Evolutia economica a Romaniei in 2019

Evoluția economică a României în 2019: Românii sunt pesimiști

26.03.2019

Evoluția economică a României în 2019. Creșterea economică şi a puterii de cumpărare nu sunt suficiente pentru a obţine încrederea consumatorilor români, arată un studiu realizat de Gfk. Astfel, pe parcursul anului trecut, consumatorii nu au mai redobândit încrederea în economia țării noastre pe care au avut-o în 2017.

Evoluția economică a României în 2019. Tensiunile din piața monetară

Mai exact, românii au devenit reticenţi pe fondul tensiunilor de pe piaţa monetară (creşterea ROBOR) şi a situației economice incerte. Și, în acest context, indicatorul Climatului de Consum măsurat de GfK este încă negativ, situat în zona de pesimism (-20.7).

Pe de altă parte, la nivelul Uniunii Europene, consumatorii sunt preocupaţi de scăderea nivelului de trai – protestele „Vestelor Galbene” din Franţa sau manifestările împotriva rasismului din Italia, creşterea preţului petrolului şi Brexit – evenimente care au dus la coborârea indicelui de încredere până la -6.

Indicatorul privind încrederea consumatorilor români este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor.

Numai 11% cred într-o evoluție pozitivă a economiei și în același procent se așteaptă ca rata şomajului să scadă în următorul an. Cu toate acestea, românii arată ceva mai mult optimism atunci când vine vorba despre așteptările privind situaţia propriilor finanțe. Aproape un sfert dintre ei au încredere că aceasta va arăta mai bine, față de 19% anul anterior.

Evoluția economică a României în 2019. Piața FMCG și cea electro-IT

Chiar dacă piața FMCG și cea electro-IT au marcat creșteri în 2018, consumatorii se arată reticenți când vine vorba despre achiziția bunurilor de folosință îndelungată pe viitor.

Pentru anul curent, 4 din 10 români (42%) declară că își vor micșora bugetul pentru achiziții precum mobilă, mașină de spălat, etc. Aproape la fel de mulți sunt și cei care își vor menține constant bugetul pentru astfel de achiziții (41%).

Numai 10% dintre români și-au exprimat intenția de a investi mai mult decât până acum.

Evoluția economică a României în 2019. Consumul casnic

Dintr-o perspectivă mai largă, consumul casnic de bunuri de larg consum va fi menţinut în continuare de creșterea venitului disponibil al populaţiei. Acest impact poate fi compensat de înăsprirea termenilor de creditare.

Datele provin din studiul GfK Omnibus, realizat prin metodologia TAWI (interviuri realizate pe tabletă). Cercetarea a inclus 1020 respondenţi, un eșantion reprezentantiv la nivel național.

Citește și Blue Air semnează un acord cu TAROM. Ce beneficii vor avea pasagerii?

 

 

 

Citiți și despre: