Jurnalul de Afaceri Februarie 2022

Februarie 2022

Revoluția marketingului digital este departe de a se fi sfârșit, dimpotrivă – pentru oamenii de marketing se ivesc noi oportunități de a spori notorietatea brandului și de a-și mări cota de piață. Personalizarea marketingului ajută companiile să îmbunătățească experiența clientului și să dezvolte relații mai puternice prin consolidarea brandului respectiv. Se spune că clienții au încredere în acele branduri care îi pun pe ei pe primul loc, mai ales când vine vorba de recomandări de produse. Personalizarea, alături de tactici inovative de marketing digital, poate ajuta companiile să își atingă obiectivele de marketing și să creeze o legătură cu publicul căruia i se adresează.

În momentul de față, peste 3 miliarde de oameni la nivel global utilizează internetul, ceea ce reprezintă mai mult de 56% din populația globului. Această nouă realitate a forțat businessurile să aloce bugete din ce în ce mai mari marketingului online, fie că vorbim de website-uri, social media, content marketing sau email marketing. În comparație cu mijloacele tradiționale de marketing – print, radio, TV, outdoor etc. – marketingul digital permite și companiilor cu bugete reduse să interacționeze cu publicul target, costul fiind mult mai accesibil. În plus, accesul la rezultatele exacte ale campaniei ajută companiile să poată analiza impactul campaniei, să decidă dacă au ales strategia potrivită sau dacă aceasta ar trebui îmbunătățită.

În concluzie, marketingul digital trebuie să fie unul dintre pilonii principali atunci când businessurile își construiesc strategia de marketing, mai ales dacă luăm în calcul faptul că niciodată nu a fost atât de ușor să comunicăm eficient și continuu cu clienții. Pe viitor, creșterea utilizării inteligenței artificiale va face ca mesajele automate și chatboții să ajute din ce în ce mai mult la îmbunătățirea experienței utilizatorului, într-o lume în care clienții au din ce în ce mai multă nevoie de atenție și de răspunsuri imediate.