FlixBus, soluții de călătorie convenabile, accesibile și ecologice

01.02.2021

În ciuda situației neprevăzute create de pandemia COVID-19, FlixBus și FlixTrain au transportat anul trecut aproximativ 30 de milioane de pasageri. Anul 2020 a adus numeroase provocări și schimbări pentru FlixBus, cel mai mare operator de curse cu autocarul pe distanțe  lungi din Europa. Primăvara trecută, compania a suspendat aproape întreaga sa rețea la nivel global din cauza situației generate de pandemia Covid-19. Pandemia a creat provocări fără precedent pentru întreaga industrie a mobilității, iar sectorul turismului și călătoriile în general au scăzut brusc. Chiar și în acest context dificil, FlixBus și FlixTrain au transportat aproximativ 30 de milioane de pasageri în 2020, o scădere de aproape 50% față de cifrele înregistrate în 2019 la nivel global.

Fiind încă de la începuturi o companie travel-tech, FlixBus a avut expertiza și posibilitatea de a reacționa rapid și flexibil la cererea în schimbare și la restricțiile de călătorie impuse de autorități.

Chiar și în contextul dificil generat de pandemia de COVID-19, FlixBus și FlixTrain au transportat aproximativ 30 de milioane de pasageri în 2020

În prezent, rețeaua de destinații oferite de Flixbus răspunde în mare măsură cererii din partea pasagerilor, iar conexiunile care au cele mai multe rezervări sunt extinse pentru a distribui încărcătura în mod optim. Reluarea curselor cu autocarul a însemnat, de asemenea, o atenție suplimentară acordată măsurilor de prevenție prin implementarea unui concept complet de igienă și siguranță.

„În România, FlixBus a repornit cursele cu autocarul spre Europa spre sfârșitul lunii iunie și de atunci a oferit constant opțiuni de călătorie accesibile pasagerilor care au o nevoie reală de călătorie. Reluarea curselor spre Europa a fost posibilă datorită implementării unui concept complet de igienă și siguranță”, ne-a declarat Adrian Rășoiu, Senior Business Development Manager FlixBus România.

Mai multe valuri de călătorie, distribuite uniform

Până în 2020, industria mobilității a reușit să anticipeze efectele sezoniere și să planifice în consecință. Evaluând propriile date de călătorie, FlixMobility a observat că în prezent efectele sezoniere au fost afectate de pandemie. În schimb, au apărut mai multe valuri de călătorie mai mici, distribuite uniform. Valurile pot fi atribuite diferitelor faze ale pandemiei, în funcție de diferite reglementări și zone de risc care au influențat semnificativ comportamentul călătorilor.

În România, începând din luna iunie, Flixbus a continuat să ofere curse cu autocarul în colaborare cu partenerii de transport locali, urmând îndeaproape recomandările autorităților și restricțiile de călătorie impuse de diferite state europene. De asemenea, din luna noiembrie au fost anunțate și primele conexiuni spre Republica Moldova și a fost încheiat un parteneriat cu un transportator local pentru a opera ruta București-Chișinău.

Magazinul din Autogara Militari și-a reluat activitatea începând cu luna iunie și a funcționat respectând condițiile de siguranță și de igienă impuse în această perioadă.

În România, începând din luna iunie, Flixbus a continuat să ofere curse cu autocarul în colaborare cu partenerii de transport locali, urmând îndeaproape recomandările autorităților

În prezent, Flixbus și-a adaptat rețeaua cu mare atenție pe baza cererii și obiectivul companiei este acela de a continua să ofere servicii de mobilitate accesibile și sustenable și în viitor.

„Întreaga industrie a serviciilor de mobilitate se confruntă cu provocări operaționale și economice în această perioadă. În general, oamenii călătoresc tot mai puțin, atât din cauza restricțiilor de călătorie, cât și din cauza temerilor generate de pandemia COVID-19”, continuă Dl. Rășoiu.

Noi linii în Marea Britanie și Țările Baltice

Pentru a rămâne în continuare un jucător important pe piața mobilității, compania a continuat să investească în expansiune, în măsura în care restricțiile de călătorie au permis acest lucru. Astfel, în 2020 Flixbus a lansat linii noi în Marea Britanie și în Țările Baltice, în ciuda acestei perioade de criză.

Mai mult, compania a finalizat integrarea noului partener de transport, Kamil Koç, astfel că rețeaua Flixbus s-a extins și în Turcia, lucru ce va aduce călătorii convenabile și durabile cu FlixBus în jurul strâmtorii Bosfor.

Planurile de expansiune sunt revizuite în mod continuu în următoarea perioadă, scopul fiind alinierea ofertei de călătorie cu cererea din partea pasagerilor, dar, în mod cert, obiectivul companiei este de a continua extinderea rețelei din nou în noul an.

Flixbus a finalizat integrarea celui mai nou partener de transport, Kamil Koç, astfel că rețeaua s-a extins și pe teritoriul Turciei

În acest an, Flixbus a trebuit să regândească oferta cu foarte mare atenție, pentru a reflecta cât mai bine cererea din piață. Potrivit datelor companiei, în 2020, cei mai mulți pasageri din România au călătorit spre țări precum Germania, Ungaria, Austria și Franța. În  privința destinațiilor, Budapesta și Viena au continuat să fie cele mai căutate destinații FlixBus de către pasagerii care au călătorit cu autocarele din România.

Trenuri noi și un concept amplu de igienă

FlixTrain a revenit pe șinele din Germania la sfârșitul lunii iulie cu trenuri noi și un concept amplu de igienă. O dată cu această revenire toate vagoanele au fost renovate complet, fiind echipate cu scaune noi, prize, internet Wi-Fi, precum și un sistem de divertisment la bord.

Pasagerii FlixTrain primesc instrucțiunile de siguranță actualizate odată cu confirmarea rezervării atunci când cumpără bilete online sau de pe site-ul companiei. De asemenea, personalul trenului informează pasagerii cu privire la toate măsurile de igienă în momentul îmbarcării. Din cauza situației create de pademia de COVID-19, momentan călătoriile FlixTrain au fost suspendate în Germania.

„Evaluăm constant situația și sperăm să putem reporni rețeaua cât de curând posibil. Revenirea se va face pas cu pas, urmând îndeaproape cererea din partea pasagerilor, regulile autorităților și fezabilitatea operațională. În privința FlixCar și a autocarelor alimentate cu hidrogen sau cele dotate cu panouri solare, momentan aceste proiecte sunt puse pe pauză din cauza crizei sanitare generate de virusul COVID-19”, precizează Managerul de Dezvoltare.

Cel mai nou concept de igienă implementat

Siguranța și sănătatea pasagerilor, a șoferilor, a partenerilor și a angajaților este principala prioritate a companiei. Din cauza situației generate de pandemia COVID-19, Flixbus a implementat măsuri extinse de igienă și de siguranță.

În acest sens, autobuzele sunt complet dezinfectate după fiecare călătorie. Purtarea unei măști este obligatorie la urcarea și coborârea din autobuz, precum și pe parcursul întregii călătorii. De asemenea, un nou instrument de informare arată pasagerilor rata de ocupare în autocar când achiziționează un bilet.

La nivel global, echivalentul a peste 162.000 de litri de dezinfectant au fost folosiți în 2020 pentru a proteja pasagerii

În plus, autocarele sunt ventilate corespunzător în timpul călătoriei, prin furnizarea de aer proaspăt prin sistemul de ventilație. În ciuda vremurilor dificile, FlixMobility continuă să își respecte obiectivul de a fi complet neutru din punct de vedere climatic până în 2030 și să investească în mobilitate într-un mod sustenabil. Acest obiectiv este cu atât mai important în acest moment în care trendul revine la transportul individual din cauza pandemiei.

FlixMobility investește sustenabil în mobilitate

FlixMobility oferă pasagerilor săi posibilitatea de a compensa emisiile de CO2 calculate individual ale călătoriei lor. La nivel global, aproximativ 6,5% dintre pasageri optează în prezent pentru compensarea voluntară a emisiilor de CO2. În 2020, peste 7 tone de CO2 au fost compensate de călătoriile pasagerilor. Acest lucru arată că, chiar și în vremurile actuale, sustenabilitatea are o prioritate ridicată pentru călătorii FlixMobility.

Astfel, 75% din contribuția la protecția climei este utilizată de partenerul FlixMobility CSR atmosfair, în timp ce 25% din sumă merge în Fondul Viitorul Mobilității – un fond pe care atmosfair și FlixBus l-au lansat în comun pentru a constribui la revoluția din domeniul mobilității sustenabile. În plus, fondul sprijină organizațiile locale și non-profit pentru a face accesibile tuturor ofertele ecologice în viața de zi cu zi.

Pe căile ferate, FlixMobility este deja neutru în privința CO2: toate trenurile FlixTrain circulă cu energie electrică 100% verde provenind de la energia eoliană și hidroelectrică furnizate de Greenpeace Energy

Încă de la începuturile sale, FlixMobility a urmărit viziunea de a oferi servicii de mobilitate accesibile și sustenabile pentru toată lumea. În 2020, Agenția Federală de Mediu din Germania a acordat din nou călătoriei pe distanțe lungi cu autobuzul cea mai bună evaluare de mediu în ceea ce privește emisiile de CO2 per pasager. Această evaluare întărește și mai mult viziunea verde a companiei și arată că FlixMobility este o parte importantă a serviciilor de  mobilitate sustenabilă.„În contexul pandemiei de coronavirus,  FlixBus Charter a sprijinit ambasade din diferite țări europene pentru a ajuta la repatrierea cetățenilor aflați în dificultate. Pe rutele în care avioanele sau trenurile nu au putut oferi alternative pentru a aduce oamenii acasă în siguraranță,”, detaliază Dl.   Adrian Rășoiu.

FlixBus, soluții de călătorie convenabile, accesibile și ecologice

FlixMobility este un furnizor de servicii de mobilitate care oferă noi alternative de călătorie convenabile, accesibile și ecologice prin intermediul brandurilor FlixBus și FlixTrain. Din 2013, FlixMobility a revoluționat modul în care călătorim în Europa și a creat mii de slujbe în industria mobilității. În 2018, FlixMobility a lansat FlixBus USA pentru a aduce alternative de călătorie în Statele Unite ale Americii.

„Cu toate acestea, în contextul actual, este foarte dificil să facem estimări în privința viitorului, însă vom continua să luăm toate măsurile pentru a amortiza impactul economic al pandemiei asupra business-ului nostru. În 2020 am reacționat rapid la ajustarea rețelei verzi Flix, coroborată cu cererea din partea pasagerilor și vom continua în acest fel și în 2021, cât timp este necesar”, a declarat, în încheiere, Dl. Adrian Rășoiu, Senior Business Development Manager FlixBus România.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/destinatii-de-vacanta-in-pandemie/

 

 

Citiți și despre: