Februarie 2021

Maturitatea digitală a unei companii este mai importantă ca niciodată. Potrivit raportului „Honing Your Digital Edge”, unul dintre cele mai recente semnate de Accenture, angajații care lucrează digital, de la distanță, reprezintă acum aproximativ 60% din totalul forței de muncă disponibile. Cu toate acestea, doar unul din trei salariați explică faptul că societatea la care lucrează oferă dispozitivul de muncă necesar finalizării task-urilor, ceilalți folosind dispozitivele personale pentru a lucra. Mai mult decât atât, mai puțin de jumătate dintre companiile active au și politici de lucru care detaliază și oficializează munca de la distanță. Analiza Accenture a fost realizată cu ajutorul a 5.400 de angajați, 12 CIO și în 12 țări.

Analiștii din zona digitală ne atenționau încă de acum câțiva ani cu privire la pericolele cibernetice atunci când dispozitivele pe care le folosim pentru a lucra nu sunt securizate corespunzător, iar acum riscurile sunt și mai ridicate. Mici pierderi de date se pot transforma rapid în pierderi serioase de informații critice, care duc într-un final nu doar la scăderi economice, ci mai ales la pătarea imaginii companiei.

Maturitatea digitală a unei societăți se poate defini în fundația digitală, operațiuni, leadership și cultură, urmate de coeficientul tehnologic al forței de muncă, explică Accenture. Toate acestea au ca punct comun o bază de date curată și organizată corespunzător, însă acesta este doar punctul de pornire pentru digitalizarea mediului de lucru. De la simpla pregătire a sistemelor interne, până la dotarea echipelor nu doar cu device-urile necesare, ci și cu informația și pregătirea de care au nevoie, toate acestea sunt indispensabile pentru dezvoltarea unui mediu de lucru sănătos într-o perioadă în care singurul lucru cert este schimbarea.

În cadrul societăților care au implementat soluții digitale, statisticile ne arată faptul că există o probabilitate mai ridicată cu aproximativ 5% ca profitul acestora să crească, iar aproape 70% dintre salariații acestora consideră că locul de muncă într-o astfel de companie este unul favorabil, așadar investițiile în zona digitală nu se traduc doar prin siguranța informațiilor deținute de business, ci și prin dezvoltare economică și un nivel mai ridicat de retenție al angajaților.