Halloweenul reprezintă o oportunitate de business de 10 miliarde dolari. Astfel, această sărbătoare nu este doar pentru distracție şi chiar dacă multe persoane nu sunt de acord cu preluarea ei, din punct de vedere economic, există un argument pentru acest lucru. Halloweenul este o importantă oportunitate de business, nu doar în Statele Unite și Canada, ci și în România, potrivit EY România.
Anul trecut, piața americană a Halloweenului s-a ridicat la 7 -10 miliarde de dolari. Acest lucru înseamnă în medie un coș de cumpărături de 75 de dolari pentru fiecare consumator, iar tendința este în creștere, în condiţiile în care în 2005 media de consum era de 30 de dolari.
În plus, în 2014 consumul de Halloween este estimat să crească pentru că 31 octombrie este vineri, la începutul weekendului
„Creșterea vine mai ales din transformarea sărbătorii dintr-una exclusiv a copiilor, într-o sărbătoare a adulților. De exemplu, petrecerile elaborate în care adulții se costumează specific încep să devină o tradiție. Şi nu doar adulţii. Conform unor estimări, americanii au cheltuit, în anul 2011, 300 milioane dolari pentru costumaţia animalelor de companie, faţă de 1 miliard dolari pentru costumele copiilor şi 1,2 miliarde dolari pentru adulţi. The National Retail Federation a descoperit într-un sondaj din 2013 că 70% dintre adulții între 18-24 de ani vor să sărbătorească Halloweenul, dar și adulții între 24-33 de ani (în proporție de 65%) și cei între 35-44 de ani (în proporție de 60%)”, a afirmat Mihaela Matei, Marketing Supervising Associate şi Coordonator proiect Antreprenorii vorbesc: Barometrul antreprenoriatului românesc, EY România
Astfel, în general toate businessurile din retail sunt fericite de Halloween, printre cele mai cumpărate produse numărându-se dulciurile și dovlecii, iar pe locul al treilea și al patrulea sunt decorațiunile și costumele.
„Halloweenul este a doua sărbătoare a anului în America după nivelul cheltuielilor pentru decorațiuni, depășită bineînțeles de Crăciun. Surprizător însă, cheltuielilele cu dulciurile sunt mai mari pentru Halloween decât pentru Crăciun, conform National Confectioners Association, reprezentând 8% din valoarea cifrei anuale de afaceri a producătorilor de dulciuri”, a precizat reprezentantul EY.
La acest tip de consum mai trebuie adăugat şi consumul de produse media (filme horror, cărţi de suspans), reclame, alcool, cheltuieli de transport şi, o tendinţă mai nouă, vizitarea de case bântuite.
„Mai toate barurile şi cluburile vor avea petreceri organizate special cu această ocazie, unele începute deja din weekendul trecut sau de la începutul acestei săptămâni. Nu doar barurile profită de Halloween, ci multe business-uri B2C”, potrivit sursei citate.
Pe lângă toate acestea, în SUA, anul trecut, primele 6 state cu producţie de dovleci au agregat o valoare de 113 milioane dolari, în mare parte dovleci consumaţi în preajma Halloweenului.
„În România, producţia este greu de estimat, dar poate fi un business cu potenţial, din nou, dacă Halloweenul va căpăta amploare şi în România”, conform estimărilor EY.
Şi marii retaileri speculează această sărbătoare, cu rafturi întregi dedicate numai produselor pentru această sărbătoare. De exemplum în Marea Britanie, Tesco a anunţat că Halloweenul a depăşit în încasări Valentine’s Day şi a intrat în top 3, după cheltuielile de Crăciun şi Paşte.
„Aşadar, potenţialul este foarte mare pentru a da un impuls consumului, pe care analiştii mizează în următorii ani pentru a susţine creşterea economică. Din acest motiv, dincolo de alienarea specificului românesc prin asimilarea unor sărbători străine, Halloweenul e bun pentru economie”, a încheiat Mihaela Matei.