Extruplast, unul din principalii producători de profile PVC din România

01.05.2016

Compania plănuiește extinderea capacității de producție și activarea în noi domenii. Înființată în anul 2004, compania Extruplast a pus accentul încă de la început pe modernizarea facilităților de  producție prin achiziționarea de utilaje moderne, dar și peinstruirea personalului.

„O societate este nevoită să investească permanent, chiar dacă rezultatul nu este neapărat mărirea capacității de producție, dar există un necesar permanent de investiții în optimizări de proces, în soluții tehnologice actualizate, în produse noi”, declară Alin Mateșan, directorul Extruplast.

Continua dezvoltare a determinat compania să își extindă rețeaua de distribuție în toate zonele țării, având depozite în Baia Mare, Satu Mare, Sibiu, Cluj-Napoca, Brașov, Craiova, Timișoara, Oradea, Suceava, Botoșani, Iași, Bacău, Constanța și București, dar  și o flotă de camioane de transport de mare tonaj.

Astfel a crescut și numărul de clienți din portofoliu, depășind 500 de clienți, printre care și companii mari, distribuite atât pe teritoriul țării, dar și în afara ei: Republica Moldova, Ungaria, Macedonia, Serbia.

Instruire continuă pentru angajați

Compania activează pe piața de producție de profile PVC pentru tâmplărie cu geam izolant și accesorii dedicate acestui domeniu, realizate prin injecție în capacități proprii, armături metalice specifice profilelor, feronerie de categorie medie, dar și de vârf. Extruplast oferă de asemenea asistență tehnică pentru clienți, oferind programe specifice pentru ofertare și producție, servicii furnizate prin intermediul angajaților special pregătiți.

În acest scop angajații au fost instruiți la începutul productivității atât în firmă, odată cu punerea în funcțiune a utilajelor, cât și în Centrul de instruire al societății Greiner Extrusionstechnik din Austria, companie furnizoare.

Întotdeauna se dorește pregătirea continuă, conectarea permanentă la evoluția pieței de profil și menținerea, deci, a gradului de instruire a personalului, cel puțin la nivelul competitorilor

Pe lângă acestea, personalul a mai participat la cursuri și seminarii atât în firmă, cu specialiști din Austria și Germania, cât și în străinătate. Iar la cererea companiei, autoritățile locale au organizat cursuri de recalificare pentru persoane care și-au pierdut locul de muncă, axate pe specificul prelucrării maselor plastice. Cursanții au avut posibilitatea să facă practică în interiorul companiei Extruplast, o parte dintre aceștia fiind apoi angajați.

Investiții în utilaje ecologice

În 2005, compania a deschis prima hală de producție, care în iunie 2006 era deja funcțională, având o capacitate de producție de 1.200 de tone de profile pe an. Utilajele destinate acestei hale au fost achiziționate de la un furnizor austriac, iar materia primă necesară, de la Baerlocher din Germania.

Cererea de pe piața de profile a determinat Extruplast să deschidă o nouă linie de producție, în iulie 2007, iar pentru completarea gamei și diversificarea produselor finite a fost necesară achiziționarea de noi matrițe pentru încă 6 tipuri de profile.  Tot în 2007, compania și-a extins și aria de distribuție.

Această dezvoltare a continuat până în 2012, când capacitatea de producție era aproape dublă, după acest an creșterile fiind mai modeste. Astăzi, producția este asigurată de 10 linii de extrudare dotate cu tehnologie de ultimă generație, având o capacitate de 9.000 de tone.

Încă înainte de a începe producția, am fost preocupați de a veni pe piață cu produse ecologice

De la început, conducerea companiei a dorit o afacere care să protejeze mediul. Astfel au luat decizia de a înlocui aditivii pe bază de plumb cu variante ecologice, lucru realizat încă de la faza de probe tehnologice, în ciuda faptului că această tehnologie presupunea un mod de lucru mai exact, cu respectarea riguroasă a parametrilor de lucru.

Implementarea acestei tehnologii a fost posibilă datorită asistenței tehnice de care a beneficiat compania, dar și a utilajelor de ultimă generație, cu controlul procesului realizat de computere cu soft special dezvoltat pentru procese performante.

„Pe lângă utilizarea de materiale ecologice, am acordat o atenție deosebită reciclării în procent foarte ridicat a produselor neconforme, care inevitabil rezultă la fiecare pornire de utilaje, iar pentru produsele realizate prin injecție am utilizat, pe cât posibil, materii prime reciclate”, susține directorul companiei.

În plus, compania folosește energie electrică obținută din panouri fotovoltaice, în viitor dorindu-se extinderea acestei capacități.

Planuri de viitor

Ultimele investiții ale companiei au fost făcute în diversificarea gamei de produse în 2014 și în utilaje de reciclare în 2015.  Toate demersurile întreprinse au condus la generarea unei cifre de afaceri de aproximativ 7,5 milioane de euro din producția de profile și de 3,5 milioane de euro din accesorii. În primele patru luni ale lui 2016, Extruplast a înregistrat o creștere de 3,5%, iar până la sfârșitul anului estimează o creștere de 5%.

Pentru anul acesta, compania plănuiește mărirea spațiilor de producție, permițând o mai bună așezare a utilajelor, lucru avantajos pentru producție și o continuare deci a optimizării proceselor de producție.

Pe viitor, se urmărește creșterea capacității de înfoliere profile și diversificarea gamei de produse. Obiectivele principale ale companiei sunt extinderea activității în domenii înrudite și chiar debutarea în noi domenii de activitate.

 

 

Citiți și despre:

  • Prețul sănătății: hrana bioPrețul sănătății: hrana bio România exportă produse ecologice și importă apoi alimentele la prețuri ridicate. Românii au devenit din ce în ce mai conștienți cu privire la alimentația corectă și la cât de util este sportul în viața de zi […]
  • Potențialul agriculturii ecologice în RomâniaPotențialul agriculturii ecologice în România Produsele eco încep să-și facă apariția în coșurile românilor. Este cunoscut faptul că produsele ecologice sunt mai scumpe decât cele obișnuite. Cu toate acestea, ele încep să-și facă loc în coșul zilnic de […]
  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • GEALAN, 20 de ani de activitate în RomâniaGEALAN, 20 de ani de activitate în România GEALAN este Furnizor al Casei Regale a României începând cu 2015. Povestea GEALAN România începe în anul 1997, activând inițial doar în comercializarea de produse. Un an mai târziu, compania a debutat în […]
  • Olympus România, în top 3 cei mai mari producători de lactateOlympus România, în top 3 cei mai mari producători de lactate Compania estimează o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de euro la sfârșitul anului 2017. Compania Olympus se clasează în top 3 cei mai mari producători de lactate din România, fiind totodată aleasă […]