Ficosota, producător internațional de bunuri de larg consum, a investit anul trecut 6 milioane de euro într-un nou centru logistic. Investiţia companiei face parte dintr-un plan amplu de dezvoltare, estimat la o valoare de 20 milioane de euro, si acţionează ca o componentă importantă de sprijin în procesul penetrării de noi pieţe.
”Deschiderea noului centru logistic din orașul Shumen este rezultatul dezvoltării noastre continue. Acest proces de creştere accelerată se desfăşoară pe trei piloni – vânzări, dezvoltarea portofoliului de brand, penetrarea de noi pieţe – şi creează, automat, nevoia de extindere a spaţiului de depozitare. Astfel, pentru a spori eficienţa proceselor în cadrul centrului logistic, am decis ca, după inaugurarea noului depozit, să eliberăm depozitele externe şi să le restructurăm pe cele interne existente. În acest fel, vom simplifica întreg ciclul logistic, crescând valoarea activităţii în acest sector”, declară Krasimir Petrov, manager de logistică, Ficosota.
Noul centru logistic se află în orașul Shumen din Bulgaria și se întinde pe o suprafață de 8.500 metri pătraţi, având o capacitate de stocare de 20.000 de paleți. Înălțimea centrului este de 15,30 m, oferindu-i statutul de cel mai înalt depozit din Balcani.
Această calitate generează o eficienţă crescută a procesului logistic: depozitarea mai multor paleţi pe o suprafaţă mai mică. Datorită standardelor de încălzire şi iluminare impuse, noul centru logistic include un sistem special de control al acesteia, respectând, astfel, normele de economisire a energiei. Mai mult, compania are în plan crearea unui sistem inteligent de control integrat al clădirii care să includă instalațiiHVAC, pentru coordonarea funcţiilor acesteia şi protejarea mediului.
În anul 2014, produsele Ficosota au ajuns in 43 de țări, iar anul acesta acoperirea depășește 50,produsele ajungând pe pieţele de destinaţie prin camioanele, vagoanele și containerele dedicate.
Compania colaborează atât cu transportatori, cât şi cu expeditori, asigurând întotdeauna cele mai bune condiții și un echilibru între preț și servicii.
“Compania Ficosota crede cu tărie în asigurarea celor mai bune condiții, pentru a oferi consumatorilor produse de cea mai înaltă calitate. Respectând valorile noastre și acest angajament, plănuim să investim aproximativ 20 de milioane de euro în dezvoltarea bazei de producție și logistice a companiei; am identificat deja proiecte specifice, stabilite pentru anii 2015 și 2016”, a anunțat Krasen Kyurkchiev, director general, Ficosota, în timpul deschiderii oficiale a centrului logistic din Shumen.