Februarie 2020

Scopul oricărei afaceri, indiferent de domeniul în care respectivul business își desfășoară activitatea, este profitul. Nu e o noutate pentru nimeni acest lucru și este cât se poate de normal, pentru că doar în acest fel o economie poate crește și poate deveni cu adevărat sustenabilă. Desigur că pe lângă profit există foarte multe alte obiective și strategii, unele care se schimbă de la an la an, altele care rămân aceleași încă din momentul lansării unui business.

În ultimii ani însă, există o nouă tendință: afacerile sociale. Altfel spus, lansarea unui business și scopul acestuia sunt strict legate de modul în care afacerea schimbă ori susține dezvoltarea societății în care trăim cu toții. Analiștii explică faptul că în cele mai multe cazuri există două particularități care diferențiază o afacere normală față de una socială. Primul factor ar fi impactul asupra oamenilor: ajută respectivul business la dezvoltarea unei comunități sustenabile? Al doilea indiciu este legat de planetă și de contribuțiile către un mediu înconjurător mai sănătos.

Trendul afacerilor sustenabile este unul ce se dezvoltă constant și crește natural, mai ales în vestul Europei, iar rezultatele sunt cu adevărat miraculoase pentru toți cei implicați. În timp ce marile corporații internaționale dezvoltă programe speciale, lungi și costisitoare, prin care își educă angajații cu privire la obiectivele companiei și misiunea acesteia, în cadrul afacerilor sociale totul este diferit. În cele mai multe dintre cazuri, cei care lucrează în cadrul acestor companii nu doar că înțeleg scopul afacerii, ci sunt și într-o perfectă armonie cu mijloacele la care apelează fondatorii pentru a ajunge la respectiva cauză.

Ceea ce este cu adevărat minunat la afacerile sociale este faptul că focusul nu trebuie împărțit în acțiuni dedicate profitului sau dedicate misiunii de bază. Ambele se întrepătrund natural într-un ecosistem ce se dezvoltă și crește susținut.