Farmacii România. Consiliul Concurenţei a anunţat ca schimbă modul de analiză a cazurilor din domeniul comerţului cu amănuntul de produse farmaceutice. Conform instituţiei, consumatorii se orientează către farmaciile situate în proximitate, fiind dispuși să parcurgă pe jos maxim 1 km, pentru a achiziționa medicamentele și suplimentele alimentare de care au nevoie.
Farmacii România. Actualizarea făcută de Consiliul Concurenţei
Prin urmare, autoritatea de concurență consideră că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar și al companiilor de pe această piață.
În prezent, autoritatea definește piața geografică în cazul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice și parafarmaceutice ca o zonă delimitată de o rază de 3 km în jurul farmaciei țintă.
Farmacii România. Tranzacţii
În ultimii ani, însă, numărul de tranzacții pe această piață a înregistrat o majorare semnificativă și, în același timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km.
Astfel, în cadrul analizelor pe care urmează să le efectueze, Consiliul Concurenței va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei țintă, în acest fel, adaptând modul de definire a pieței relevante geografice la noul context.
Citeşte şi Mersul Trenurilor 2021, schimbări importante. Anunţul făcut de CFR Călători