Slide

Logistică

FAN Courier mizează pe creșterea cu 10% a cifrei de afaceri

23.07.2013

Istoria FAN Courier a început în anul 1998. Neculai Mihai, Adrian Mihai și Felix Pătrășcanu au visat să facă din firma recent înființată la acea vreme cel mai mare serviciu de curierat din țară, iar planul a devenit în câțiva ani realitate, întrucât în 2006 compania a ajuns pe prima poziție în acest segment.

În prezent, compania livrează zeci de mii de produse zi de zi, nici nu este de mirare, pentru că atunci când se gândesc la sericiile unui curier, românilor le vine în minte imediat FAN Courier ca sinonim al acestei nevoi. Compania numără acum peste 2.600 de colaboratori, din care 1.350 curieri, la care se adaugă o flotă de vehicule de circa 1.650 de mașini.

În luna martie a anului 2009, a fost lansat serviciul de curierat extern, în urma parteneriatului semnat între FAN Courier și NetExpress Europe, cea mai puternică rețea de transport expres independentă, care are drept membri companii de top și lideri de piață în majoritatea statelor Europei. “În baza acestui parteneriat, FAN Courier a devenit reprezentant unic în România al rețelei, iar calitatea activităților prestate de noi a beneficiat de recunoaștere în interiorul rețelei. De la semnarea parteneriatului, FAN Courier a câștigat trei ani consecutiv titlul de “Net Express Agent of the Year”.

Serviciile de curierat extern includ și expediții pe cale aeriană, transport worldwide cu excepția țărilor: Siria, Cuba, Iran, Coreea de Nord și Sudan. Ca număr de comenzi amplasate estimăm un total de peste 430,000 începând din noiembrie 2009 și până în mai 2013. Cea mai îndepărtată țară pentru care am livrat a fost Noua Zeelandă”, ne-a declarat Neculai Mihai, director general FAN Courier.

Expediții din ce în ce mai rapide

Doar pe parcursul anului trecut, compania a livrat mai bine de 12 milioane 200 de mii de produse în total. “FAN Courier livrează în medie peste 60.000 de expeditii pe zi. În 2012, FAN Courier a avut peste 15.200.000 de expediții, dintre care 57% au reprezentat colete și 43% plicuri. Cumulat, transportul efectuat de curierii FAN a reprezentat 16,5 miloane de km iar coletele și plicurile au cântărit 76.171. 632 kg. Orașul de unde și spre care se fac cele mai multe livrări este Timișoara. Anul trecut, cele mai multe expediții au fost generate de București, Cluj Napoca, Timișoara, Constanța, Brașov și Oradea”, a adăugat conducerea FAN Courier.

Și pentru a livra în țară cât mai repede și mai bine, a fost lansat un serviciu special, care să asigure comenzile celor care vor ca expediția să ajungă în cel mai scurt timp la destinatar. Este vorba despre serviciul LOCO, ce presupune livrarea în aceeași zi a expedițiilor și este funcțional pentru București și Ilfov în variantele: 1h, 2h, 4 h sau 6h. De la 1 august, serviciul funcționează la nivel național, în toate agențiile FAN Courier, exceptând locațiile cu km. 0, în variantele de 2h și 4h.

Recunoaștere internă și internațională
Calitatea serviciilor oferite de FAN Courier beneficiaza constant de recunoastere internă si internatională: FAN Courier a fost laureat de cinci ori consecutiv cu locul 1 în Topul National al Firmelor din România în clasamentul întocmit de Camera de Comerţ şi Industrie a României. Pe plan extern, FAN Courier a câstigat de trei ori titlul de “Net Express Agent of the Year”.

“În primul an de funcționare (mai 2012 – mai 2013) am primit peste 2.500 de comenzi cu livrare intr-o oră. Express LOCO 1h este serviciul cu cel mai scurt timp de livrare, dar nu este singurul. În oferta companiei noastre există serviciile Express Loco 2H, Express Loco 4H și Express Loco 6H. În perioada mai 2012 – mai 2013, de exemplu, serviciul Express Loco 2H a înregistrat 18.500 de comenzi”, adaugă conducerea companiei.

Pentru a completa portofoliul de servicii oferite clienților, în aprilie anul acesta au fost lansate și aplicații pentru smartphone dedicate, ce vin în ajutorul celor care vor să facă o comandă rapidă, fără a aștepta în telefon detalii despre curier și servicii. Aplicațiile au fost descărcate până în prezent de mai bine de 5.300 de utilizatori.

“Înclinarea balanței către mediul online și implicit către mobil constituie o realitate. Această direcție este dictată de caracteristicile intrinseci ale mediului digital, care susțin serviciile FAN Courier și aduc un plus de valoare acestora: spontaneitate, disponibilitate permanentă, tehnicitate și eficiență ridicate. Construcția strategiei de comunicare online se bazează pe cinci principii: transparența, respectul, generozitatea, contextul și constanța”, a completat Neculai Mihai.

Calendar personalizat FAN Courier

Este o tradiție deja printre clienții FAN Courier să primească an de an un calendar personalizat al companiei, care să le aducă aminte zi de zi nu doar de task-urile ce trebuie finalizate, ci și de alte aspecte ale vieții. Ediția din 2013 a adus-o în prim plan pe Mirela Fraser, designer vestimentar. “Pentru că anul trecut am luat decizia de a susține antreprenoriatul românesc, în speță tinerii antreprenori, și pentru că „femeia” a reprezentat subiectul calendarelor din ultimii 5 ani, susținerea tinerilor designeri a venit firesc. În calendarul din acest an avem colecția Mirelei Fraser, surprinsă într-o ședință foto în depozitul FAN Courier de către fotograful Cosmin Gogu. Continuăm ideea și în anii următori, identificând permanent tinere talente pe care să le susținem în demersurile lor” ne-a declarat Neculai Mihai, director general FAN Courier.

Cifră de afaceri de 60 de milioane de euro

fan-aug-2Compania a adoptat o strategie de business al cărei nucleu a fost extinderea la nivel naţional şi creşterea afacerii într-un ritm constant şi organic.

Toate investițiile de până acum și lansarea de produse noi, care vin în ajutorul clienților noi și în fidelizarea celor vechi au condus la creșteri ale cifrei de afaceri, oficialii companiei estimează pentru anul în curs o creștere de 10 procente, majorare susținută, desigur, de investiții semnificative.

Compania, ce are un capital privat integral românesc, a încheiat exerciţiul financiar trecut cu o cifră de afaceri de 242, 2 milioane de lei. “Pentru 2013, estimăm o creștere cu 10% a cifrei de afaceri, comparativ cu 2012. În 2012, FAN Courier a încheiat exercițiul financiar cu o cifră de afaceri de 242, 2 milioane RON (54,7 mililoane euro). Pentru a susține această creștere, ne-am propus să continuăm investițiile în parcul auto și soluții IT, pentru creșterea productivității. De asemenea, avem un plan de lansare a unor servicii noi, de care clienții noștri au nevoie”, ne-a explicat Neculai Mihai. Previziunile favorabile sunt susţinute de toate semnalele privind creşterea cererii de servicii de curierat, cerere alimentată şi în 2013 de segmentul comerţului online.

Pe fondul deprecierii monedei naționale în raport cu euro și al creșterii constante a cheltuielilor cu carburantul, compania ia în calcul o scădere a marjei de profitabilitate cu 1 – 2%.