Reţelele de socializare pot crea pentru companii şi un mediu colaborare între angajaţi, axat pe îmbunătăţirea afacerii, în condiţiile în care folosirea social media oferă multiple posibilităţi care să nu se concentreze doar pe atragerea atenţiei asupra mesajelor-cheie, potrivit unui raport EY.
Elena Badea, Director de Marketing şi Comunicare al EY România, a explicat că firmele se află în căutarea de noi metode pentru a angrena angajaţii în rezolvarea problemelor companiei.
“Într-o lume a afacerilor globalizate, cu aşteptări din ce în ce mai mari şi cu influenţa în creştere a social media şi a networking-ului, companiile sunt aflate în situaţia de a căuta noi metode pentru a angrena angajaţii în rezolvarea problemelor organizaţiei. Folosirea social media de către companii oferă multiple posibilităţi, nu doar pentru a atrage atenţia asupra mesajelor cheie, dar şi pentru a crea un mediu de colaborare concentrat pe îmbunătăţirea afacerii”, a afirmat Elena Badea.
Cu toate că au fost realizate multe studii privind cele mai eficace moduri de a folosi social media pentru a antrena publicul (consumatori sau clienţi), analizele privind modul în care aceste platforme pot fi utilizate pentru creşterea gradului de implicare a angajaţilor, în sensul colaborării dintre aceştia, sunt destul de rare.
Astfel, folosirea social media permite companiilor să îşi antreneze angajaţii într-un dialog reciproc, care nu ar fi fost posibil prin intermediu metodelor clasice de comunicare, precum e-mail-ul.
În acest condiţii, SMS – urile, postările pe Twitter sau Yammer, tagging-ul, scrierea pe bloguri, postarea de videoclipuri şi încărcarea de fotografii au devenit metode de comunicare larg utilizate în interiorul unei organizaţii.
Angajatorii, nevoiţi să regândească strategiile de comunicare
“În 2025, cei care fac parte din generaţia Y (Millennials) vor forma majoritatea persoanelor aflate în câmpul muncii. Este de aşteptat ca această generaţie să aibă comportamente, valori şi atitudini diferite, ca o consecinţă a schimbărilor tehnologice şi economice provocate de dezvoltarea internetului. Deşi nu există un consens legat de perioada exactă a naşterii milenialilor, există percepţia generală că această generaţie de angajaţi va fi mult mai orientată către tehnologie decât cele anterioare”, a mai explicat Elena Badea.
Astfel, pentru a-i păstra în companiei şi pentru a-i ţine aproape, angajatorii vor fi nevoiţi să regândească strategiile de comunicare cu cei care fac parte din această generaţie, mai ales că potrivit Pew Research Center, milenialii sunt încrezători în forţele proprii, deschişi, optimişti şi receptivi la noi idei şi stiluri de muncă, fiind sunt prima generaţie din istorie “mereu conectată”.
Dialogul este facilitat de reţelele sociale
Companiile trebuie aşadar să încludă reţelele de socializare în strategiile de comunicare internă, acestea aducând mai multe beneficii decât potenţiale riscuri.
“Social media şi networking-ul pot facilita dialogul, intregra rapid angajaţii în cultura organizaţională a unei companii şi crea repede sentimentul de apartenenţă la o comunitate”, a explicat reprezentantul EY, adăugând că organizaţiile ar trebui să încorporeze rapid noi metode de folosire a social media în contextul de business.