Farmacia Ana Maria, o farmacie pentru întreaga familie

01.11.2019

Lanţul de farmacii Ana Maria deţine în acest moment un număr de 25 de farmacii în municipiul Bucureşti, Ilfov şi Dâmboviţa. Povestea companiei farmaceutice a început în anul 1991, cu deschiderea unei mici farmacii pe o stradă din zona Obor, din Sectorul 2, Bucureşti. Deşi s-a pornit de la o viziune modernă asupra conceptului de farmacie şi a ceea ce ar trebui să însemne aceasta în contextul mediului de sănătate din România, evoluţia din anii de început a fost destul de dificilă, influenţată nefast de lipsa finanţării.

A doua farmacie a fost deschisă în 1999, în incinta magazinului Bucur Obor. „Din acel moment, lucrurile au început să meargă mai bine, am putut să ne concentrăm demersurile de dezvoltare ale farmaciei pe o analiză atentă a nevoilor pacienţilor şi pe o adaptare constantă la aceste nevoi”, ne-a declarat Administratorul Farmaciilor Ana Maria, Dl. Marian Petcu.

Lanţul deţine în acest moment un număr de 25 de farmacii, toate aflate în zone uşor accesibile, dintre care 19 în municipiul Bucureşti, 5 în judeţul Ilfov şi una în judeţul Dâmboviţa

Farmacia Ana Maria investește constant în procesul de dezvoltare al societăţii, propunându-și ca pe viitor să deschidă farmacii noi atât în mediul urban, cât şi în mediul rural. Pe termen lung, Farmacia Ana Maria se va regăsi în toate judeţele ţării.

Farmacia Ana Maria este, mai presus de orice, farmacia dedicată nevoilor fiecărui membru al familiei, punând la dispoziţie o gamă variată şi un stoc complet de medicamente, OTC-uri, accesorii medicale, produse pentru copii, suplimente alimentare, produse cosmetice şi dermato-cosmetice, toate la preţuri foarte avantajoase.

Farmacia Ana Maria, parte a unui grup extrem de bine dezvoltat

Pe lângă lanţul de farmacii, în prezent grupul mai are în componenţă SC FARMACEUTICA ANA MARIA S.R.L., o firmă de distribuţie de medicamente înfiinţată în 2017, și un brand propriu de suplimente alimentare, produse cosmetice şi dermato-cosmetice – ADYA GREEN PHARMA. În plus, în luna aprilie a acestui an a fost deschisă prima optică medicală a grupului, Optica Ana Maria, în sectorul 3 al capitalei.

„Intenţionăm să fie doar începutul implicării noastre în acest domeniu. Am pus la dispoziţia pacienţilor noştri o echipă tânără de profesionişti, conectată la tot ce apare nou în ştiinţa opticii medicale şi cu o vastă experienţă în domeniu, care oferă servicii de determinări dioptrie, corecție lentile de contact, examen de cristalin, examen fund de ochi, examen pleoape şi examen conjunctivă”, menționează administratorul Farmaciei Ana Maria.

Optica Ana Maria pune la dispoziția pacienților servicii de determinări dioptrie, corecție lentile de contact, examen de cristalin, examen fund de ochi, examen pleoape şi examen conjunctivă

De-a lungul celor 28 de ani de activitate, compania a fost nevoită să inoveze în permanență, să își particularizeze portofoliul vast de produse şi să adopte o politică comercială justă, care să îi permită să ofere preţuri avantajoase şi corecte pentru pacient.

„Credem că avem o ofertă mai bună pentru pacienţii noştri în raport cu concurenţa, prin prisma portofoliului mai vast de produse, al preţurilor, competenţei, implicării şi empatiei personalului şi amplasării punctelor de lucru. Încercăm să fim în fiecare an cei mai buni pe toate palierele activităţilor noastre”, afirmă Dna. Ilona-Beatrice Purdoiu, Marketing Manager.

Evoluția pieței farma din România

Piaţa farma din România a devenit cu fiecare an care a trecut din ce în ce mai concurenţială, după cum afirmă reprezentanții companiei, în timp ce managementul business-ului a devenit din ce în ce mai sensibil şi mai specializat. Ultimii ani au fost marcaţi de pătrunderea pe piaţă a unor grupuri multinaţionale de farmacii, care tind să acapareze un procent din ce în ce mai mare din piaţa farma de retail.

„Adaptarea legislaţiei româneşti din domeniu la legislaţia UE a adus un surplus de tensiune asupra marjelor şi accesibilităţii la produse”, explică Dl. Petcu.

Farmacia Ana Maria rămâne însă în continuare o farmacie caracterizată de două motto-uri: „Farmacia Ana Maria, o farmacie pentru întreaga familie” și „Farmacia Ana Maria, farmacia de lângă casa ta.”

„Farmacia Ana Maria rămâne o farmacie pentru întreaga familie pentru că ne place să redăm zâmbete şi să ne îngrijim de sănătatea fiecărui membru al familiei,  dar suntem caracterizați perfect și de Farmacia Ana Maria, farmacia de lângă casa ta, deoarece politica de extindere va face din farmaciile noastre locul cel mai la îndemână pentru pacienţii noştri”, detaliază Dna. Ilona-Beatrice Purdoiu.

Farmacia Ana Maria, farmacia unei întregi familii

O parte importantă din activitatea farmaciştilor din cadrul Farmaciilor Ana Maria este reprezentată de activitatea de îndrumare şi consiliere a pacienţilor spre un mod de viaţă sănătos, spre prevenţie şi vizitarea regulată a medicului. Din păcate, specialiștii din cadrul farmaciilor au de multe ori ca adversar informațiile eronate sau incomplete obținute de pacienți din mediul online.

Fără consultarea unui profesionist cu o opinie reală, expertiză şi studii în domeniu, nu poate fi posibilă o diagnosticare corectă, și cu atât mai puțin stabilirea unor planuri de tratament adecvate

În ceea ce privește starea generală de sănătate, se remarcă o evidentă creştere a incidenţei bolilor cardio-vasculare, diabetului, afecțiunilor oftalmologice, psihiatrice şi oncologice. Mai mult, vârsta la care aceste boli îşi fac apariţia de obicei a scăzut.

Segmentul online, un segment în plină expansiune

Activitatea de comerț electronic cunoaște o dezvoltare din ce în ce mai accentuată, ca urmare a faptului că oamenii petrec din ce în ce mai mult timp online, unde îşi doresc să găsească toate serviciile şi produsele de care au nevoie.

Farmaciile online fac parte dintr-o industrie tânără în plină expansiune, care se bucură de aprecierea românilor care preferă să economisească timp prin comandarea produselor farmaceutice (care nu necesită reţetă) direct din online, precum accesorii medicale, produse pentru copii, suplimente alimentare, produse cosmetice şi dermato – cosmetice.

Începând cu data de 9 iulie 2018, prin implementarea legii nr. 160, este permisă şi vânzarea produselor de tip OTC în cadrul magazinelor online

„Apreciem deschiderea românilor către cumpărăturile online în acest segment, iar compania noastră face demersuri pentru a intra pe această piaţă a online-ului cu o platformă menită să le confere cumpărătorilor confort, uşurinţă în navigarea site-ului, acces la informaţii detaliate despre produs, dar şi consiliere din partea unui farmacist în alegerea produsului optim pentru simptomele prezentate”, afirmă Marketing Managerul Farmaciilor Ana Maria.

Resursa umană

În prezent, grupul Ana Maria are un număr de 300 de angajaţi care se bucură de beneficii precum pachete salariale atractive, cursuri de pregătire profesională, prime de sărbători, excursii, abonamente pentru servicii medicale şi multe alte avantaje.

Compania se sprijină în activitatea sa pe doi piloni primordiali – pacienţii şi angajaţii. Prin urmare, fiecare membru al echipei lucrează în fiecare zi la calitatea serviciilor, servicii care nu ar putea fi susţinute fără aportul angajaţilor Farmaciei Ana Maria.

Și pentru că performanța și calitatea trebuie să se reflecte în fiecare aspect al activității, Farmacia Ana Maria este extrem de activă şi pe reţelele de socializare, Facebook şi Instagram, unde sunt postate constant promoţii lunare, campanii, informații despre produsele new-entry dar şi articole de specialitate.

Timp de 28 de ani, Farmacia Ana Maria a consolidat şi valorificat o mare parte din ideile propriilor angajați, reuşind să ajungă la ceea ce se definește astăzi în termeni de „performanţă şi calitate”

Nici cei mai mici membrii ai familiei nu au fost uitați deoarece, de Ziua Internațională a Copilului, Farmacia Ana Maria a inițiat campanii de educare care au vizat importanţa respectării igienei în colectivitate, respectiv în grădiniţă sau în şcoală.

„Pe viitor, ne propunem să fim mult mai prezenţi în proiectele şi campaniile de responsabilizare socială, întrucât am reuşit să formăm o echipă tânără, bine pregătită, cu noi viziuni în acest sector”, menționează Marketing Managerul.

Din punct de vedere financiar, în 2018 compania a înregistrat o cifră de afaceri de peste 121 milioane de RON, iarpPentru anul în curs se estimează o creştere de 5% faţă de 2018.

Anul 2019 a fost şi continuă să fie pentru Farmacia Ana Maria un an al materializării obiectivelor propuse: extinderea punctelor de lucru în zone cu vad excepțional, optimizarea serviciilor oferite pacienţilor şi integrarea cât mai multor produse în portofoliul de medicamente.

 

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/farmaciile-myosotis-de-25-de-ani-aproape-de-oameni/

Citiți și despre:

  • Surse de energie regenerabilăSurse de energie regenerabilă Care sunt principalele surse de energie regenerabilă şi cum funcţionează ele? Surse de energie regenerabilă: Energia verde rămâne şi în 2018 una dintre cele mai dezbătute. La nivel european, în anul 2030, 32% […]
  • ARBACS,  promotorul eticii în domeniul celulelor stem ARBACS, promotorul eticii în domeniul celulelor stem Piaţa celulelor stem este estimată la aproximativ 14-15 milioane euro. Asociația Română a Băncilor Acreditate de Celule Stem (ARBACS) este o asociație non-guvernamentală, non-profit, independentă și apolitică […]
  • CARETTA, un deceniu de experiență și profesionalismCARETTA, un deceniu de experiență și profesionalism Mediteran PLUS, un nou model de acoperiș lansat de CARETTA într-un an aniversar. Marco Reali, producătorul brandului CARETTA și unul dintre cei mai importanți producători naționali de sisteme complete pentru […]
  • Kalomin Impex, reorientare către succesKalomin Impex, reorientare către succes Pe termen lung, compania are în plan construirea unui depozit frigorific, util în transporturile grupate. Istoria Kalomin Impex a început în anul 1991, când David Niculae, un șofer cu experiență, a pus bazele […]
  • Euromaterna – unitatea medicală a viitoarelor mămiciEuromaterna – unitatea medicală a viitoarelor mămici Complexul spitalicesc investește în aparatură performantă. Euromaterna este una dintre cele mai cunoscute unități medicale din Constanța. Mămicile care vor să beneficieze de cele mai bune condiții și cei mai […]