Final Distribution, lider pe piața învelitorilor metalice cu acoperire de piatră naturală

01.05.2016

Compania și-a dezvoltat un brand propriu de învelitori produs 100% în România. Final Distribution este producătorul sistemelor de învelitori metalice Novatik  (țiglă metalică, tablă prefălțuită, jgheaburi și burlane) și reprezentant exclusiv în România al brandurilor Gerard – țiglă metalică cu acoperire de piatră naturală și Delta – membrane pentru acoperișuri. Astăzi, compania este lider pe piața de nișă a țiglelor metalice cu acoperire de piatră naturală, având ca misiune oferirea de soluții pentru acoperișuri performante, estetice, durabile și inovatoare, împreună cu servicii de calitate.

„A fost nevoie de câțiva ani în care am educat piața, am crescut brandul și am impus o nouă nișă. Prin introducerea brandului Gerard în România, am adus pe piață un nou tip de învelitoare cu avantaje certe față de țigla metalică, dar și față de țigla tradițională. Practic pentru acest tip de produs, noi am fost cei care am creat piața și am dezvoltat cererea. Acum, produsul este recunoscut pentru avantajele sale, devenind un brand de referință”, declară Dan Mircescu, directorul general Final Distribution.

Dezvoltarea brandului propriu

Începând cu anul 2011, Final Distribution a devenit din importator producător, investind într-un brand propriu de jgheaburi și burlane – Novatik. Iar din iunie 2012, compania a început să producă și țiglă metalică în panouri mici, prima din România, comercializată tot sub brandul Novatik.

Identificând și exploatând o piață de nișă, dorința companiei este aceea de a-și completa portofoliul și de a oferi clienților un sistem performant de învelitori, produs 100% în România.

„Faptul că oferim un sistem sigur de învelitori – țiglă în panouri mici cu suprapuneri perfecte, design modern, pierderi reduse și materie primă de foarte bună calitate, precum și sisteme de drenaj care se potrivesc oricărui tip de proiect arhitectural – reprezintă un avantaj competitiv și ne recomandă  produsele atât pe piața internă, cât și pe piața externă”, susține directorul general al companiei.

Astfel, la scurt timp de la lansarea țiglei Novatik, sistemul de învelitori a fost exportat și în țări din Europa, precum Franța, Spania, Slovenia, Ucraina, Polonia sau Republica Moldova.

În luna noiembrie 2015, gama Novatik a fost extinsă cu încă două produse: Țiglă metalică Novatik Practik – din oțel cu protecție ZnMg și acoperire Colofer Classic, marcă înregistrată Voest Aplin – și Sistemul Pluvial Novatik Ronda 150/100, din cupru și Titan Zinc.

În 2016 am reîmprospătat imaginea brandului Novatik, adoptând un concept îndrăzneț sub sloganul “Novatik – acoperiș pentru nouă vieți, garantat de experți!”Alegerea unui acoperiș nu e un lucru simplu și se întâmplă de regulă o dată în viață. Așa că e foarte important sa alegi cea mai bună soluție pentru casa ta. Una care să te țină o viață sau chiar mai mult. Așa că, Novatik a apelat la părerea unor experți, care își petrec aproape întreaga viață cățărați pe acoperiș. Împreună cu ei am studiat atent absolut toate aspectele legate de siguranță, rezistență, montaj, raport calitate-preț.

Împreună cu ei, am găsit cea mai bună soluție de învelitori “Novatik: acoperiș pentru nouă vieți! Garantat de experți!”

La începutul lunii martie 2016, Final Distribution a lansat un produs nou, complementar, din gama Novatik – tabla prefălțuită Novatik  Click. Această tablă este disponibilă în două variante: Novatik Click și Novatik Click S.

„Novatik Click a apărut ca o reacție la cererea din ce în ce mai mare pentru acest tip de învelitoare. Tabla prefălțuită este tipul de învelitoare cel mai apropiat de tradiționalele acoperișuri fălțuite, iar Novatik Click îndeplinește cerințele clienților în căutarea unui acoperiș rafinat, cu un look modern, dar totodată durabil și sigur”, adaugă Dan Mircescu.

Serviciu adițional – distribuția

Datorită portofoliului variat de produse, Final Distribution a dezvoltat și o rețea de distribuție, peste 100 de distribuitori comercializând brandurile reprezentate de companie. Clienții sunt exclusiv persoane juridice, companii care activează pe piața materialelor de construcții și firme specializate în comercializarea și montajul sistemelor de învelitori, dar și rețele de bricolaj.

„Avem convingerea că acest portofoliu de clienți va crește și va fi din ce în ce mai receptiv la oferta noastră, pe măsură ce cererea din partea clientului final va fi din ce în ce mai mare pentru produsele de calitate. Cererea vine în urma eforturilor noastre și ale partenerilor noștri de a educa și de a promova calitatea și diversitatea”, menționează directorul general.

Final Distribution este și un partener responsabil în comunitatea în care activează. Astfel, începând din anul 2008, compania desfășoară un proiect inițiat în memoria Dianei Prună, fost angajat al companiei și elev al școlii „Dumitru Ghenoiu”. Prin acest proiect – Bursa de merit „Diana Prună” – sunt premiate cele mai bune performanțe ale elevilor de la Școala Generală nr.2 „Dumitru Ghenoiu” din Băicoi, la sfârșitul fiecărui an școlar, anul trecut fiind premiați 8 elevi cu rezultate foarte bune la învățătură.

De asemenea, compania susține echipa de rugby CS Aurora Băicoi și a fost partener la cea de-a doua ediție a Arkadia Shortfest – festival internațional de film de scurt metraj.

Extindere și modernizare ca planuri de viitor

În ultima perioadă, Final Distribution a investit continuu atât în echipamente, cât și în infrastructură, cea mai recentă investiție fiind reprezentată de achiziția echipamentelor pentru producția sistemelor de învelitori Novatik Click.

În continuare, compania dorește extinderea și modernizarea infrastructurii logistice și de depozitare, dar și demararea procedurilor de achiziție a unor noi echipamente de producție de învelitori metalice, sisteme unice atât în România, cât și în Europa.

„Suntem siguri că în viitor produsele și serviciile premium vor fi, în sfârșit, judecate la adevărata lor valoare, în sensul că beneficiarul va aprecia mai întâi performanțele superioare ale unui produs de foarte bună calitate și abia după aceea va analiza componenta financiară a ofertei.”

Pe viitor, conducerea companiei se va concentra pe creșterea eficienței serviciilor și pe  educarea vânzătorilor și montatorilor, cu atât mai mult cu cât clienții au început să înțeleagă avantajele unor produse și servicii de calitate versus preț.

„Parte din strategia noastră de creștere pe termen lung este introducerea de noi soluții inteligente pentru acoperiș care să-i încânte pe clienți și să le ofere arhitecților posibilități noi de a crea proiecte deosebite”, declară conducerea companiei.

Din dorința de a câștiga cota de piață în anul 2015, Final Distribution a adoptat strategia de ajustare a prețurilor. Acest lucru a determinat o creștere de 6% a cifrei de afaceri din anul respectiv, atingând 23,5 milioane de lei. Iar datorită investițiilor în facilitățile de producție din anul 2015 și a produsului nou lansat din luna martie a acestui an, compania se așteaptă la o creștere de 20% a cifrei de afaceri pentru anul 2016, performanță atinsă pentru prima dată după perioada 2007-2008.

 

 

Citiți și despre: