Slide

Finante

Febra cumpărăturilor de Crăciun, pe internet

29.11.2013

Ce cadouri caută românii pentru Sărbători? Telefoanele mobile, jucăriile, ceasuri, parfumuri, laptopuri și bijuterii. Acestea sunt cele mai căutate cadouri online de către români, potrivit unui studiu SEO monitor. În timp ce în magazinele de profil și în supermarket-uri ultimele zile înaintea Sărbătorilor de Iarnă sunt mereu aglomerate, se pare că cei care preferă să-și cumpere cadourile online o fac din timp. Românii se pregătesc chiar de la începutul lunii noiembrie să caute cadouri, dar mai ales reduceri și promoții pentru a beneficia de prețuri mai mici.

Statisticile arată faptul că încă din prima săptămână a lunii noiembrie și până la finalul sărbătorilor de iarnă căutările online pentru telefoane mobile au crescut anul trecut cu aproximaiv 15 procente. În ceea ce privește parfumurile acestea au o creștere și mai ridicată, volumul căutărilor se majorează cu 40 de procente, iar cele pentru bijuterii se majorează cu 30 de procente. Așadar, dacă ar fi să facem un top cu cele mai căutate produse online în perioada Sărbătorilor de Iarnă acestea ar fi parfumurile, bijuteriile și telefoanele mobile, urmate de alte gadget-uri.

Potrivit cercetării SEO monitor, utilizatorii de internet aleg să caute cadouri de Sărbători bazându-se ori pe rezultatele oferite de Google pe cuvinte cheie ori mergând direct către un magazin online deja cunoscut de unde își aleg produsele dorite. Tocmai de aceea, magazinele online care au construit deja un brand cunoscut au foarte mult de câștigat în perioada Crăciunului. Astfel, magazine online specializate pe IT&C cu un brand cunoscut, precum emag.ro, altex.ro, evomag.ro sau cel.ro, se pot aștepta la cereri directe ridicate în sezon. La fel și magazinele online de jucării precum toyz.ro, noriel.ro, strollers.ro sau cele de fashion și cele specializate pe cadouri precum cadouri.ro, borealy.ro, fungift.ro. Magazinele fashionup.ro, miniprix.ro sau tinar.ro sunt câteva exemple care pot atrage datorită puterii brandului cereri și comenzi directe.

Câți români fac cadouri de Crăciun?

87,4% dintre românii din mediul urban oferă cadouri celor dragi de Sărbători, potrivit unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown anul trecut. Restul de aproximativ 12% dintre români își motivează decizia de a nu cumpăra cadouri prin probleme financiare. Printre ei sunt și respondenți care spun să nu obișnuiesc să achiziționeze daruri la sfârșit de an, preferând să ofere direct bani sau mărturisesc că nu au pentru cine să facă acest gest.

“Peste jumătate dintre persoanele din mediul urban se hotărăsc la fața locului ce cadou să cumpere, fără să planifice un anume lucru, deși avem și un procent de 42,2% care au o listă de cadouri potențiale, iar supermarketul, hypermarketul, mall-ul și magazinul de cartier sunt locurile de unde se fac majoritatea cumpărăturilor pentru cadouri”, se mai arată în cercetarea de piață făcută de Daedalus Millward Brown.

Cât despre sumele de bani destinate cadourilor de Sărbători, studiul arată că aproximativ 20% dintre respondenți alocă între 101 și 200 de lei pentru cadouri, alte 15% alocă între 400 și 500 lei, în timp ce 14% dintre respondenți alocă peste 1.000 de lei cadourilor.

Cadouri corporate

Și companiile sunt în căutare de cadouri. IMM-urile din țară cheltuiesc aproximativ 30 de euro pentru fiecare coș oferit cadou în perioada Sărbătorilor de Iarnă, potrivit unui studiu realizat de Cosuridelux.ro. Multinaționalele sunt cele care trimit cele mai multe cadouri partenerilor de afaceri sau posibililor colaboratori.

Nici angajații nu sunt uitați. Potrivit studiilor Edenred România, 40% din salariaţii din mediul privat primesc tichete şi carduri cadou, de Crăciun. Dintre diversele variante de cadouri care pot fi oferite de Crăciun de companii, tichetele şi cardurile de cadouri au cel mai eficient cadru fiscal, fiind scutite de taxe salariale şi patronale. În România, peste 30.000 de companii acordă salariaţilor lor diverse tipuri de tichete emise de Edenred. Desigur, nici coșurile de cadouri nu sunt uitate. Cu prețuri care pornesc de la câteva zeci de lei și care ajung și la 5.000 de euro, coșurile cu produse sunt pe primele poziții în preferințele companiilor care se decid să facă daruri partenerilor și angajaților.

Porivit studiului salarial şi de beneficii PayWell România, realizat anul trecut de firma de consultanţă şi audit PwC, un sfert din angajaţii care lucrau în corporaţii au primit la sfârşitul anului trecut prime de Crăciun, cu o valoare medie de circa 133 de euro. Numărul companiilor care se gândesc să ofere prime de Crăciun a scăzut semnificativ: de la 40% în 2011 la 25% în 2012. Motivul? Taxele și impozitele ridicate care dublează valoarea primelor pe care companiile trebuie să le suporte, așadar din ce în ce mai multe firme apelează la cadouri precum coșurile de produse pentru a-și recompensa salariații.