Digitalizarea face deja parte din viața companiilor și aduce, nu doar noi modele de afaceri, dar și eficiență în procesele de business, de la cele din departamentele de producție și operațional, până la cele din marketing și vânzări. În acest context, peste 160 de manageri de top, directori de marketing și directori de vânzări au ales să participe la conferința ‘Digitalizarea – trend sau tsunami în marketing și vânzări’, organizată la începutul săptămânii de Doingbusiness.ro.
Prima parte a forumului a fost dedicată transformării pe care o generează impactul digitalizării asupra funcției de marketing.
Elena Badea, Partener și Senior Consultant, Sfera Business, a discutat despre marketingul autentic – calea spre consumatorul digital. Aceasta a explicat că, în cazul consumatorilor digitali, decizia de cumpărare este bazată în proporție de 56-67% pe sfaturile date de prieteni și cunoștințe, 62% dintre aceștia se informează exclusiv online pentru a căuta produsul sau serviciul dorit, iar 90% vor da feedback negativ pe rețelele de socializare în cazul în care calitatea nu este la nivelul așteptărilor lor.
De asemenea, Constantin Mădălina, expert în tendințe și tehnologii emergente, a arătat că activitățile de marketing digital cu cel mai mare impact comercial, anul acesta, au fost: content marketing, big data și marketing automation. Apoi a prezentat mega-tendințele anului 2017 în marketingul digital, pe primul loc fiind mobile marketing, urmat pe locul al doilea de remarketing și programatic buying și de trecerea de la e-commerce la s-commerce (social commerce) pe locul al treilea.
Tot în cadrul evenimentului, un exemplu de model de business bazat pe digitalizare a fost cel prezentat de Demis Ghindeanu, Co-Fondator Marks și Pony Car Sharing, primul serviciu de car sharing din România. Acesta a vorbit despre modul în care au construit o comunitate de potențiali consumatori deschiși față de acest tip de serviciu, cu șase luni înainte de lansarea propriu zisă a acestuia.
„Digitalizarea devine din ce în ce mai prezentă în mediul de afaceri, nu doar transformările în comportamentul consumatorilor, ci și adopția noilor tehnologii, instrumente și aplicații este puternic disruptivă, cu impact imediat în activitatea tuturor companiilor”, au afirmat organizatorii evenimentului.
În partea a doua a conferinței s-a vorbit despre conversia marketing-ului digital în vânzări și creșterea veniturilor pentru companie, deoarece aceasta este una din marile întrebări la care oamenii de marketing și vânzări din era digitală încearcă să răspundă.
Iulia Lazea, Managing Consultant, Horváth & Partners Management Consulting a prezentat modul în care băncile pot crea un ecosistem digital prin intermediul aplicațiilor mobile, ecosistem care să integreze mult mai multe servicii decât tradiționalele servicii bancare. În noua lume digitală, băncile vor acționa ca și furnizor de consultanță și agregator de valoare, ceea ce impune un model complet nou de afaceri pentru acestea.
De asemenea, Dumitru Ion, CEO Doingbusiness.ro și Kompass România a vorbit despre resurse și aplicații pentru vânzări și marketing. Pentru companiile din România există aplicații online ce le pun la dispoziție toate resursele necesare pentru: studii de piață, analiza concurenței, generarea listelor de marketing, prospectare, folosind numeroase criterii de segmentare, contactarea persoanelor de decizie relevante. Este important așadar ca firmele să înțeleagă importanța utilizării acestor aplicații și să nu rămână prinse în modalități învechite de a face business.
În încheierea evenimentului Elena Badea, Partener și Senior Consultant, Sfera Business, a susținut un seminar de scriere persuasivă bazată pe tehnici din NLP.