Logistica

DGH a achiziționat 30 de semiremorci în acest an

01.07.2017

Compania a implementat o nouă linie de business, soluții de „transport ușor” DGH 27. Bazele companiei DGH Log & Sped au fost puse de către Dragoș Ghiță, în anul 2010. Lucrând încă la terminarea facultății în domeniul expediției de marfă, fiind totodată asociat în proiecte specializate în industria de transport rutier, în special în zona operațională și de coordonare a activității de transport, fondatorul companiei a identificat în piață o nișă în care știa că poate fi cel mai bun și a avut curajul de a începe un proiect nou și ambițios.

Astfel a luat naștere DGH Log & Sped, unul dintre cei mai puternici jucători ai pieței interne de expediție și logistică în transport rutier de mărfuri.

„Drumul nu a fost ușor și a presupus, în primul rând, câștigarea încrederii oamenilor cu care lucrezi zi de zi, a clienților, a furnizorilor, a băncilor. Este un drum pe care de aproape 7 ani, DGH îl parcurge zilnic cu seriozitate și profesionalism. Iar efectele se văd: de la o mână de oameni în primul an de funcționare, DGH are în prezent o echipă de 32 de oameni, în creștere de la an la an, un sediu modern, noi linii de business, beneficiază de investiții atât în zona operațională și tehnologie, dar și de investiții în factorul uman prin programe de training și recrutare”, ne-a declarat Dragoș Ghiță, fondatorul și directorul general al DGH Log & Sped.

O nouă linie de business

DGH este specializată în transporturi rutiere interne de mărfuri generale cu autocamioane de 24 de tone, compania oferind soluții complete de transport rutier: transporturi cu temperatură controlată, transporturi de mărfuri periculoase (ADR), transporturi agabaritice.

„Oferta noastră de servicii se adresează atât companiilor cu volume mari de mărfuri de transportat, cât și companiilor cu volume mai mici sau activitate cu caracter sezonier, acoperind întregul teritoriu al țării; lucrăm atât în regim de business allocation, cât și on-spot”, susține Dragoș Ghiță.

La începutul lunii iunie a acestui an, compania a implementat o nouă linie de business, soluții de „transport ușor” DGH 27. În cadrul acesteia au fost achiziționate 30 de semiremorci BergerEcotrail, care permit încărcarea legală a 27 de tone marfă pe un singur transport.

Avantajul acestui tip de semiremorcă este dată de posibilitatea de a încărca 2,5-3 tone de marfă în plus față de o încărcare obișnuită, oferind și avantaje pentru mediu prin reducerea emisiilor de CO2.

Cifrele anului 2016 pentru DGH Log & Sped: 235 clienți, peste 35.000 de curse efectuate, 1.200 de furnizori de servicii de transport, 125 de camioane sub contract de exclusivitate

DGH deservește jucători din diverse industrii, de la producători de materiale de construcții și amenajări interioare, FMCG, retail, până la industria petrochimică, agribusiness și automotive, portofoliul companiei ajungând la aproximativ 235 de clienți.

Totodată, DGH lucrează cu peste 1.200 de furnizori de servicii de transport, beneficiind de exclusivitatea unei flote de 125+ de ansambluri cap-tractor și semiremorcă. În plus, odată cu demararea proiectului DGH 27, din luna iunie, 30 de tracționiști lucrează în regim de exclusivitate pentru cele 30 de semiremorci achiziționate.

Compania oferă o serie de beneficii pentru susținerea activității furnizorilor exclusivi, garantând un număr minim de kilometri lunar – 100.000 km/an este distanța medie parcursă de fiecare camion din flotă – kilometri calculați corect, parcurși atât plin, cât și gol, tarif minim/kilometru, corelat și actualizat cu evoluția prețului motorinei, plata la timp a facturilor de transport, în ciuda decalajului între termenele de încasare.

„Soluțiile de transport oferite clienților DGH au acoperire națională 100%: de la București la Sighetul Marmației, de la Ploiești la Cujmir (județul Argeș), nu există rute pentru care să nu avem soluția optimă de transport”, completează directorul general al companiei.

DGH Insurance

Asigurările auto și cargo sunt o condiție sine qva non în activitatea de transport marfă. Drept urmare, DGH a pus bazele, împreună cu Milennium Insurance Broker, unei societăți de brokeraj în asigurări – DGH Insurance – prin intermediul căreia compania oferă soluții de asigurare viabile transportatorilor cu care lucrează.

Momentul în care clienții DGH Insurance apreciază plus-valoarea serviciului de consultant este momentul producerii evenimentului asigurat, când DGH Insurance îi consiliază și deschide dosarul de daună în numele acestora, urmărește soluționarea dosarului, astfel încât activitatea transportatorului să fie cât mai puțin afectată.

Dacă inițial portofoliul DGH Insurance reprezenta în proporție de 90% furnizori de transport ai DGH Log & Sped, astăzi, în cel de-al treilea an de activitate, portofoliul este împărțit în 50% asigurări auto și cargo pentru furnizorii DGH și 50% alte tipuri de asigurări pentru terți. În plus, echipa societății de brokeraj se bazează pe experiența acumulată în peste 15 ani de activitate în domeniul serviciilor financiare.

„Putem spune că seriozitatea și profesionalismul de care DGH a dat dovadă în piața de expediție s-a propagat și în domeniul asigurărilor prin serviciile DGH Insurance”, susține directorul general al DGH Log & Sped.

„Putem spune că seriozitatea și profesionalismul de care DGH a dat dovadă în piața de expediție s-a propagat și în domeniul asigurărilor prin serviciile DGH Insurance. Astfel, de la o societate de servicii financiare conexe activității de transport, astăzi DGH Insurance este o companie independentă, al cărei portofoliu nu înseamnă doar asigurări auto sau marfă; oferta se adresează atât persoanelor fizice, cât și juridice, și include asigurări de viață, sănătate, property sau travel”, menționează directorul general al DGH Log & Sped.

Avantajele competitive, rezultatul unor procese complexe

Avantajele competitive ale DGH reprezintă rezultatul a trei procese: auditul intern al echipei operaționale, chestionarul de satisfacție client în cadrul procesului de recertificare ISO 9001:2008 și SLA-ul (Service Level Agreement) DGH în indicatori de perfomanță asumați față de clienți, care includ acoperirea solicitărilor de camioane, respectarea orarului de încărcare/descărcare, fără daune/lipsă încărcare/descărcare, trimiterea documentelor cu  confirmare.

Avantajele competitive ale DGH sunt rezultatul a 3 procese: auditul intern al echipei operaționale, chestionarul de satisfacție client în cadrul procesului de recertificare ISO 9001:2008 și SLA-ul DGH în indicatori de performanță asumați de DGH față de clienți.

Astfel, printre avantajele competitive identificate în cadrul celor trei procese sunt portofoliul de furnizori, serviciile și flota auto sub contract exclusiv DGH, beneficiile oferite furnizorilor, dubla asigurare pentru transportul intern – în calitate de casă de expediție, compania dispune de o poliță de asigurare în valoare de 100.000 euro/eveniment, iar fiecare camion are încheiată o poliță de asigurare de minim 50.000 euro/eveniment – precum și echipa operațională, cu peste 10 ani de experiență în domeniu.

„Pentru noi, „nu găsesc mașină” nu este printre opțiuni, chiar și în perioadele aglomerate. Unul dintre avantajele noastre este varietatea industriilor cu care lucrăm, astfel încât, partenerii noștri se pot baza, chiar și în vârf de sezon, pe o capacitate de transport corespunzătoare. Indiferent de perioada din an, indiferent că un client are de transportat 27 de tone de marfă sau doar 2 tone, la DGH găsește rapid soluția optimă de transport”, adaugă Dragoș Ghiță, directorul general al companiei.

De asemenea, fluxul de lucru simplu și rapid și trasabilitatea reprezintă alte atuuri ale companiei. În termen de maxim 7 zile de la livrarea mărfii, clientul intră în posesia documentelor originale ce atestă livrarea mărfii (CMR, avize, procese verbale, facturi), iar controlul documentelor și stocarea acestora se fac pe o perioadă de minim 5 ani.

Motorul business-ului DGH

Echipa DGH este un colectiv în permanentă dezvoltare, compania având frecvent poziții disponibile atât pentru profesioniști, cât și pentru juniori, precum și poziții de internship pentru studenți.

„Deși suntem o companie de servicii orientată 99% pe zona B2B, considerăm că dincolo de business-to-business, în orice aspect al activității noastre lucrăm „de la om la om”. Astfel, deși poate suna ca un clișeu, angajații DGH sunt motorul business-ului”, mai spune directorul general al companiei.

În cadrul procesului de audit intern, angajații au indicat DGH drept un angajator corect, care își respectă angajamentele asumate, adaptează mijloacele de lucru la evoluția tehnologică, corelează resursele umane cu volumul de lucru și pune la dispoziția echipei resurse și oportunități de învățare și dezvoltare. Totodată, compania oferă un pachet de beneficii care răspunde cât mai bine cerințelor pieței, un sediu modern, cu facilități de lucru și de relaxare apreciate de angajați, cu programe de instruire profesională sau comunicare și soft-skills, programe de motivare și de teambuilding.

Rezultate în creștere pe o piață dinamică

În ciuda faptului că anul 2016 a avut câteva piedici pentru domeniul transporturilor – ca de exemplu creșterea artificială și exagerată a tarifelor RCA, lipsa șoferilor profesioniști, orientarea acestora către piața externă – datele oficiale prezentate de INS arată că piața de transport a crescut în medie cu 8,8% față de 2015. 78% din mărfuri au fost transportate rutier. În consecință, și pentru DGH 2016 a reprezentat un an de creșteri, atât în ceea ce privește numărul de curse efectuate (cu 25% mai mult decât în 2015), cât și referitor la cifra de afaceri, care  crescut cu 19,3%.

Datele oficiale prezentate de INS pentru 2016 arată că piața de transport a crescut în medie cu 8,8% față de 2015, iar 78% din mărfuri au fost transportate rutier.

În ceea ce privește anul în curs, acesta a debutat cu o iarnă grea, cu multe coduri de vreme rea, cu plafonarea tarifelor RCA și cu nesiguranță în previziuni pe această piață, cu modificări legislative în zona de taxe, impozite și amenzi și provocări devenite deja constante – lipsa șoferilor sau infrastructura deloc îmbunătățită față de anul trecut.

Drept urmare, firmele de transport sunt reticente în ceea ce privește investițiile, lucru reflectat în scăderea cu aproximativ 11% a înmatriculărilor de vehicule comerciale grele noi în primele patru luni ale anului.

„Lucrăm pe o piață dinamică, price-sensitive, cu o concurență din ce în ce mai puternică. Asta înseamnă anticipare, analiză și planificare minuțioasă și realistă a resurselor pentru a livra servicii de calitate și a ne asigura că îndeplinim obiectivele de creștere asumate”, ne-a mai declarat Dragoș Ghiță, directorul general al DGH Log & Sped.

Cea mai recentă investiție a companiei a vizat achiziționarea celor 30 de semiremorci ușoare din cadrul noii linii de business, însă cele mai importante investiții sunt cele care vizează formarea și instruirea echipei și creșterea vizibilității brandului DGH.

În consecință, rezultatele DGH ale primelor 5 luni din 2017 arată o creștere a numărului de curse cu 22% față de aceeași perioadă a anului trecut. Acest ritm este preconizat să fie depășit în trimestrele trei și patru ale anului, avansul fiind susținut de clienții din FMCG și de cei din construcții, precum și de adăugarea de clienți noi la portofoliul DGH.