Dieta flexitariana

Dieta flexitariană: Tot ce trebuie să ştii despre acest stil de viaţă

13.08.2020

Dieta flexitariană. În ultima perioadă este la modă o nouă dietă sau, mai bine zis, un nou stil de viaţă. Este vorba de dieta flexitariană. Iată ce presupune această cură şi ce avantaje îţi poate aduce! Cuvântul flexitarian este format din asocierea cuvintelor „flexibil” şi „vegetarian” şi semnifică un stil de viaţă aproape vegetarian. Astfel, aproximativ 90% din alimentele mâncate de flexitarieni sunt de origine vegetală. Aceştia nu exclud complet produsele de origine animală şi nici nu condamnă acele persoane care continuă să mânânce carne.

Dieta flexitariană a fost inventată de dieteticianul american Dawn Jackson Blatner.

Dieta flexitariană este compusă din:

  • 27-30% grăsimi
  • 15-20% proteine
  • 50-57% glucide
  • o cantitate zilnică recomandată de 22-34 grame de fibre

Citeşte şi Dieta oloproteică: avertismentul medicilor. Cine nu trebuie să înceapă o astfel de cură de slăbire?

Dieta flexitariană. Avantaje

Avantajele aduse de această dietă sunt următoarele: studiile arată că un consum redus de carne este asociat cu riscuri mai mici de apariţi a unor boli grave, precum:

  • diabetul
  • bolile cardiovasculare
  • bolile de inimă
  • cancerul

Citește și Riscurile aduse de curele de slăbire. Cele mai periculoase diete

În plus, consumând carne, deşi destul de rar, nu se mai pune problema unui deficit de vitamina B12.

Dieta flexitariană nu are reguli drastice şi este potrivită pentru întreaga familie.

Dieteticianul Dawn Jackson Blatner oferă un sfat extrem de simplu pentru a adopta acest stil de viaţă: pentru început înlocuieşte, în fiecare săptămână, o masă care conţine carne cu un preparat vegetarian.

Citește și Dieta NALEP: Etape, rețete și meniu

Alimente permise:

Împărțind alimentele de bază în categorii generale, regimul alimentar sau planul tău flexitarian arată așa: fasole şi orice tip de leguminoase, produse din soia, ouă, tofu şi nuci, multe fructe şi legume, cereale integrale, produse lactate (iaurt, lapte, brânză).

La toate acestea se adaugă cantităţi mici de carne (vită, porc, pasăre sau peşte).

Citeşte şi Dieta AIP: reţete şi meniuri pentru dieta autoimună

 

 

Citiți și despre: