Farmaciile Myosotis, rețeta de succes al unui brand autentic românesc

01.02.2020

Compania vine în sprijinul tinerilor părinți prin extinderea recentă activității și în zona de produse destinate exclusiv copiilor. Farmaciile Myosotis reprezintă, mai întâi de toate, o afacere de familie. O afacere care pune pe primul plan o grijă deosebită și un respect necondiționat față de pacient. Încă de la prima farmacie deschisă din actuala rețea Myosotis în anul 1992, reprezentanții companiei au reușit să impună Farmaciile Myosotis ca lider în domeniu la nivelul județului Galați. În prezent, rețeaua de farmacii Myosotis își bazează activitatea pe o consiliere exemplară a pacientului, o atenție deosebită la nevoile acestuia, dar și pe o grijă deosebită față de oameni, în general.

„În continuare suntem singurul lanț de farmacii în care farmaciștii și asistenții nu sunt bonusați în funcție de vânzări. Este singurul mod prin care putem să garantăm că recomandările sunt făcute strict în interesul pacientului și nu se urmărește vânzarea forțată”, ne-a declarat Dl. Bogdan Chiriac, Directorul Executiv al Farmaciilor Myosotis.

Acest tip de abordare a contribuit într-un mod esențial la dezvoltarea brandului de angajator al farmaciilor Myosotis de-a lungul timpului. Lanțul se bucură de o apreciere deosebită în rândul colegilor specialiști din domeniu, care au dovedit o pasiune pentru profesia aleasă.

„Suntem foarte norocoși să avem alături de noi colegi foarte bine pregătiți, motivați, cu o viziune și un sistem de valori similare cu ale noastre. Fiecare dintre noi, prin ceea ce face zi de zi, contribuie la dezvoltarea organizației noastre”, afirmă Directorul Executiv.

BebeMyo, cel mai nou proiect al Farmaciilor Myosotis

Pentru a veni și în sprijinul unei categorii speciale a populației, cea a tinerilor părinți, rețeaua Myosotis și-a extins activitatea și în zona de produse destinate exclusiv copiilor, vizând în acest fel o nișă cu un real potențial de dezvoltare, având în vedere cererea și oferta care exista la momentul începerii acestui proiect.

Proiectul BebeMyo a fost lansat în 2018, moment în care au fost deschise două noi locații în Galați și Brăila, pentru a le oferi părinților tot ceea ce au nevoie pentru îngrijirea bebelușilor. În locațiile BebeMyo sunt avute în vedere trei obiective principale, proiectul „BebeMyo – Din grijă pentru puiul tău” fiind definit prin gama variată de produse, prețurile deosebit de avantajoase și, nu în ultimul rând, prin mediul special și atmosfera din cadrul acestor locații.

Reprezentanții companiei au dorit să ofere o experiență unică persoanelor care trec pragul acestor locații

Extrem de atenți atât la atmosfera din farmacie, cât și la a oferi părinților consiliere de specialitate, la standarde de excelență, reprezentanții companiei afirmă că ceea ce diferențiază categoric farmaciile Myosotis pe termen lung față de ceilalți furnizori de astfel de produse, indiferent că ne referim la unități farmaceutice, supermarketuri sau magazine online, este consilierea oferită.

Până în acest moment, proiectul BebeMyo a evoluat deosebit de favorabil, în doar puțin peste un an de activitate.

Cei care vizitează aceste locații speciale apreciază în primul rând profesionalismul personalului, dar și prețurile deosebit de avantajoase ale produselor. „Astfel, se reconfirmă faptul că, pentru fiecare dintre noi, ceea ce este cu mult mai important este experiența pe care o trăim și interacțiunea socială, și nu neapărat avantajele materiale”, continuă Dl. Chiriac.

Extinderea rețelei de farmacii Myosotis, un pas firesc în evoluție

În anul 2018, Farmaciile Myosotis s-au extins ca zonă de activitate și în județele Tulcea și Constanța. În momentul de față, rețeaua operează 4 farmacii în Tulcea și 10 în Constanța. Anul 2018 a însemnat pentru rețeaua de farmacii Myosotis un număr de 18 noi farmacii deschise și peste 150 de noi colegi care au fost primiți în echipă.

„Datorită unei aprovizionări foarte bune și a unei politici de prețuri competitive, am reușit să devenim prima opțiune a pacienților pe o piață tot mai aglomerată. Programul de lucru din unități face ca farmaciile noastre să poată fi vizitate pe parcursul întregii zile, inclusiv în weekend. În plus, reușim să oferim produsele la prețuri avantajoase, în ciuda numeroaselor promoții practicate de competitori”, explică Dl. Bogdan Chiriac.

Fiecare nou membru al echipei află încă de la început că, pentru farmaciile Myosotis, pacientul și nevoile acestuia sunt situate pe primul plan

Fiecare membru al echipei trebuie să ofere cea mai bună consiliere posibilă și recomandări numai în interesul pacientului. Compania se ghidează după principiul conform căruia angajații – care sunt atent selecționați, pe baza unor principii solide și luând în calcul viziunea companiei – atunci când sunt motivați corespunzător, implicați în procesele decizionale și corect valorizați vor transmite, prin atitudine, un vibe pozitiv pacienților. Nu poți fi un brand, fără a avea un brand de angajator.

„Avem colegi cu care lucrăm de 27 ani, iar numărul colegilor care ne părăsesc an de an este foarte mic, ceea ce înseamnă că facem o treabă destul de bună”, conchide Directorul Executiv.

Proiectele de responsabilitate social, un punct major de interes

Profesioniști desăvârșiți, membrii echipei Myosotis și-au îndreptat atenția și către proiecte de promovare a sănătății, dar și campanii de responsabilitate socială. Astfel, în perioada 28-30 octombrie a anului trecut, farmacia Myosotis a desfășurat campanii gratuite de prevenire a osteoporozei.

Prin această campanie, farmacia Myosotis 89 din municipiul Brăila a oferit testări gratuite cu ajutorul unui aparat capabil să depisteze riscul de osteoporoză. Prin intermediul ultrasonografiei calcaneene, specialiștii au realizat investigații care au permis încadrarea pacienților testați într-o anumită categorie de risc, în condițiile în care testarea nu a durat mai mult de 15 secunde și nu a presupus expunerea la radiații.

Osteoporoza reprezintă o afecțiune medicală caracterizată prin scăderea masei osoase și degradarea microarhitecturii țesutului osos, care poate avea consecințe nefaste asupra sănătății, prin creșterea fragilității osoase și a riscului de fractură

Osteoporoza este o boală care se instalează de-a lungul unei perioade de timp destul de lungi și este destul de săracă în simptomatologie, ceea ce face ca diagnosticarea să se producă de obicei la momentul în care pacientul suferă primele fracturi.

Arta, sustinută de rețeaua de farmacii Myosotis

În luna septembrie 2019, farmaciile Myosotis au susținut vernisajul expoziției temporare Mir și Borangic al artistei gălățene Camelia Ionescu Popa, dar și recitalul extraordinar susținut de Cătălin Răducanu, unul dintre cei mai valoroși tineri pianiști ai României.

În plus, rețeaua de farmacii Myosotis a susținut și „Călătorii Europene”, un proiect care a transformat Brăila și Galațiul în citadele muzicale. Pe 16 și 17 noiembrie 2019, au fost organizate serate muzicale la palatul Lyra din Brăila și Palatul Episcopal din Galați.

Recitalul a fost inclus în cadrul turneului „Citadele Muzicale” și a fost organizat de filarmonica Lyra George Cavadia din Brăila și Muzeul Istoriei și Spiritualității Creștine de la Dunărea de Jos. Printre parteneri s-au numărat, alături de farmaciile Myosotis, și Asociația Culturală Pro Valores și Florile Barocco.

Brandul Myosotis, un brand autentic românesc

Reprezentanții farmaciilor au fost prezenți și la conferința Branduri Românești, organizată în Galați de către Ziarul Financiar în parteneriat cu Raiffeisen Bank România. Conform reprezentanților companiei, un aspect esențial al activității Myosotis este reprezentat de modul în care compania își construiește brandul de angajator. Astfel, doar prin crearea unui brand de angajator care să reflecte cu adevărat misiunea și valorile, dar și obiectivele pe termen lung și scurt, poate într-adevăr o companie să atragă și să mențină angajații cei mai potriviți, împreună cu care să construiască o afacere autentică, de valoare.

Farmaciile Myosotis sunt recunoscute pentru gradul înalt de pregătire al farmaciștilor și asistenților, ajungând în prezent la un număr de 120 de unități, peste 400 de angajați, peste 220.000 pacienți lunar, peste 30.000 rețete eliberate, devenind astfel cea mai mare rețea de farmacii la nivelul județului Galați.

Rețeaua de farmacii Myosotis numără 120 de unități, peste 400 de angajați, peste 220.000 pacienți lunar, peste 30.000 rețete eliberate lunar

O dovadă în plus a faptului că farmaciile Myosotis sunt orientate către pacient, și nu către profit, este conceptul de farmacie promovat. Acest lucru poate fi observat sub două aspecte: cel al produselor promovate și cel legat de localizare.

În ceea ce privește produsele promovate, în unitați sunt oferite spre vânzare preponderent medicamentele și produsele farmaceutice, și nu produse cosmetice.

„Suntem printre puținele farmacii în care se mai găsesc produse preparate în laboratoarele proprii”, afirmă reprezentanții companiei.

Și în ceea ce privește locația farmaciilor, se poate observa faptul că nevoile pacientului român sunt puse pe primul plan.  38 dintre unitățile Myosotis se află în mediul rural. “În majoritatea localităților nu a existat niciodată farmacie. Suntem singurii din aceste comunități care și-au asumat un astfel de risc, deoarece din punct de vedere economic, nu se justifică o astfel de investiție”, declară Bogdan Chiriac.

Pentru perioada imediat următoare, reprezentanții companiei afirmă că vor încerca, ca și până acum, să construiască un business sănătos, cu o creștere organică, pentru a-și consolida poziția pe piață și a veni în sprijinul pacienților români, cu o oferta variată de produse, prețuri extrem de avantajoase, dar mai ales cu servicii personalizate de consiliere.

 

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/farmaciile-myosotis-de-25-de-ani-aproape-de-oameni/

Citiți și despre: