Educația copiilor din centrele de plasament. Nu mai puțin de 200 de copii și tineri din București vor primi mai mult sprijin în dezvoltarea abilităților prin proiectul „Ajungem MARI și Încrezători”. Acest proiect este organizat în cadrul programului educațional Ajungem MARI și finanțat de Pepco România.
Educația copiilor din centrele de plasament. Ateliere și workshopuri
Pe parcursul celor nouă luni de proiect, cei 200 de copii și adolescenți cu vârste între 6 și 17 ani vor participa la:
- ateliere și workshopuri creative și de dezvoltare personală
- cursuri vocaționale
- ședințe de logopedie
- ieșiri educative
Educația copiilor din centrele de plasament. Ce spune fondatorul Asociației Ajungem MARI?
„Ne bucurăm că partenerul nostru, Pepco România, a înțeles nevoia acestor copii și tineri vulnerabili de sprijin constant, pe termen lung și prin proiecte responsabile. Este nevoie să creăm întâi relația de încredere cu acești copii că să îi putem ajuta. Voluntarii le-au devenit copiilor prieteni, le cunosc nevoile și dorințele, iar acum, cu sprijinul Pepco România, le pot oferi mai multe oportunități și îi vor încuraja și ghida pe parcurs.” – Iarina Taban, fondator Ajungem MARI.
Educația copiilor din centrele de plasament. Trauma abandonului
Majoritatea copiilor din centre au suferit trauma:
- abandonului
- separării de familie
- instituționalizării.
Aceste experiențe se reflectă în comportamentul lor de zi cu zi și le afectează stima de sine și abilitățile sociale.
Rolul atelierelor
Rolul atelierelor creative și de dezvoltare personală organizate prin proiect este de a le îmbunătăți copiilor abilitățile de comunicare și lucru în echipă, capacitatea de a lua decizii și motricitatea fină. Copiii vor fi încântați de reușitele lor la ateliere, ceea ce le va da o stare de spirit mai bună și mai multă încredere în forțele lor. Ei vor fi încurajați permanent de voluntarii care le-au devenit deja prieteni și îi vizitează săptămânal în centre în cadrul programului Ajungem MARI pentru ședințe de pregătire școlară.
Educația copiilor din centrele de plasament. Întârzieri în dezvoltarea limbajului
Mulți copii veniți în sistemul de protecție din familii fără educație și posibilități prezintă întârzieri în dezvoltarea limbajului și dificultăți în pronunție. Acestea duc de multe ori la scăderea stimei de sine a copiilor și la marginalizare în sistemul școlar și preșcolar. Intervenția logopedică timpurie îi ajută să corecteze greșelile de pronunție și să aibă rezultate mai bune la școală.
Educația copiilor din centrele de plasament. Cursuri cu specialiști și profesori
Proiectul le oferă copiilor oportunitatea de a participa la cursuri cu profesori și specialiști care să le dezvolte abilitățile specifice, creative, de comunicare sau de lucru în echipă. Copiii și tinerii au optat deja pentru cursuri de pictură, canto, gimnastică, handbal, teatru sau fotografie și abia așteaptă fiecare nouă ședință. Cursurile le dau șansa de a fi apreciați pentru realizările lor, ceea ce îi ajută să capete încredere că pot avea un viitor mai bun în pofida experiențelor dure prin care cei mai mulți au trecut.
Citește și Rezultate Biofarm 2019. Profitul companiei, în creștere puternică