FMCG

dm drogerie markt își așteaptă clienții cu 10.000 de produse diferite

23.12.2013

În șase ani de la lansarea pe piață, dm drogerie markt are o rețea de 67 de magazine. Primul magazin dm drogerie markt din România a fost deschis la Timișoara, în anul 2007, și de atunci rețeaua de retail s-a dezvoltat în multe orașe din România. Nu toată lumea știe însă că dm drogerie markt este una din cele mai puternice rețele de retail din lume, specializate în domeniul frumusețe, wellness, copii, produse pentru îngrijirea casei, oferind clienților săi o gamă largă de produse și mărci în aceste segmente.

Primele unități au fost lansate în urmă cu mulți ani, mai exact în 1973 în Germania, iar trei ani mai târziu a fost deschis un magazin în Austria. Rețeaua a cunoscut o extindere puternică, lansând unități în Cehia, Ungaria, Slovenia, Croația, Slovacia, Serbia, Bosnia, România, Bulgaria și Macedonia. “În prezent, avem 67 de magazine deschise în România, iar anul acesta am deschis 12 magazine dm. Pentru anul viitor, ne popunem același ritm de deschidere, dar decisiv este ca noi să fim convinși de succesul fiecărui proiect pe care îl inițiem. Primul magazin dm a fost deschis pe 22 noiembrie 2007 la Timișoara, unde actual avem cinci unități”, ne-a declarat Milan Radin, managerul dm drogerie markt România, care ne-a explicat faptul că investițiile în aceste unități diferă de la o locație la alta, zonele pietonale istorice necesitând, desigur, o abordare diferită de centrele comerciale sau de strip-mall-uri.

Chiar dacă, până în prezent, compania nu are un Mega Store în România, conducerea dm drogerie markt România spune că locațiile reprezentative au circa 350 – 400 de metri pătrați, iar sortimentația cuprinde peste 10.000 de produse. “Specificul comerțului de tip drogherie este un pic diferit, nu este ca și în cazul alimentelor unde anumite produse sunt <vânate> în permanență. Avem o sortimentație de bază care se găsește la raft, fiind completată de ofertele adaptate sezonului și edițiile limitate. Pe partea de frumusețe, clienții sunt interesați de noi lansări, inovații și ediții limitate. Avem produse cosmetice, de igienă, care în mare parte nu au o componentă sezonieră, cu mici excepții, iar produsele de îngrijire a casei sunt necesare în permanență și nu au o fluctuație deosebită”, explică managerul dm drogerie markt România.

Produse marcă proprie

Într-o piață în care, de multe ori, numele brand-ului este cel care ne determină să achiziționăm un anumit produs, dm drogerie markt a reușit în România să se impună prin diversitatea produselor, dar mai ales prin calitatea produselor marcă proprie, la prețuri medii. “În prezent avem peste 2500 de produse marcă proprie în toate categoriile importante. Cum lansarea primelor mărci proprii a început în anii ‘80, ele nu mai pot fi considerate noi, însă o dată la 2-3 ani fiecare marcă trece printr-un proces de evaluare și adaptare. În funcție de marcă poate fi îmbunătățită rețeta, modernizată imaginea, adaptat gramajul la noile solicitări ale pieței, schimbat ambalajul pentru o variantă mai puțin nocivă pentru mediu, etc. Ca și o declarație generală, piața a primit mărcile dm foarte pozitiv percepându-le ca mărci de sine stătătoare. Cu mărcile proprii, dm nu își propune doar să ofere produse ieftine, ci oferă produse calitative, atractive și actuale cu un raport calitate-preț adecvat”, a adăugat Milan Radin, managerul dm drogerie markt România.

Produsele pentru frumusețe și familie

Conceptul de drogherie în România este unul nou, dar primit cu atenție de către consumatorii locali. Practic, dm drogerie markt a avut rolul de a educa clienții care, până la lansarea unităților, se îndreptau către supermarket-uri sau hipermarket-uri pentru a-și achiziționa produsele de care aveau nevoie. “Piața noastră este diferită din perspectiva faptului că în România conceptul de drogherie este nou și de la intrarea noastră pe piață am avut sarcina de a educa clientul, de ce să cumpere într-o drogherie și nu la supermarket sau hipermarket produsele sale de îngrijire. De asemenea, în comparație cu alte țări europene avem încă mult loc de dezvoltare în sus. În România încă suntem într-o fază de consum de bază”, ne-a declarat managerul dm drogerie markt România.

Cele mai bine vândute produse pe piața locală sunt cele de frumusețe și cele destinate familiilor, însă nici celelalte secțiuni nu sunt uitate de către clienți, spune managerul dm drogerie markt România. “Cele mai puternice categorii în dm sunt cele de frumusețe și family-care, acestea fiind și competențele centrale ale dm. Este natural ca în aceste categorii să se regăsească și topul nostru. Segmente precum îngrijire față, dar și tot ce ține de bebeluși (mâncare, cosmetică, scutece) se află în top. Ne bucurăm de asemea că deși o mare parte a cumpărătorilor sunt doamne, categoria noastră dedicată bărbaților <Men’s World> este apreciată și are o dezvoltare foarte pozitivă”, este de părere Milan Radin, managerul dm drogerie markt România.

În același timp, din ce în ce mai mulți consumatori români încep să se îndrepte către produsele ecologice, fără aditivi și conservanți. “Nu știu dacă este vorba chiar de o nouă tendință, ci și de faptul că produsele sunt mult mai ușor de găsit în comparație cu anii anteriori. Și prețurile s-au schimbat odată cu creșterea concurenței, dar cred că în continuare este o categorie de nișă pentru clienți care au conștientizat importanța unei alimentații sănătoase. Aici mai avem destulă muncă în a informa clientul asupra beneficiilor alimentelor bio și a explica costurile totuși ridicate în comparație cu produsele convenționale. De la intrarea pe piața din România am avut în sortimentație produsele Alnatura, la început o sortimentație de bază pe care am tot dezvoltat-o până în prezent, dar suntem încă departe de țări care au o cultură a alimentației sănătoase mai evoluată.

Sortimentația cuprinde în esență alimente de bază: făină, zahăr, ulei, cereale, dar în timp am adăugat și ciocolată, cacao, condimente, etc.”, ne-a declarat Milan Radin, managerul dm drogerie markt România.

Pentru educarea atât a consumatorilor, cât și a clienților, compania a început să dezvolte programe de sustenabilitate ecologică și nu numai. “România ca țară este încă la început, însă ne aliniem împreună cu colegii din celelalte țări în principal în ceea ce privește producția și ambalarea mărcii proprii, utilizarea unor ambalaje din material reciclat și/sau reciclabil, utilizarea materiilor prime regenerabile. Un alt aspect privește ocrotirea mediului înconjurător, prin reducerea consumului de plastic generat de sacoșele de cumpărături pentru care oferim alternative mai bune. Astfel, am dezvoltat o ofertă variată de plase cu utilizarea îndelungată (ex. de bumbac). Intern, anul acesta am lansat și un program pentru angajații dm prin care își pot dedica o zi de lucru pentru un proiect social. Practic, o zi de lucru și-o petrec în folosul comunității”, ne-a declarat managerul dm drogerie markt România.

Obiective pe termen lung

Conducerea drogerie markt România spune că nivelul vânzărilor crește simțitor în decembrie față de alte luni ale anului și că viitorul companiei este unul dedicat clienților. “Planurile noastre pentru România vizează obiective pe termen lung, ne dorim în primul rând să înnobilăm cerințele clienților noștri, să le oferim o atmosferă plăcută în care să se regăsească și să se simtă bine, să oferim posibilități de dezvoltare continuă oamenilor cu care colaborăm și să acționăm ca model în comunitate”, explică Milan Radin.