MOL construieşte o nouă fabrică de bitum-cauciuc în Zalaegerszeg, Ungaria. Noua unitate este localizată pe un teren dezafectat. Producția poate începe anul viitor, având o capacitate de 20.000 de tone pe an.
Așadar, piatra de temelie a noii fabrici de bitum-cauciuc a fost aşezată în Zalaegerszeg, oraş aflat în regiunea de vest a Ungariei, în apropierea Rafinăriei Zala. Un procent de 75% din investiţia de 3 miliarde HUF este acoperit de MOL din resurse proprii, în timp ce 25% reprezintă finanţarea asigurată prin Programul de Susţinere a Investiţiilor în Întreprinderi al guvernului maghiar.
Mihály Varga, ministrul de finanţe al Ungariei, Zoltán Balaicz, primarul oraşului Zalaegerszeg şi Zsolt Hernádi, Preşedinte-CEO al MOL au pus piatra de temelie a noii fabrici de bitum-cauciuc din Zalaegerszeg.
Fabrică de bitum-cauciuc MOL. Când va începe producția?
Producția la fabrica de bitum-cauciuc urmează să înceapă anul viitor, cu o capacitate de 20.000 de tone pe an. Bitumul-cauciuc marca MOL poate fi utilizat la construirea unor drumuri de asfalt mai durabile și cu anduranță mai mare. De asemenea, acestea au costuri de întreţinere mai scăzute. Durabilitatea este demonstrată de faptul că drumurile asfaltate cu bitum-cauciuc nu prezintă nicio gaură. Acest lucru se întâmplă deși cel mai vechi drum rutier experimental are o vechime de 15 ani.
Bitumul-cauciuc, realizat cu ajutorul unei tehnologii ecologice, va fi utilizat în principal pe piaţa internă, în domeniul construcţiei de drumuri. Tehnologia brevetată este rezultatul unei colaborări dintre MOL şi Universitatea Panonia.
Fabrică de bitum-cauciuc MOL. Investiție
Noua fabrică, în valoare de 3 miliarde HUF (10,3 milioane USD), utilizează anual 3.000 de tone de cauciuc mărunţit pentru a produce bitum-cauciuc, contribuind astfel la reciclarea unui număr de jumătate de milion de anvelope uzate. Acestea reprezintă 8% – 10% din deşeurile de anvelope produse la nivel naţional în fiecare an. Producţia anuală de 20.000 de tone de bitum-cauciuc va permite construirea a 200 km de şosea cu 2X1 benzi sau renovarea stratului superior a 600 km de drum cu 2×1 benzi.
„Guvernul maghiar sprijină Grupul MOL cu suma de 750 milioane HUF, acordată în cadrul Programului de Susţinere a Investiţiilor în Întreprinderi. Construirea noii fabrici a Grupului MOL contribuie la îmbunătăţirea calităţii drumurilor din Ungaria”, a declarat ministrul de finanţe Mihály Varga la ceremonia de aşezare a primei cărămizi la fundaţie.
În ultimii şase ani, în Ungaria s-au construit sau renovat 60 km de drum cu ajutorului bitumului-cauciuc. Acest lucru înseamnă că s-a utilizat cauciuc obţinut de la aproximativ 150.000 de anvelope uzate.
Citește și Piața auto din România evoluție 2019: Vânzările, în creștere în primul trimestru