Slide

Sănătate

Farmaceutica REMEDIA își propune consolidarea transformării digitale

01.12.2019

Compania are în plan consolidarea și dezvoltarea celor două sectoare de activitate, retail și distribuție de medicamente. Farmaceutica REMEDIA, companie înființată în 1991 și listată la Bursa de Valori București BVB (www.bvb.ro/Financial – RMAH) din 1996, are un rol cheie în sectorul de sănătate din România, fiind specializată în distribuție, vânzări integrate, marketing și promovare medicală pentru produsele farmaceutice.

Valentin-Norbert TARUS, acționarul majoritar al companiei, a dezvoltat parteneriate strategice cu producători internaționali din piața farmaceutică, facilitând succesul acestora pe piața din România, încă din anul 1990.

Farmaceutica REMEDIA SA operează circa 100 de farmacii în 14 județe, în special în Hunedoara și Alba, plus municipiul București.

Fiecare dintre aceste farmacii oferă o gamă diversificată de produse farmaceutice, dispozitive medicale, suplimente alimentare, dermato-cosmetice, precum și o serie de servicii specializate de consiliere, adaptate și individualizate pentru fiecare pacient în parte.

Un portofoliu extins de medicamente și produse farmaceutice

„Farmaciile REMEDIA, inclusiv REMEDIA Baby – magazin dedicat copiilor – reprezintă aproximativ 20% din business-ul companiei”, ne-a declarat Dl. Valentin-Norbert TARUS.

În plus, din 2012, compania se adresează clienților și prin platforma e-shop.

În urma reglementărilor legislative cu privire la separarea activității cu ridicata de cele de retail farmaceutic, Farmaceutica REMEDIA SA a hotărât să păstreze doar activitățile de retail, cele de distribuție en-gros și serviciile aferente fiind transferate, pe parcursul anului 2015, către Farmaceutica REMEDIA Distribution & Logistics SRL, societate deținută în proporție de 100%.

Farmaceutica REMEDIA are un portofoliu extins de medicamente și produse farmaceutice, oferta farmaciilor cuprinzând în acest moment aproximativ 5.000 de produse

Activitățile companiei sunt cristalizate în servicii integrate de business – import, vânzări, distribuție en-gros, divizia de spitale, servicii logistice prin 9 centre logistice – marketing și promovare, înregistrare de medicamente pentru producători farmaceutici importanți, precum și materiale de ambalaj pentru producătorii farmaceutici locali, derulate prin Farmaceutica REMEDIA Distribution & Logistics SRL.

Modele de operare adaptate așteptărilor clienților

Compania este implicată permanent în activități de dezvoltare a activităților en-gros, prin adaptarea modelelor de operare în linie cu așteptările partenerilor de business, în continuă schimbare. Serviciile logistice diversificate sunt oferite la nivel național companiilor precum Bayer, Chiesi, Desitin, GL Pharma, Montavit, Novartis, UCB sau Fagron; o altă direcție de activitate constă în înregistrarea de produse farmaceutice pentru G.L. Pharma, Klosterfrau, Merz, Pharmanovia, Santen, dar și de distribuție a materialelor de ambalare de la producătorii internaționali Perlen și Aluberg, către producătorii locali de produse farmaceutice.

Activitățile de marketing și promovare ale companiei sunt susținute și prin publicațiile The British Medical Journal–Ediția în limba română, Medica Academica și Maedica, a Journal of Clinical Medicine.

Serviciile de marketing și promovare din portofoliul Farmaceutica REMEDIA Distribution & Logistics SRL sunt oferite companiilor farmaceutice pe diverse arii terapeutice: cardiovascular și diabet – Gebro Pharma; dermato-cosmetic – Allergika, Auriga, Benostan, Medimar; medicină de familie și pediatrie – Capricorn, Doetsch Grether, Nano-Repro, Rowa-Wagner, Trenka; neo-natologie –Alprostadil „REMEDIA” 500 mcg; transplant – Kohler Chemie.

Activitățile de marketing și promovare sunt susținute și prin publicațiile The British Medical Journal–Ediția în limba română, situată în topul național al revistelor specializate din anul 1998, prin Medica Academica, editată din 2009 sub egida Academiei Oamenilor de Știință din România și Maedica, a Journal of Clinical Medicine, din 2016, editată sub egida Universității de Medicină Carol Davila, București.

Planuri de creștere a vânzărilor grupului

Cifra de afaceri netă în 2018 a fost de circa 464 milioane lei, în creștere cu circa 32% față de anul anterior. Un impact negativ semnificativ asupra profitului – în scădere cu circa 19% față de anul anterior – l-a avut și creșterea cu până la 26% a cuantumului taxei claw-back plătită de producători, care i-a obligat pe aceștia să reducă semnificativ discount-urile acordate distribuitorilor.

În acest fel, distribuitorii au fost nevoiți să opereze cu marje scăzute, în condițiile în care costurile de operare pentru alinierea permanentă la standardele internaționale în domeniu cresc, iar piața farma se confruntă cu un puternic trend de polarizare.

Grupul de firme Farmaceutica REMEDIA intenționează să se prezinte ca distribuitor specializat care oferă și servicii de marketing și promovare pentru susținerea, diversificarea și adaptarea modelelor de business

„Având în vedere piața de produse farmaceutice de peste 3,5 miliarde de Euro în 2018, estimăm cota de piață a societății Farmaceutica REMEDIA S.A. sub 3%”, se subliniază în raportul anual al Consilului de Administrație.

Compania, care are peste 600 de angajați, are în vedere și colaborarea cu parteneri strategici, prin intermediul Bursei de Valori București, cu scopul de a determina o consolidare a structurilor, în contextul în care compania marchează 22 de ani de prezență la Bursă și peste 25 de ani de activitate pe piața farmaceutică națională. Cu această ocazie, compania a organizat, în 24 aprilie 2019, un eveniment aflat la a șasea ediție, denumit „Business-ul la el acasă”, în cadrul căruia s-au reunit, la sediul companiei, investitori, acționari, reprezentanți ai fondului de pensii și investiții, dar și ai societăților de brokeraj și reprezentanți ai mass-media.

Elemente de perspectivă privind activitatea societății

În contextul în care retailul farmaceutic este în plin proces de consolidare, REMEDIA evaluează prioritar o serie de opțiuni de colaborare prin asociere cu jucători regionali, de mărime medie pe piața farma, pentru a crea împreună un parteneriat care să rămână competitiv în raport cu polarizarea accelerată a pieții.

De asemenea, REMEDIA va continua procesul de dezvoltare a parteneriatelor cu farmaciile independente și va continua să urmărească și procesul de specializare pe nișe de piață, spre a asigura expertiza maximă, produse și servicii inovatoare în domenii precum cel cardio-vascular, hematologie, oncologie, dermato-cosmetice, s.a. pentru a crește satisfacția partenerilor implicați în lanțul serviciilor de sănătate.

O atenție deosebită se va acorda asigurării și creșterii calității proceselor, context în care compania își propune consolidarea transformării digitale și optimizarea serviciilor, prin dezvoltarea de noi platforme – BI, machine learning, B2B, e-shop – și integrarea platformelor IT&C – wms, tms, ERP.

Dinamica estimată a cifrei de afaceri pentru anii următori este de dublare a cifrei de afaceri, în linie cu procesul de digitalizare și dezvoltare IT a pieței.

„Business-ul integrat este bazat pe parteneriatele cu producătorii, distribuitorii și cu medicii. Dar cel mai important lucru în dezvoltarea unui astfel de business este viziunea, visul din spatele afacerii. Suplimentar, compania își propune să implementeze procese aliniate la standardele internaționale și să pună în practică întreaga experiență acumulată de-a lungul celor peste 25 de ani de activitate susținută, încununată de succes”, afirmă, în încheiere, dl. Valentin-Norbert TARUS.

 

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/farmaceutica-remedia-reteta-succesului-in-farma/