Subsidiara locală a grupului britanic Compass operează în 75 de locații pe tot teritoriul României și în contracte de tip rețea, cu mai multe puncte de lucru. EUREST ROM, subsidiara locală a grupului britanic Compass, specializată în servicii de alimentație publică, va împlini 20 de ani de activitate pe piața din România în 2021. În prezent, sub umbrela Compass Group, compania activează sub brandurile :
- Eurest și Delimarche – în sectorul de operare al restaurantelor din incinta companiilor și centrelor de business;
- EUREST Services – pentru serviciile de Soft FM, cleaning și mentenanță (industrial și spații de birouri);
- Scolarest, pentru operarea restaurantelor din incinta școlilor
- Cardinal, pentru evenimentele VIP.
Serviciile de food au o pondere de 70% din cifra de afaceri, în timp ce serviciile de FM reprezintă în prezent 30% din business-ul companiei.
Strategia EUREST ROM, customer-centric, a reprezentat noul pas în evoluția serviciilor oferite, iar acest lucru determină și un nou mod de comunicare și relaționare, atât cu consumatorii, cât și cu clienții
Încă de la început, scopul EUREST ROM a fost acela de deveni un partener de lungă durată pentru fiecare client în parte. În fiecare zi, compania își desfașoară activitatea ținând cont de principiile solide cu care a pornit la drum și nu face niciun compromis care ar putea afecta misiunea și viziunea stabilite. Abordarea prezentă se axează pe experiența oaspeților și pe atmosfera din locațiile companiei, păstrând în centrul său, ca punct de legatură, mâncarea delicioasă.
„Câștigarea încrederii și respectului clienților noștri a determinat modul în care, de-a lungul timpului, ne-am modelat serviciile oferite. În anul 2015 am construit o nouă identitate și am definit strategia proprie de dezvoltare, astfel că, dacă până atunci ne-am concentrat atenția doar pe mâncare și calitatea acesteia, după 2015 am gândit serviciile noastre ca pe o experiență holistică, personalizată, în fața căreia consumatorii noștri interacționează emoțional”, ne-a declarat Dna. Evelina Năstăsescu, Country Managing Director în cadrul Compass Group.
75 de locații pe tot teritoriul României
În prezent, EUREST ROM operează în 75 de locații pe tot teritoriul României și în contracte de tip rețea, cu mai multe puncte de lucru. EUREST este prezentă acolo unde unele dintre cele mai mari companii locale și internaționale își desfășoară activitatea, în special în marile orașe sau la periferia acestora: Cluj, Timișoara, Brașov, Arad, București, Sibiu, Iași, Pitești, Ploiești, Craiova, dar este prezentă și în localități mai mici, cum ar fi Mioveni, Zalău, Lehliu sau Slatina.
Ingredientul de bază al succesului obținut este reprezentat de perfecționarea continuă a echipei, a serviciilor oferite, a modului în care aceste servicii sunt prestate, a manierei în care se raportează la clienți și consumatori și a felului în care angajații sunt pregătiți. Acest interes pentru perfecționarea continuă a condus EUREST ROM SRL în poziția de lider în domeniul furnizorilor de servicii de alimentație din România.
EUREST ROM SRL a înțeles, încă de la început, că acest domeniu este unul dinamic și flexibil, iar pentru a reuși și a te menține în topul opțiunilor ai nevoie nu doar de viziune, ci și de dorința de a continua mereu să inovezi.
„Nu este întotdeauna ușor să inovezi și, categoric, în acest proces există și multe obstacole, însă important este cum te raportezi la acestea și care este rezultatul final. Credem cu tărie că am demonstrat clienților noștri că avem dorința și capacitatea de a le fi alături și de a veni constant cu un serviciu îmbunătățit, gata să răspundă mai bine nevoilor de la un anumit moment”, continuă Dna. Evelina Năstăsescu.
Fiecare locație EUREST ROM este diferită
Din punctul de vedere al conceptelor de food propuse, precum și a vizualului, fiecare locație EUREST este diferită. Un punct de plecare extrem de important pentru EUREST ROM în realizarea conceptelor propuse îl reprezintă discuțiile cu reprezentanții clientului, prin intermediul cărora se descoperă misiunea și valorile companiei-client, care sunt apoi reflectate în designul și conceptul propus.
Astfel, investițiile pentru deschiderea unei locații noi, diferă foarte mult: poate fi vorba doar de o investiție în zona de servire și în spațiul de luat masa, una care presupune și amenajarea și dotarea spațiilor de depozitare și producție sau pot să fie investiții parțiale, în cazul în care și clientul participă la respectiva amenajare. Dar, indiferent de nivelul investiției, amprenta personală este cea mai importantă, pe lângă aspectul inovator, reprezentativ însă atât pentru EUREST ROM, cât și pentru clienții săi.
Cel mai „scump” restaurant amenajat de EUREST ROM a presupus o investiție de 600.000 Euro
Alte servicii de suport asigurate de EUREST ROM SRL
Pe piața locală, EUREST ROM este cunoscut în special pentru serviciile de catering și cafenele, însă în ultimii 2 ani, compania și-a concentrat atenția și mai mult asupra serviciilor de Soft Facility Management pe care le-a dezvoltat constant. Prin intermediul acestui tip de servicii, compania vine și mai mult în sprijinul partenerilor, punându-le la dispoziție soluții complete.
CSF (Compass Service Framework) reprezintă sistemul standard de operare al Compass Group care garantează faptul că serviciile prestate și calitatea acestora sunt constante. Cu alte cuvinte, este un cadru de lucru complex, care a fost dezvoltat folosind cele mai bune practici în domeniu și care are la bază trei piloni: Service Management Model, Operational Service Procedures și Integration IT Platform.
EUREST ROM continuă să se focuseze pe sectorul de FM-cleaning industrial, întrucât în ultimii 2 ani a avut o dezvoltare remarcabilă, lucru datorat echipei de specialiști
Astăzi, serviciile care fac parte din portofoliul EUREST ROM sunt cele de curățenie interioară și exterioară, atât pentru zonele industriale, cât și pentru zonele de birouri; servicii de combatere a dăunătorilor; servicii de întreținere a spațiilor verzi; servicii de deszăpezire; servicii de arhivare, administrare de recepții etc.
„Fără îndoială, valoarea companiei stă în oamenii care alcătuiesc echipa. Pasiunea, implicarea și experiențele unice aduse de fiecare dintre cei care lucrează la EUREST sunt doar câteva dintre aspectele care au contribuit la succesul companiei de-a lungul timpului. Ne tratăm toți angajații cu respect și încercăm să oferim un mediu de lucru plăcut și sigur pentru toți cei care contribuie zi de zi la succesul nostru. Totodată, încercăm să oferim cât mai multe oportunități interne de dezvoltare profesională pentru toți cei care își doresc acest lucru și încurajăm performanța”, precizează Country Managing Directorul din cadrul Compass Group.
Instruirea angajaților, în contextul pandemiei de COVID-19
În contextul economico-social atât de influențat de pandemia de COVID-19, instruirea angajaților companiei se va schimba inevitabil. Dacă în trecut multe dintre programele de instruire sau dezvoltare ale EUREST ROM se realizau on-site, acum se vor muta mai mult în online. În acest sens, compania pregătește o serie de webinarii, pe diferite tematici și din diferite arii ale activității, care să fie accesate cu ușurință de echipele locale. Astăzi echipa numără 1.700 de angajați.
„Stop Food Waste” este un program intern important pentru EUREST ROM SRL, care subliniază importanța unui consum responsabil
În prezent, compania susține obiectivele de wellness ale partenerilor prin crearea de meniuri și opțiuni sănătoase, dar și a unor programe interne de informare și educare a consumatorilor, pentru a înțelege mai bine impactul pe care domeniul său de activitate îl are asupra mediului înconjurător. Totodată, caută să dezvolte constant parteneriate cu furnizorii de ambalaje, în direcția sustenabilității și să pună la dispoziție, acolo unde se poate, soluții din materiale reciclate sau reciclabile. Tot din acest motiv, compania pune la dispoziție materie primă locală, într-un procent de cel puțin 70% pentru a susține comunitățile în care activează.
Criza COVID-19 și soluțiile pentru depășirea situației
EUREST ROM a răspuns pozitiv la orice solicitare pe care a primit-o din partea clienților pentru a depăși împreună criza COVID-19, de la aprovizionarea optimă cu materiale de protecție și dezinfectanți, până la a susține parțial sau în totalitate masa personalului medical în câteva spitale dedicate COVID. Totodată, au fost comunicate mai clar și mai eficient procedurile necesare și acțiunile implementate pentru a dezvolta un mediu de lucru sigur.
În plus, pentru prima dată în cei 20 de ani de existență pe piața locală, s-a decis sprijinirea comunităților mai largi printr-un serviciu de delivery, la cele mai înalte standarde și procese de calitate și siguranță. Un important beneficiu al acestei proceduri îl reprezintă faptul că este eliminată clasica problemă a caserolelor de plastic sau polistiren aflate în contact cu temperaturile ridicate ale mâncării livrate.
Livrarea produselor de tip Cook & Chill, realizate printr-o tehnică clasică de gătire și răcire rapidă a produselor în quick freezere, se face la o temperatură de 4-6 grade, oferind și mai multă siguranță consumatorului
Performanțe financiare
În anul 2019, EUREST a cunoscut o dezvoltare impresionantă, înregistrând o cifră de afaceri de 157 de milioane de lei, punându-se bazele unui an financiar 2020 cu așteptări record, cu o cifră de afaceri de 200 de milioane de lei. Din păcate, pandemia COVID-19 a adus cu sine o serie de provocări majore, activitatea restaurantelor fiind puternic afectată.
„Sperăm să încheiem acest an dificil cu o cifră de afaceri de 133 de milioane de lei, dar cel mai important obiectiv pentru EUREST ROM acum este să ofere un spațiu de lucru cât mai sigur pentru angajații și clienții săi, precum și să descurajăm răspândirea virusului Sars-Cov 2 în comunitățile în care activăm”, a declarat, în încheiere, Dna. Evelina Năstăsescu, Country Managing Director în cadrul Compass Group.