Compania deține competențe tehnice avansate un pachet complet de servicii și soluții, de la consultanță la software development. Povestea eSolutions a început în 2001, din dorința de a face soluții software de business mai bune decât ceea ce era la acel moment pe piață. eSolutions a pornit de la o echipă mică, fără prea mult capital, într-o perioadă în care nici nu se putea imagina să existe susținerea unor mentori sau accesul la finanțare. Investiția inițială în companie s-a limitat la capitalul social obligatoriu pentru înființarea firmei.
Compania a traversat în acești ani numeroase momente cu provocări și, fără lecția adaptabilității și rezilienței, nu ar fi ajuns în 2023. A luat parte nu numai la curbele evolutive ale economiei, ci, în special, la evoluția spectaculoasă a domeniului tehnologiei, ceea ce a însemnat, în același timp, o mare oportunitate – de a contribui la dezvoltarea mediului de business cu ajutorul tehnologiei. Pentru eSolutions, momentul maxim de cumpănă a fost criza economică de acum 15 ani, moment care a fost depășit și datorită parteneriatului cu tarent, companie care deține astăzi jumătate din eSolutions. tarent a devenit întâi partener de business în proiecte, apoi, în urmă cu mai bine de 10 ani, a intrat în acționariatul companiei.
eSolutions a pornit de la o echipă mică, fără prea mult capital, într-o perioadă în care nici nu se putea imagina să existe susținerea unor mentori sau accesul la finanțare
„Un mare avantaj pentru noi în acest moment este că suntem o companie matură, care a văzut 22 de ani de economie și de transformare a domeniului nostru, rămânând, în același timp, ancorată la tendințele tehnologice și la contextul internațional. Companiile care au trecut cu bine prin criza economică de acum 15 ani sunt unele puternice. Foarte important este că, încă de la început, am gândit să ne dezvoltăm organic și sustenabil. Am investit în permanență în oamenii noștri, de aici și stabilitatea și competențele echipei noastre. Pot părea clișee, dar la noi chiar au fost componente importante din ecuația dezvoltării noastre ca business”, ne-a declarat dl. Marian Sîmpetru, Managing Partner eSolutions.
Competențele tehnice avansate și un pachet complet de servicii
În prezent, partenerii apreciază nivelul de specializare, competențele tehnice avansate și faptul că eSolutions oferă un pachet complet de servicii și soluții (de la consultanță la software development). Principiul de bază a fost acela de a construi întotdeauna gândind soluții care s-au bazat pe tehnologii noi, înainte ca acestea să devină un trend majoritar. Astfel, eSolutions a început să abordeze proiecte complexe de big data încă din 2017 (înainte ca acestea să devină un trend), dar și proiecte de IoT.
Totodată, compania a dezvoltat dintotdeauna software folosind tehnologii open source, dar și folosind limbaje de programare noi, precum Java. În plus, eSolutions s-a diferențiat și prin faptul că a ales încă de la început să își dezvolte propriile sale soluții, precum cele pentru retail. Un alt aspect important a fost ideea de a dezvolta un business complementar, încă de acum 15 ani – divizia de cursuri de tehnologie, eSolutions Academy.
Principiul de bază a fost acela de a construi întotdeauna gândind soluții care s-au bazat pe tehnologii noi, înainte ca acestea să devină un trend majoritar
„Avem în prezent un portofoliu important de proiecte și de clienți din domenii diverse: IT, manufacturing, financiar, auto, medical, media, retail, acvaristică etc. Probabil că avem o recunoaștere mai mare pe domeniul retailului pentru că am dezvoltat mult timp propriile produse pentru acest domeniu, precum și proiecte pentru jucători importanți de pe piețele din România și Germania, de tipul Carrefour sau Rewe Group. Însă, în aceeași măsură, ne-au învestit cu încredere și companii precum Regina Maria, RedSea sau Deutsche Telekom, de exemplu”, precizează Marian Sîmpetru.
eSolutions activează pe piața din Germania de peste 10 ani
Compania activează, de peste 10 ani, pe piața din Germania, proiectele de consultanță și dezvoltare software de acolo reprezentând 40% din cifra de afaceri. Partenerii din Germania apreciază nivelul de specializare, competențele tehnice avansate și faptul că eSolutions oferă tot pachetul de la consultanță la software development, ceea ce reprezintă un avantaj de business și un potențial major de creștere și în viitor. De-a lungul timpului, compania a acoperit multe domenii precum retail, tehnologie, automotive etc.
Parteneriatul încheiat acum peste 10 ani cu tarent, companie germană cu profil similar cu eSolutions (acum parte din grupul Qvest), a fost crucial în dezvoltarea companiei.
Compania activează, de peste 10 ani pe piața din Germania, proiectele de consultanță și dezvoltare software de acolo reprezentând 40% din cifra de afaceri
„Încă de la început, am simțit că avem în tarent un partener adevărat, de la deciziile de a păstra în România managementul, modul de guvernanță și brand-ul, până la suportul în extinderea portofoliului de proiecte și clienți. În prezent, ca parte din grupul Qvest, beneficiem de o deschidere către domenii și clienți noi, acumulăm know-how în proiecte internaționale, toate acestea contribuind la formarea echipei noastre”, afirmă Managing Partner-ul eSolutions.
Diversificarea și balansarea portofoliului, componenta cheie a activității eSolutions
eSolutions a investit multe resurse în ultimii ani pentru diversificarea și balansarea portofoliului de clienți și proiecte, precum și pentru extinderea pe plan internațional, prin încheierea unor parteneriate cu companii care înțeleg valoarea unor servicii customizate și impactul pe care acestea îl vor avea în strategiile de business. Parteneriatele din România, dar și din Germania au acoperit servicii de tipul consultanță, arhitectură software, audit și consultanță arhitectură sisteme informatice.
Dintre soluțiile dezvoltate, putem aminti suita roomio – soluții digitale pentru rezervarea sălilor de ședințe, a birourilor și acces în clădire sau soluția pentru managementul prețurilor – rupio. Componenta de rezervare birouri din suita roomio este un produs menit să ajute companiile în gestionarea eficientă a birourilor și altor spații de lucru. A fost dezvoltată în completarea unei soluții implementate deja, de management al sălilor de meeting, însă ulterior, aplicația a devenit un instrument important în susținerea modului de lucru hibrid, atât pentru echipa eSolutions, cât și pentru clienții săi.
eSolutions a investit multe resurse în ultimii ani pentru diversificarea și balansarea portofoliului de clienți și proiecte, precum și pentru extinderea pe plan internațional
„Soluția companiei pentru price management, rupio, este un instrument operațional de pricing, ce permite atingerea unor performanțe foarte bune în calcularea prețurilor, fiind capabil sa calculeze sute de mii de prețuri zilnic, în funcție de regulile personalizate stabilite pentru fiecare categorie de produse (sau chiar individual), asigurând o prezență versatilă pe piață. Prețurile sunt calculate automat, pe baza unor seturi de reguli ce pot fi definite în funcție de obiectivele companiei și care se pot aplica ținând cont de orice atribut al produsului”, detaliază reprezentantul companiei.
Identificarea nevoilor clienților, esențială pentru a implementa soluții viabile
eSolutions se diferențiază de competitori prin faptul că poate oferi dezvoltare de proiecte end-to-end, în care acoperă, de la zona de analiză și consultanță tehnică sau agile, la design de arhitectură și implementarea soluțiilor, cu echipe complete, dedicate. Nevoile de business se schimbă accelerat acum, iar rezolvarea lor prin adopția tehnologiilor potrivite constituie un proces complex.
În cazul retailului, activitatea a avut mereu în centru nevoia clientului, însă deja acest demers nu mai este suficient pentru a asigura loialitatea. Platformele online și aplicațiile par să redefinească așteptările cu privire la confort și alegeri, apărând deja noi abordări ale experienței de cumpărare cu ajutorul unor spații digitale sau fizice imersive.
eSolutions se diferențiază de competitori prin faptul că poate oferi dezvoltare de proiecte end-to-end, în care acoperă, de la zona de analiză și consultanță tehnică sau agile, la design de arhitectură și implementarea soluțiilor, cu echipe complete, dedicate
„Conceptul de omnichannel este adus la un alt nivel cu ajutorul tehnologiei, oferind o experiență fluidă, continuă și coerentă pe toate canalele. Soluțiile bazate pe inteligență artificială și machine learning contribuie la personalizarea și optimizarea acestei experiențe a utilizatorului. Dacă acum 10 ani dezvoltam propriile produse pentru retail menite să eficientizeze procese de lucru sau pentru price management, stock management etc., acum abordarea primește mai multă complexitate”, în opinia lui Marian Sîmpetru.
Proiecte big data implementate de eSolutions
Prima implementare din această zonă a fost o platformă de big data on-premise, dezvoltată pentru Carrefour România, cu scopul de a eficientiza operațiunile clientului. Prin intermediul acestei platforme, sunt centralizate informații despre stocuri, prețuri, vânzări, promoții, comenzi etc., din toate magazinele și depozitele din țară. Pentru clienții finali, acest proces se traduce în îmbunătățirea experienței de cumpărare.
O altă implementare în retail a fost o platformă de big data în cloud, dezvoltată cu scopul de a centraliza informații dintr-o multitudine de sisteme IT în Google Cloud, asigurând analiza facilă și consistentă a datelor, făcând posibilă uniformizarea datelor și standardizarea acestora conform unor modele comune. Prin analiza informațiilor din platformă, clientul poate observa tipare de cumpărare sau poate realiza segmentarea clienților, informații care îi vor permite să ia decizii bazate pe date.
Prima implementare din această zonă a fost o platformă de big data on-premise, dezvoltată pentru Carrefour România, cu scopul de a eficientiza operațiunile clientului
Un alt exemplu, de această dată din industria sănătății, este o platformă de big data dezvoltată pentru REGINA MARIA, care adună informații din peste 350 de locații despre 260 de milioane de înregistrări. Proiectul implementat de eSolutions ajută la optimizarea proceselor interne, asigurând un acces facil la date, platforma devenind o sursă unică și centralizată de date operaționale.
„Și în industria producătoare, implementarea unor astfel de proiecte de big data poate aduce beneficii considerabile. Noi am dezvoltat pentru unul dintre clienții noștri o astfel de platformă, utilizată pentru a colecta date în timp real de la utilajele de producție din fabricile clientului și pentru procesarea unor calcule complexe, cu scopul de a îmbunătăți eficiența proceselor de producție. La toate acestea, se adaugă diferite proiecte de consultanță în zona de big data – arhitectură de soluție, reproiectarea fluxurilor de date, îmbunătățirea acurateței datelor procesate și multe altele”, conform dlui. Sîmpetru.
O echipă formată din specialiști care pune accent pe formare continuă
Echipa eSolutions este formată din 120 de specialiști și este în continuă extindere. Pe măsură ce business-ul se dezvoltă, compania își concentrează eforturile de recrutare în special pentru roluri cu un nivel ridicat de senioritate, mai exact de specialiști pe zona de dezvoltare back-end (Java), DevOps sau data engineering.
La eSolutions, un aspect esențial din activitate este cel legat de training-uri. Prin cursurile pe care le organizează în mod constant prin divizia specializată – eSolutions Academy, compania se ocupă de formarea specialiștilor marilor centre tech din țară, dar și a propriei echipe. În plus, eSolutions beneficiază și de o experiență semnificativă din expunerea în proiectele internaționale și de la nivelul grupului din Germania din care face parte, un alt element motivant pentru echipă. Totodată, echipa participă la numeroase evenimente locale sau internaționale pentru a fi în permanență la curent cu tendințele.
Prin cursurile pe care le organizează în mod constant prin divizia specializată – eSolutions Academy, compania se ocupă de formarea specialiștilor marilor centre tech din țară, dar și a propriei echipe
„Deși ne-am extins și nu mai suntem un grup mic, căutăm să menținem atmosfera de apropiere și mediul de lucru relaxat. Am tot repetat ideea că singurul factor limitativ pentru dezvoltarea noastră în ultimii ani a fost cel al resursei umane. Am preferat să creștem mai lent, dar să rămânem fideli acestor principii. Foarte mult din felul în care ne-am construit ca echipă și abordare a activității am învățat din experiența de interacțiune din ultimii 10 ani cu mediul de business german, renumit pentru rigoarea serviciilor și deontologia de lucru”, afirmă Managing Partnerul eSolutions.
Oferta de cursuri disponibile în cadrul eSolutions Academy
eSolutions Academy este divizia prin intermediul căreia eSolutions oferă cursuri și training-uri în peste 50 de tehnologii (din zona de big data și cloud, DevOps, Agile sau software development – Java) specialiștilor unor companii mari precum: Atos, Carrefour, Credit Europe Bank, eMAG, GE, ING, Kontron, Metro.digital, Orange, Systematic, Thales, Vodafone. Cursurile sunt urmate de workshop-uri tehnice sau consultanță dedicată, care să asigure buna integrare a acestor noi tehnologii în fluxurile de lucru ale clienților. Acesta este un business adiacent, cu un real potențial de extindere și pe plan internațional, în cadrul grupului Qvest.
În ceea ce privește implicarea eSolutions în mediul extern, aceasta se construiește, natural, pe două direcții, având în centru tehnologia. Pe de o parte, eSolutions contribuie la creșterea din punct de vedere profesional a comunității de specialiști, organizând în fiecare an evenimente și hackathoane, cu adresabilitate internă și externă. Compania oferă workshop-uri pentru piață în tehnologii care sunt greu de acoperit, din lipsa specializărilor, cum ar fi pe zona de big data.
eSolutions contribuie la creșterea din punct de vedere profesional a comunității de specialiști, organizând în fiecare an evenimente și hackathoane, cu adresabilitate internă și externă
eSolutions deține o echipă pregătită să formeze specialiști în peste 50 de tehnologii prin divizia de business numită eSolutions Academy. În plus, a adus în România acum 5 ani Big Data Week, principalul eveniment internațional care prezintă fenomenul datelor. „Continuăm să susținem acest proiect în fiecare an cu zeci de prezentări, meetup-uri, workshop-uri pentru a promova concepte, tehnologii, tendințe, practici de lucru și tot ce este nou la nivel global în domeniul tehnologiilor de big data și inteligenței artificiale, punând accent pe aplicabilitatea și beneficiile pe care acestea le aduc tuturor domeniilor. Suntem în curs de pregătire a ediției de anul acesta, care va avea loc pe 3-4 octombrie, la Sheraton Bucharest Hotel”, mai spune dl. Sîmpetru.
eSolutions se implică în proiecte care aduc rezolvare problemelor din comunitate
eSolutions se implică în proiecte care aduc o rezolvare prin tehnologie a problemelor din societate. Două exemple de astfel de proiecte sunt platforma 9SOS (construită pro bono) și Butonul Roșu.
9SOS a fost prima platformă de management epidemiologic din România, lansată în două săptămâni de la declararea pandemiei de coronavirus și pusă la dispoziția autorităților în mod gratuit. Este o platformă online de triaj, evaluare și monitorizare a cazurilor de Covid-19, dar și a altor evenimente epidemiologice, cu aplicabilitate imediată în managementul epidemiologic.
Butonul Roșu este un sistem de alertă, gândit ca un serviciu complementar celui de urgență 112, destinat persoanelor singure, vârstnice, cu risc medical sau aflate în localități rurale sau izolate din România.
9SOS a fost prima platformă de management epidemiologic din România, creată de eSolutions, lansată în două săptămâni de la declararea pandemiei de coronavirus și pusă la dispoziția autorităților în mod gratuit
Prin folosirea acestuia, abonaţii Butonul Roșu pot primi asistență personalizată sau ajutor dedicat în situații de urgență medicală și securitate personală.
„Echipa eSolutions a dezvoltat toate funcționalitățile tehnice care permit un management rapid al cazurilor de urgență prin intermediul unei aplicații dedicate ce include automatizarea creării unei fișe de beneficiar, integrarea de nomenclatoare specifice pentru completarea facilă a informațiilor medicale, algoritmi de filtrare, sortare și export al valorilor filtrate și diverse raportări. Ne preocupă să alocăm resurse interne pentru astfel de proiecte care aduc o contribuție societății, în special în momente critice”, este de părere dl. Sîmpetru.
Cifra de afaceri și evoluția financiară a companiei în ultimii ani
În ceea ce privește evoluţia eSolutions, aceasta s-a bazat din start pe o dezvoltare sustenabilă. Compania și echipa a crescut constant, iar în ultimii ani, procentele de creștere au fost importante. Astfel, în 2022, eSolutions a ajuns la o cifră de afaceri de 6,5 milioane de euro, cu peste 30% mai mare față de anul anterior.
„Estimăm că vom crește cifra de afaceri cu 20% anul acesta. Dorim să punem accent pe dezvoltarea de proiecte end-to-end, în care să acoperim de la zona de analiză, la consultanță, design de arhitectură și implementarea soluțiilor, cu echipe dedicate. Cum precizam și anterior, intuim că aici este potențialul nostru. O a doua direcție de dezvoltare, care vine, în special, datorită creșterii cererii din piață, este aceea a serviciilor specializate de tipul consultanță tehnică sau consultanță de agile management”, a declarat, în încheiere, dl. Marian Sîmpetru, Managing Partner eSolutions.