Logistica

DGH Log & Sped

DGH Log & Sped, soluţii inovative pentru transportul de marfă

01.10.2021

Strategia de dezvoltare a companiei vizează dezvoltarea flotei, proiecte drop-trailer și intrarea pe piața de logistică. DGH Log & Sped oferă soluţii inovative pentru transportul de marfă prin intermediul unei flote formate din 165 de ansambluri complete. În ceea ce privește strategia de dezvoltare pentru perioada următoare, aceasta vizează dezvoltarea flotei de semiremorci ușoare Berger și dube frigorifice, dezvoltarea de alte proiecte Drop-trailer, cât și intrarea pe piața de logistică prin operarea unui depozit.

„În prezent, flota DGH cuprinde 165 de ansambluri complete și preconizăm menținerea numărului acestora până la sfârșitul anului 2021. Partenerii noștri, clienți sau furnizori, au găsit întotdeauna la noi soluții adaptate nevoilor lor de business, seriozitate și corectitudine, ceea ce a condus nu doar la fidelizarea lor pe termen lung, ci și la a ne recomanda cu încredere altor companii”, ne-a declarat domnul Dragoş Ghiţă, Director General DGH Log & Sped.

DGH Log & Sped oferă servicii de transport rutier de marfă pentru rute interne, acoperind întreg teritoriul național. Acestea includ, pe lângă transporturile de marfă generală cu autocamioane de 24 de tone, transporturi cu temperatură controlată, agabaritice și pentru mărfuri periculoase (ADR), dar și cu camionete de până la 7.5 tone.

Compania are în portofoliu un număr de 430 de clienți din toată țară, pentru care efectuează în medie pe an peste 79.000 de curse, pe rute interne.

DGH Log & Sped oferă servicii de transport rutier de marfă pentru rute interne, acoperind întreg teritoriul național

Provocările aduse de pandemie

Pandemia de coronavirus a adus multe provocări pentru sectorul transporturilor de mărfuri. Aşadar, perioada 2020-2021 a reprezentat o provocare pentru managementul tuturor companiilor, din toate sectoarele economiei, fiind esențială luarea unor decizii rapide și eficiente, precum și identificarea oportunităților pentru menținerea activității la un nivel relativ normal, în condiții imprevizibile și fără precedent.

Însă, şi în acest context, DGH a reușit să-și  mențină și chiar să-și consolideze poziția în domeniul transporturilor de mărfuri din România, încheind anul 2020 cu o cifră de afaceri de 78,2 milioane lei, pentru anul 2021 compania estimând un rezultat de 91,8 milioane de lei.

În contextul creat de pandemie, DGH a reușit să-și mențină și chiar să-și consolideze poziția în domeniul transporturilor de mărfuri din România

„Anul 2020 a adus, și în domeniul transporturilor rutiere, ca în aproape toate sectoarele economiei, modificări semnificative, pornind de la reorganizarea activității noastre, cu tot ce a presupus adaptarea la noile reglementări legislative privind combaterea pandemiei și până la reorientarea resurselor în funcție de cerințele clienților, în baza schimbării comportamentului de consum – food retail în defavoarea bunurilor de folosință îndelungată”, afirmă Dragoş Ghiţă.

Cifra de afaceri a DGH Log & Sped a scăzut în 2020 față de 2019 cu aproximativ 2%. Însă, în realitate, tarifele de transport, atât datorită scăderii prețului motorinei, cât și datorită circumstanțelor determinate de pandemia de coronavirus s-au redus în medie cu 7-8%. „Astfel putem spune că am avut o creștere a numărului de curse cu aproximativ 5-6%”, explică Dragoş Ghiţă.

Conform acestuia, în primele şase luni din 2021, comparativ cu perioada similară a anului trecut, compania înregistrează o creștere a cifrei de afaceri cu 18%.

Soluţii inovative de transport

Pentru a-şi menţine profitabilitatea într-un context incert, compania a adoptat soluții inovative de „transport ușor”, cu semiremorci care permit încărcarea suplimentară cu până la 3 tone.

„Semiremorcile Berger au o greutate proprie de 5 tone, ceea ce permite încărcarea, în condiții legale, de până la 27 de tone de marfă, comparativ cu semiremorcile obișnuite, care au capacitatea maximă de 24 tone. Pe scurt, rezultă astfel reducerea costurilor de transport cu până la 12,5%”, mai spune Directorul General.

Pe de altă parte, compania a implementat proiecte drop-trailer, adică a pus la dispoziția clienților cu volume mari de transport flote exclusive: ansambluri complete (cap tractor + semiremorcă) și semiremorci suplimentare, asigurând astfel un flux continuu al încărcărilor și descărcărilor, precum şi eficientizarea timpului de așteptare la încărcare/descărcare.

DGH Log & Sped a implementat proiecte drop-trailer, adică a pus la dispoziția clienților cu volume mari de transport flote exclusive

La toate acestea se adaugă şi parteneriatele cu furnizori de carburant, care au drept scop ușurarea furnizorilor de transport ai companiei, asigurându-le plata combustibilului consumat.

Extinderea flotei

În anul 2020 și în prima parte a anului 2021, au fost achiziționate de către companie 31 de semiremorci Berger, numărul  total al acestora ajungând în prezent la 85, la care se adaugă încă 2 dube cu dublă temperatură, întregul parc auto propriu fiind de 109 semiremorci (102 prelate și 7 dube cu temperatura controlată).

Pe de altă parte, au fost încheiate noi contracte de colaborare în regim de exclusivitate cu furnizori (tracționiști și deținători de ansambluri complete), în prezent compania având 165 de astfel de contracte.

„De asemenea, am reușit să atragem noi clienți, mai ales din domeniile care au avut creștere de volume în această perioadă și care au văzut în noi un partener pe care se pot baza. Toate acestea au condus la creșterea numărului mediu de curse zilnice de la 292, în august 2020, la 336, în august 2021″, explică domnul Ghiţă.

„Furnizorii noștri au, pe lângă un partener de încredere, atent la nevoile lor, și siguranța că activitatea lor se poate desfășura în cele mai bune condiții, pe tot parcursul derulării contractului” –  Dragoş Ghiţă, director general DGH Log & Sped

Colaborări pe termen lung cu transportatorii

Despre condițiile avute în vedere pentru a deveni transportator DGH, compania este deschisă colaborărilor pe termen lung cu transportatori selecționați în baza unor criterii stabilite prin proceduri interne și evaluați permanent, conform standardului de calitate la care compania este certificată.

„Transportatorii ne pot deveni parteneri atât în calitate de tracționiști, cât și lucrând cu ansamblurile proprii. Noi garantăm efectuarea unui număr minim de kilometri lunar, pe tot parcursul anului și oferim tarif/km corelat și actualizat cu evoluția prețului motorinei. De asemenea, asigurăm și plata abonamentului GPS pentru primele 12 luni, finanțarea activității curente (carduri de combustibil), asistență specializată gratuită la deschiderea dosarului de daună în cazul producerii de incidente rutiere sau cu marfa transportată, prin DGH INSURANCE, și acces la aplicația B2B din browserul de internet, chiar de pe telefonul mobil, prin care transportatorul poate încărca rapid documentele de transport. În plus, plata facturilor se face apoi în mai puțin de 24 de ore”, detaliază Dl. Dragoș Ghiță.

Beneficii pentru angajaţi

În prezent, compania este structurată în opt departamente, în cadrul cărora își desfășoară activitatea un număr de 37 de angajați.

„Am asigurat un mediu prietenos, pe lângă stațiile de lucru având și un spațiu amenajat pentru servirea mesei şi terasă în aer liber, la care se adaugă o cameră de relaxare. Începând cu luna martie a anului trecut, am reorganizat și adaptat toate încăperile, astfel încât să fie respectate normele de siguranță stabilite pentru combaterea pandemiei”, explică Dragoş Ghiţă.

Salariații DGH beneficiază și de bonusuri atractive în funcție de performanță, tichete de masă, asigurări de sănătate, team building anual etc. În ceea ce privește programele de pregătire profesională, angajații DGH au putut participa, chiar și anul trecut în condițiile pandemiei, la o serie de cursuri, organizate online de către companii acreditate, pentru dezvoltarea personală și a abilităților necesare pentru a performa în activitatea desfășurată.

Angajații DGH au putut participa, chiar și anul trecut în condițiile pandemiei, la o serie de cursuri, organizate online de către companii acreditate, pentru dezvoltarea personală și a abilităților necesare pentru a performa în activitatea desfășurată

„Suntem în permanentă dezvoltare și ne dorim ca în echipa noastră să atragem mereu noi colegi cu o bună pregătire profesională, dar și cu calitățile umane care să rezoneze cu principiile noastre de bază, pe care s-a fundamentat compania și care ne-au ajutat să câștigăm încrederea partenerilor noștri”, a încheiat Dragoş Ghiţă, Director General DGH Log & Sped.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/dgh-log-sped-ajuta-la-optimizarea-si-reducerea-costurilor-de-logistica-si-transport/