Digitalizarea serviciilor digitale

Digitalizarea serviciilor profesionale, o provocare pentru companii

20.09.2018

Digitalizarea este extrem de importantă şi în sectorul serviciilor profesionale. Deşi domeniile în care produsul este tangibil, in industria serviciilor profesionale, „produsul” este, de fapt, o soluție. Aceasta își demonstrează calitatea atunci când este implementată.

Conform Alinei Făniță, Managing Partner, PKF Finconta, rezultatele în acest domeniu presupun existenţa unui certificat de garanţie. În plus, clientul face parte din schimbul de informaţii. Mai exact, este vorba de nişte soluţii care costă şi ale căror rezultate nu se văd imediat.

Digitalizarea se adaugă tuturor acestor provocări „tradiţionale”.

Digitalizarea serviciilor profesionale. Schimbările aduse

Alina Făniță, Managing Partner, PKF Finconta, spune că digitalizarea transformă tot mai mult serviciile profesionale.

„Apariția tehnologiei blockchain este o dovadă tot mai concludentă a schimbării. Viitorul acestei industrii va depinde de felul în care liderii industriei vor gestiona schimbarea pe care digitalizarea o produce”, consideră Alina Făniţă.

Digitalizarea serviciilor profesionale. Barometrul digitalizării

În acest context, ”Barometrul digitalizării în România”, realizat de Valoria, 64% dintre companiile din domeniul serviciilor profesionale au fost influențate de digitalizare.

În acelaşi timp, 72% dintre companii afirmă că sunt încrezătoare și au cunoștințele de care au nevoie pentru a valorifica transformarea digitală.

Numai 18% din firme spun că sunt doar oarecum încrezătoare că vor valorifica digitalizarea.

Modelele de business digital sunt cele care au schimbat industria. Cel puţin aşa spun 7 din 10 companii respondente.

Digitalizarea serviciilor profesionale. Obstacole

Printre principalele obstacole în digitalizarea serviciilor profesionale se numără:

  • costurile prea mari (44%)
  • lipsa consumatorilor “digitali” (44%)
  • rezistența la schimbare (44%)

Digitalizarea serviciilor profesionale. Beneficii

Pe de altă parte, beneficiile aduse de digitalizare în următorii cinci ani sunt:

  • reducerea costurilor (72%)
  • simplificarea proceselor (72%)
  • eficiența operațională a companiei (39%)

În plus, 41% dintre companii estimează că, în următorii trei ani, digitalizarea va aduce o creştere a marjei de profit. Mai exact, aceştia preconizează un avans de 5%-10%.

Totodată, 58% se aşteaptă să le crească afacerile cu 5%-20%.

Digitalizarea serviciilor profesionale. O perioadă de expansiune

În prezent, serviciile digitale au o perioadă de expansiune. Aceasta vine în urma propagării tehnologiilor digitale.

„Companiile de servicii profesionale din România sunt ”obligate” de clienții către care livrează servicii să se digitalizeze. Dacă nu o fac, credibilitatea lor e pusă în joc de noile modele de business digital din acest domeniu care încep să ofere servicii rapide și mai bune la prețuri mai mici”, încheie Alina Făniţă.

Citeşte şi România conduce „revoluția” contactless

 

 

 

 

Citiți și despre:

O părere la “Digitalizarea serviciilor profesionale, o provocare pentru companii

  1. Pingback: Revista presei - stiri afaceri - Digitalizarea serviciilor profesionale, o provocare pentru companii

Comentariile nu sunt permise.