Brandul SAFIR face parte din marea comunitate a românilor, o companie care își cunoaște originile și respectă tradițiile țării. Încă de la începutul business-ului, când au fost puse bazele acestei afaceri de familie, SAFIR s-a ghidat după o structură bine stabilită și corectă, în care s-a pus accent pe „Felul de a fi bun”. Acesta este motto-ul după care activitatea companiei se ghidează în continuare și care este implementat atât pe plan intern, cât și pe plan extern.
Compania a demarat anul trecut proiectul de rebranding FAMILIA SAFIR, iar anul acesta activitatea SAFIR s-a extins cu încă 3 ferme noi. În prezent, compania deține unități de producție intens tehnologizate cu cele mai noi și smart aparate, însă probabil unul dintre cele mai importante atu-uri al companiei este acela că, indiferent de schimbările din piață, angajații au fost și rămân o familie, care contribuie la creșterea economică a zonei geografice în care SAFIR activează.
În 2022, FAMILIA SAFIR a demarat proiectul de rebranding FAMILIA SAFIR, iar în 2023 activitatea SAFIR s-a extins cu încă 3 ferme noi
În ultimii ani, FAMILIA SAFIR s-a confruntat cu provocările pandemiei sau ale războiului, ale inflației, a forței de muncă și a creșterii costurilor de producție, provocări care s-au tradus din păcate într-o creștere a costului de producție și a prețului de la raft. Cu toate că prețul a crescut în ultimii doi ani, oferta de la raft este în continuare una diversificată, iar clienții care au încercat produsele marca FAMILIA SAFIR au devenit consumatori fideli. În plus, față de anul trecut, vânzările companiei au crescut cu 16,5%.
„Comunicarea FAMILIA SAFIR către clienți este constantă și sinceră, iar intereselor lor sunt primordiale pentru noi. Aceștia sunt din ce în ce mai atenți la ce cumpără și cât de sănătoase sunt produsele pe care le consumă în familie. Din dorința de a le oferi ce își doresc, noi, cei de la SAFIR, punem accent pe creșterea păsărilor și producția de carne de pui conform reglementărilor românești și europene”, ne-a declarat domnul Safir Ghiorghi, Fondatorul FAMILIA SAFIR.
Aspecte esențiale care caracterizează brandul FAMILIA SAFIR
Viziunea și motto-ul FAMILIA SAFIR, „Felul de a fi bun”, caracterizează întreg brandul. Aceasta este o garanție a companiei, ce datează de peste 7 decenii. Compania a pus întotdeauna pe primul loc grija pentru creșterea și bunăstarea puilor din ferme, de la furajele folosite, produse după rețete proprii, fără a folosi adaosuri și coloranți, dar și condițiile de viață ce reflectă standardul de bunăstare Beter Leven 1*. Factorii diferențiatori de brand sunt reprezentați de o linie tehnologică nouă și modernă, rețete personalizate și de furajele create din materii prime atent verificate în laboratoarele de specialitate.
FAMILIA SAFIR face parte din marea comunitate a românilor, o companie care își cunoaște originile și respectă tradițiile țării. Aprecierea pentru oamenii harnici, pricepuți și cu dorință de a avansa în permanență, susținerea comunității reprezintă doar o parte din filozofia după care FAMILIA SAFIR își ghidează activitatea pentru a fi din ce în ce mai buni și pentru a face un bine comunității din care face parte.
FAMILIA SAFIR face parte din marea comunitate a românilor, o companie care își cunoaște originile și respectă tradițiile țării
Unice în România, produsele Zdravăn Moldovenesc, marca FAMILIA SAFIR, respectă standardul Beter Leven 1*, certificat pe întreg lanțul de producție. Alinierea la standardul internațional de creștere a păsărilor și responsabilitatea în toate acțiunile sale sunt apreciate și recunoscut de toți clienții SAFIR. În plus, compania dovedește transparență maximă în ceea ce privește creșterea puilor.
„Ca o premieră în România, pe această nișă, este faptul că fermele noastre se pot urmări live pe site-ul nostru. Astfel, clienții pot vedea cum și în ce condiții ne creștem păsările. Toate standardele pe care le avem în ferme și întreaga rețea de aprovizionare și distribuție sunt certificate anual și auditate de instituțiile acreditate”, menționează Fondatorul FAMILIA SAFIR.
Diversificarea preferințelor consumatorilor, esențială pentru companie
În portofoliul companiei, sub brandul FAMILIA SAFIR, se regăsesc în momentul de față produsele „Deliciosul de Vaslui” (puiul cu creștere standard), „Zdravăn Moldovenesc” (puiul cu creștere lentă, unic în România, care își păstrează culoarea naturală și care are certificare BL 1*) și categoria de semi-preparate „Răsfăț Românesc” ce conține carne de pui proaspătă și bogată în condimente 100% naturale. Acestea din urmă sunt produse craft și sunt pregătite după rețete originale.
SAFIR oferă totodată o gamă variată de produse nișate cu valoare adăugată, care mizează mult pe gustul și textura naturală a puilor, textură care cucerește orice consumator pretențios. Păsările sunt hrănite doar cu furaje atent pregătite în Fabrica de Nutrețuri Combinate Nutriva, parte din grupul de firme FAMILIA SAFIR, lucru asigurat de o echipă întreagă specializată în creșterea păsărilor.
SAFIR oferă o gamă variată de produse nișate cu valoare adăugată, care mizează mult pe gustul și textura naturală a puilor
„Conform vânzărilor, produsul favorit al clienților noștri este pulpa dezosată de pui. În preferințele consumatorilor se află și puiul cu creștere lentă. Dorim să fim întotdeauna aproape de consumatorii noștri, de aceea am extins zonele de distribuție cu produse de brand și am deschis prima rotiserie cu mâncare proaspătă marca FAMILIA SAFIR. De asemenea, suntem prezenți la evenimente pentru a vă bucura cu produsele noastre naturale și gustoase”, afirmă dl. Safir.
Investițiile asigură standardul calitativ al produselor
De-a lungul timpului, FAMILIA SAFIR a investit în dezvoltarea afacerii prin achiziționarea echipamentelor tehnologice moderne și prin diversificarea portofoliului de produse, urmărind tendințele și preferințele de consum ale clienților. Investițiile strategice făcute pentru dezvoltarea abatorului și tehnologiile moderne consolidează poziția importantă a companiei în industria cărnii și a siguranței alimentare.
Recent, FAMILIA SAFIR a preluat fermele de la Grupul Șerban (Parincea, Tătărăști din jud. Bacău) și Simila (jud. Vaslui), a construit stația de epurare de la Chițcani și a dezvoltat fermele de pui cu creștere lentă la Botoșani. Orientarea spre performanță și calitate se vede în achiziția noilor tehnologii de ambalare, cântărire, de etichetat, a mașinăriilor de dezosat pulpe (unice în Sud-Estul Europei), utilaje pentru dezosarea mecanică a cărnii și pentru carne tocată, cât şi în produsele finale, care satisfac cerinţele clienţilor. De asemenea, pentru reducerea impactului asupra mediului înconjurător s-a înlocuit instalația de răcire cu freon cu o instalație cu CO2.
FAMILIA SAFIR a preluat fermele de la Grupul Șerban (Parincea, Tătărăști din jud. Bacău) și Simila (jud. Vaslui), a construit stația de epurare de la Chițcani și a dezvoltat fermele de pui cu creștere lentă la Botoșani
„În decursul anilor am investit circa 800.000 de euro în achiziționarea de utilaje și de spații speciale dedicate obținerii produselor 100% natural condimentate, a celor pesmetate, gata gătite și a celor afumate. În prezent, deținem unul dintre cele mai performante utilaje din industria cărnii utilizate în România – mașina de frigărui. Vom continua să investim în tehnologie modernă care ne va ajuta să distribuim o cantitate mai mare de preparate gata de gătit”, mai spune dl. Safir Ghiorghi.
FAMILIA SAFIR, atentă la cele mai mici detalii
SAFIR rămâne o companie atentă la cel mai mic detaliu pentru ca puii să crească în ritm lent și în mod sănătos. Monitorizarea atentă a creșterii și alimentației puilor se realizează printr-un sistem de management bine pus la punct, prin instruirea continuă a personalului și cu ajutorul tehnologiei de ultimă generație. Bineînțeles, un rol important îl joacă și implementarea și auditarea standardelor de bunăstare BLK 1* pe lanțul de producție.
Păsările cu creștere lentă sunt crescute în aer liber minim 56 zile, cu hrană atent controlată fără coloranți, datorită căreia carnea are o culoare naturală, alb-rozalie. Acest program de creștere lentă respectă certificările de calitate pentru bunăstarea animalelor Beter Leven 1*.
„În fermele noastre, păsările au acces la aer liber la padoc și baloți de paie pentru joacă, în hală dispun de lumină naturală și dorm pe așternut de paie tocate. Ziua sunt hrănite cu mâna de către oamenii de la ferme. Acestea sunt condițiile minime, dar foarte necesare pentru ca păsările noastre să aibă parte de programul de creștere lentă”, conform reprezentantului companiei.
Monitorizarea atentă a creșterii și alimentației puilor se realizează printr-un sistem de management bine pus la punct, prin instruirea continuă a personalului și cu ajutorul tehnologiei de ultimă generație
Din perspectiva companiei, pentru a putea reuși pe piața din România și pentru a avea o clientelă cât mai vastă, trebuie să fii mereu cu un pas înaintea tuturor, să știi ce să oferi și ce rezultat dorești să obții. Desigur, trebuie să existe o comunicare și o afacere corecte într-o piață plină de mituri – industria cărnii de pui.
„Suntem prima companie din România care transmite live din fermele sale. Dorim să fim transparenți față de clienții noștri, să le arătăm cum și în ce mediu sunt crescuți puii FAMILIA SAFIR. Sistemul de creștere a păsărilor noastre respectă întocmai și cu seriozitate legislația românească și normele europene. În prezent transmitem live de la fermele Cucorăni – județul Botoșani și Roșiești – județul Vaslui. Pe viitor dorim să implentăm aceeași structură și la restul fermelor noastre”, menționează Fondatorul FAMILIA SAFIR.
FAMILIA SAFIR, un mare business de familie
FAMILIA SAFIR este un business mare de familie, cu tradiție, care investește în bine. În prezent, echipa numără aproximativ 800 de membrii. În cadrul companiei se regăsesc oameni sinceri, harnici, care fac lucruri bune pentru a obține produse de calitate. Aceștia au parte de mai multe beneficii, precum un pachet salarial motivant, programe de integrare și instruire, programe de dezvoltare personală, beneficii medicale, transport asigurat și, ce este cel mai important, stabilitate.
Compania mizează pe stabilitatea angajatului la locul de muncă, dorind ca angajații să se simtă în largul lor și în siguranță. La FAMILIA SAFIR se pune accent pe binele angajatului.
Compania mizează pe stabilitatea angajatului la locul de muncă, dorind ca angajații să se simtă în largul lor și să se simtă în siguranță
FAMILIA SAFIR și comunitatea
Mai mult decât atât, FAMILIA SAFIR se preocupă intens de comunitatea din care face parte. Toate proiectele de responsabilitate socială în care SAFIR s-a implicat au fost importante, dorința de a ajuta comunitatea și semenii reprezentând o responsabilitate morală a companiei față de români.
Printre proiectele susținute se numără Solidar Social și ajutor pentru refugiații ucraineni, parteneriate cu Asociația Black Sea FooDignity, prin care asigură periodic o cantitate potrivită de carne de pui ce servește la realizarea porților de mâncare pentru medici și asistenții medicali, familii sărace, copii din medii defavorizate, oameni bolnavi și refugiați ucraineni. Pentru a face bine trebuie să fii empatic, să fii solidar și să îți pese de binele persoanei de lângă tine. Anual, FAMILIA SAFIR organizează și sponsorizează Concursul Internațional de Șah și oferă trofeul „FAMILIA SAFIR”. Pe lângă acest concurs, este alături și de echipa Open Camp pe care o sprijină an de an.
Anual, FAMILIA SAFIR organizează și sponsorizează Concursul Internațional de Șah și oferă trofeul „FAMILIA SAFIR”
FAMILIA SAFIR sprijină și sponsorizează concursurile sportive, proiectele de dezvoltare personală și investește în educația elevilor din România. Cel mai recent proiect în acest sens este CampioMate, unde FAMILIA SAFIR este partener oficial anul acesta.
„Noi am învățat încă de la bunicul Ghiorghi că felul de a fi bun se învață în familie și se dăruiește în comunitate. În prezent, susținem proiecte pe cei 4 piloni importanți: educație, tradiție, sport și comunitate”, detaliază dl. Safir Ghiorghi.
Evoluția financiară
Din punctul de vedere al evoluției financiare, comparativ cu anul 2022, anul acesta volumul vânzărilor a crescut în primul trimestru cu 16,5%, iar cifra de afaceri cu aproape 18%. În momentul de față, strategia FAMILIA SAFIR este aceea de a pune mai mult accent pe producție și pe extinderea ariei de clienți și a rețelei de distribuție.
„Cu siguranță, și în 2023 vom avea o creștere atât din punctul de vedere al cerinței și al distribuției, cât și din punct de vedere economic. Oamenii cer produse de calitate și sănătoase, iar noi suntem aici pentru a le oferi ce își doresc”, a declarat, în încheiere, domnul Safir Ghiorghi, Fondatorul FAMILIA SAFIR.
Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/safir-vaslui-pionierat-in-productia-de-carne-de-pui/