Slide

Stiri: Retail

eMAG: Vânzări de 360 milioane de lei, de Black Friday

21.11.2017

Ediția din 2017 a Black Friday a adus 8,3 milioane de vizite pe site-ul eMAG și 1,1 milioane de produse comandate. Valoarea acestora se ridică la 360 milioane lei, cu 10 milioane lei peste estimarea inițială făcută de retailer și cu o creștere de 20% comparativ cu ediția anterioară din 2016.

Românii preferă să comande online

Retailul online este pe un trend ascendent în ţara noastră, iar Black Friday este evenimentul care demonstrează acest potențial. În plus, de Black Friday, românii preferă să comande online pentru că au acces la o gamă mare de produse, este mai simplu, salvând timp și bani.

„Principalele fenomene pe care le-am înregistrat în Black Friday 2017 sunt: dominația mobilului, saltul istoric al plăților cu cardul și orientarea clienților către produse din game superioare. Shopping mall-ul din buzunarele oamenilor, smartphone-ul, a devenit cea mai simplă și eficientă modalitate de a achiziționa produse online, cu o pondere de peste 2 treimi din totalul vizitelor de Black Friday. Este un trend pe care noi l-am anticipat în urmă cu 6-7 ani și estimăm că va crește în continuare”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG.

Plata cu cardul

Totodată, încrederea în plata cu cardul a atins un vârf istoric, plățile cu cardul depășind pragul important de 30% în Vinerea Neagră a reducerilor, ceea ce indică și un comportament mai informat al clienților – aceștia au fost interesați să își eficientizeze timpul de comandă.

Astfel, 30,7% dintre comenzi au fost plătite online cu un card bancar (în ediția din 2016 procentul plăților cu cardul a fost de 26%).

Cele mai comandate produse

S-a remarcat şi creșterea valorii medii comandate de clienți și orientarea clienților către produse din game superioare.

„Clienții au comandat produse din game superioare, cu mai multe funcții și cu specificații mai bune. Această tendință este susținută de creșterea veniturilor din ultimul an și de deschiderea de a investi în calitatea vieții”, a completat Tudor Manea.

Cele mai mari creșteri ale valorii medii la produsele comandate au fost raportate în categorii precum: telefoane mobile, gaming și PC-uri, mobilă, televizoare, produse audio și video, electrocasnice mici, fashion și cosmetice. Principalele categorii cu cerere în creștere, raportat la anul trecut, sunt următoarele: fashion, îngrijire personală, anvelope și televizoare.

eMAG Marketplace

Black Friday a adus rezultate duble pentru partenerii din platforma eMAG Marketplace. Un număr dublu de selleri a listat oferte în Black Friday 2017 și au vândut 258.000 de produse în valoare de 65 milioane lei.

„În spatele Black Friday eMAG se află peste 50.000 de oameni care au lucrat la o intensitate mare. Este un întreg ecosistem, pe lângă angajații eMAG sunt firmele de curierat, Poșta Română, angajații a peste 3.000 de selleri care au vândut în Black Friday și mulți alți parteneri. Pe lângă beneficiul adus clienților, Black Friday reprezintă pentru oameni și pentru companiile implicate o ocazie să învețe și să se dezvolte”, a declarat Tudor Manea.