Sci-Tech Challenge: Echipa câștigătoare este din Constanța

31.05.2016

Proiectul Rushing Energy, propus de cinci liceeni din ţara noastră, a fost desemnat câștigător la cea de-a șaptea finală europeană a competiției Sci-Tech Challenge. Junior Achievement (JA) Europe și ExxonMobil au organizat la Bruxelles a șaptea finală europeană a competiției Sci-Tech Challenge.

Programul își propune să inspire și să orienteze tinerii în alegerea viitoarelor studii și a unei viitoare cariere în domeniul STEM (Știință, Tehnică, Inginerie, Matematică). Încurajând tinerii spre profesiile din domeniul STEM, programul Sci-Tech Challenge contribuie la dezvoltarea abilităților de care viitoarea forță de muncă are nevoie pentru a asigura inovarea și creșterea în Europa.

Caroline Jenner, CEO al JA Europe a reiterat importanța unui astfel de program spunând că “într-un moment în care Comisia Europeană finalizează o listă de noi abilități pentru tinerii europeni, subliniind nevoia pentru competențe STEM mai dezvoltate și pentru abilități transdisciplinare, Sci-Tech Challenge este cu siguranță o inițiativă bună care atrage și dezvoltă abilitățile tinerilor în zona științei, matematicii și a ingineriei.”

Echipa câștigătoare este din Constanța și a fost premiată în cadrul unei festivități găzduite de Adina-Ioana Vălean, Vice-Președinte al Parlamentului European.

Cinci elevi creativi: Tiberiu Florescu – Liceul Teoretic Ovidius, Radu Ștefan Cristea – Liceul Teoretic Ovidius, Alexandra Chiparcă – Liceul Teoretic Decebal, Ioan Daniel Crăciun – Colegiul Național Mircea cel Bătrân și Vlad Botezatu – Liceul Teoretic Traian au reușit să convingă juriul prin spirit de echipă, foarte bune abilități de prezentare și o idee inovatoare.

Echipa a propus proiectul „Rushing Energy”, o soluție integrată care să eficientizeze transportul public din Bruxelles. Ideea de bază are în vedere amenajarea mai multor parcări la periferia orașului, unde navetiștii să-și poată lăsa mașina personală. Aceștia vor fi încurajați printr-un sistem de oferte să folosească transportul în comun (autobuze hibride) și biciclete. Un alt element inovativ propus de elevii români a fost montarea de plăci piezoelectrice, care generează curent electric din presiunea metrourilor, pentru a economisi energie și a o reutiliza apoi, în aplicații de monitorizare a traficului.

În cadrul finalei europene a competiției, desfășurată online în 14-15 martie, elevii din 10 țări participante (Belgia, Franța, Italia, Kazahstan, Olanda, Norvegia, Polonia, România, Rusia și Marea Britanie) au trebuit să găsească cea mai inovatoare soluție pentru fluidizarea traficului în Bruxelles, având drept criterii eficiența din punctul de vedere al costurilor, dar și al consumului de combustibil.

 

Citiți și despre: