FlixBus, un nou mod de a călători

01.12.2019

Compania operează în prezent cea mai mare rețea de autocare interurbane din Europa. FlixBus este un operator de servicii de mobilitate pe distanțe lungi, care a schimbat decisiv stilul de călătorie a milioane de oameni din Europa. Cheia creșterii a fost combinația unică între start-up în domeniul tehnologiei, platformă de e-commerce și operator de servicii de transport, reușind astfel să creeze într-un timp foarte scurt cea mai mare rețea de transport cu autocarul pe distanțe lungi din Europa. FlixMobility, compania mamă a FlixBus, este un furnizor global de servicii de mobilitate, care oferă un mod de a călători comod, accesibil și prietenos cu mediul prin intermediul brandurilor FlixBus, FlixTrain și FlixCharter.

Compania FlixBus a fost înființată în München în anul 2013 de către trei antreprenori – Jochen Engert, Daniel Krauss și André Schwämmlein – din dorința de a oferi alternative de călătorie accesibile pe distanțe lungi. În decurs de un an, FlixBus a ajuns să opereze întreaga rețea națională din Germania.

În anul 2015, FlixBus s-a lansat și la nivel internațional, inaugurând rețele de transport cu autocarul pe distanțe lungi în Franța, Italia, Austria, Olanda și Croația, precum și transporturi de linie transfrontaliere până în Peninsula Scandinavă, Spania sau Marea Britanie

În 2018, FlixBus a intrat pe piața din Statele Unite ale Americii, iar în 2019 rețeaua verde s-a extins și în Turcia. FlixBus a intrat pe piața din România în anul 2016 și în prezent operează în colaborare cu 6 parteneri de transport locali curse directe pe linii internaționale spre 15 țări din Europa precum Ungaria, Austria, Cehia, Germania, Franța, Olanda sau Marea Britanie.

300 de parteneri la nivel global

FlixBus nu este doar o platformă digitală, ci are impact asupra experienței clientului în fiecare etapă a călătoriei, din momentul în care acesta își rezervă călătoria până când ajunge la destinație. Datorită inovațiilor din domeniul tehnologic, sistemului de rezervări online, aplicației FlixBus, Wi-Fi-ului gratuit de la bord sau urmăririi în timp real prin GPS a vehiculelor, FlixBus aduce în piață un nou mod de a călători.

„La nivel global, colaborăm cu peste 300 de parteneri de transport, 2.000 de autocare și mai mult de 7.000 de șoferi. În România, FlixBus operează în colaborare cu șase parteneri locali”, ne-a declarat Adrian Rășoiu, Senior Business Development Manager FlixBus România.

Pasagerii FlixBus se bucură de flexibilitate și își pot modifica biletul cu până la 15 minute înainte de ora plecării.

Autocarele verzi pe distanțe lungi oferă un grad ridicat de confort, siguranță, standarde de protecție a mediului și reprezintă alternativa ecologică și comodă la transportul cu autoturismul personal

Un aspect important pentru FlixBus este ca partenerii de transport să folosească autocare EURO 6.

În flota actuală se regăsesc și autocare electrice, ele fiind adăugate în 2018, mai întâi în Franța, pe ruta Paris-Amiens, și apoi în Germania, între Hessa și Baden-Württemberg. Mai mult, compania continuă să investească în alternative durabile la combustibilii fosili, să dezvolte tehnologii inovatoare și a anunțat anul acesta cooperarea cu specialiștii de la Freudenberg Sealing Technologies pentru dezvoltarea primelor autocare alimentate cu hidrogen. FlixMobility urmează să testeze pe autocarele sale o tehnologie pe bază de celule de combustibil alimentate cu hidrogen, devenind astfel primul operator care utilizează această tehnologie.

Strategia de creștere a companiei

În vara anului 2019, FlixMobility a anunțat finalizarea unei runde de finanțare. Capitalul atras va susține FlixMobility în următoarea fază a strategiei de creștere cu focus pe internaționalizarea serviciilor, achiziții și extinderea ofertei pentru serviciile feroviare. În ceea ce privește FlixTrain, investiția va ajuta la extinderea trenurilor verzi în noi țări din Uniunea Europeană.

Într-un an de la lansare, FlixTrain a transportat un milion de pasageri în Germania. În plus, finanțarea va fi folosită pentru a lansa FlixCar, o platformă de ride sharing care se va alătura rețelelor FlixBus și FlixTrain.

Flixcar va fi un serviciu de car-pooling care va contribui la extinderea rețelei și va aduce și mai multă flexibilitate.

FlixTrain este singura companie feroviară din Germania care operează trenuri doar cu energie verde, furnizată de Greenpeace Energy

În iulie 2018, FlixBus a deschis primul său magazin din București. Noul punct de vânzare din Autogara Militari este primul din Estul Europei administrat direct de furnizorul de transport pe distanțe lungi.

„FlixBus are o rețea de vânzări extinsă la nivel european, cu peste 30.000 de puncte de vânzare. Doar în România, agențiile partenere oferă bilete în 1.800 de puncte de vânzare. O cincime dintre acestea sunt amplasate în Capitală, în timp ce restul se află pe teritoriul întregii țări”, menționează Adrian Rășoiu.

Cardul InterFlix oferit de companie, în valoare de 99 de euro, permite vizitarea a 5 orașe europene din rețeaua verde FlixBus care conectează peste 2.000 de destinații din 29 de țări din Europa. Biletele dus-întors vizează cursele cu autocarul pe distanțe lungi, atât pe linii internaționale, cât și pe linii domestice în Franța, Italia, Olanda sau Polonia, printre altele. În Germania, există și posibilitatea de a folosi biletul pentru a călători cu FlixTrain.

Siguranța la bord, o prioritate pentru FlixBus

Autocarele sunt dotate cu cele mai noi sisteme electronice de asistare a șoferului pentru a asigura siguranța pasagerilor. FlixBus deține certificare pentru tehnologia de siguranță de la bordul autocarelor, care garantează o călătorie în condiții de siguranță. Potrivit Uniunii Internaționale a Transportului Rutier (IRU), autobuzele și autocarele sunt cel mai sigur mijloc de transport rutier, iar cu ajutorul producătorilor și inovațiilor în tehnologie, transportul cu autocarul devine tot mai sigur în fiecare an.

Similar companiilor aeriene, FlixBus are un centru de control al traficului care funcționează 24/7

Centrul de Control al traficului monitorizează autobuzele prin intermediul GPS-ului și poate comunica oricând este nevoie cu șoferii în privința condițiilor de drum, poate trimite actualizări despre situația din trafic și alte posibile probleme.

„Conceptul de doi șoferi a fost creat pentru a oferi siguranță sporită atât șoferilor, cât și pasagerilor pe timpul orelor de noapte. Siguranța va fi întotdeauna principala prioritate pentru FlixBus”, afirmă reprezentantul FlixBus România.

Inițiative verzi Flixbus

FlixBus sprijină deja o serie de inițiative verzi, precum compensarea emisiilor de carbon pentru călătoriile cu autocarul. În 2018 Flixbus a lansat primele autocare electrice pe distanțe lungi din lume, iar în 2019 a anunțat planuri pentru introducerea primelor autocare pe distanțe lungi alimentate pe bază de celule de combustibil.

FlixMobility urmează să testeze pe autocarele sale o tehnologie pe bază de celule de combustibil alimentate cu hidrogen, devenind astfel primul operator care utilizează această tehnologie. Pe lângă toate aceste măsuri, furnizorul de servicii de mobilitate a anunțat recent că a adoptat o viziune strategică cu impact neutru asupra climei, care își propune să atingă 100% neutralitate din punct de vedere al emisiilor de CO2.

Până cel târziu în anul 2030, FlixBus își propune ca toate călătoriile cu autocarul și cu trenul, cât și toate procesele care vizează business-ul companiei, să fie neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon

Pe lângă colaborarea cu atmosfair, anul acesta FlixBus a anunțat că va sprijini în mod direct Greva Mondială pentru Climă și a oferit vouchere de călătorie pasagerilor care participă la astfel de proteste. La nivel global, angajații FlixBus au luat de asemenea parte la proteste în timpul programului de lucru.

Flixbus, prețuri dinamice și competitive

Prin implementarea unui sistem de prețuri dinamice, FlixBus își menține angajamentul de a oferi un preț accesibil și oferă posibilitatea de a călători cât mai multor persoane. Datele FlixBus arată că pasagerii care folosesc autocarul ca mijloc de transport sprijină un mod de a călători prietenos cu mediul. Mai mult de 70% dintre pasagerii FlixBus optează pentru mijloace de transport în comun, deși dețin propriul autoturism.

Datorită unui model de afaceri unic și tehnologiilor inovatoare, FlixBus operează în prezent cea mai mare rețea de autocare interurbane din Europa

Din 2013, 100 milioane de călători au călătorit cu FlixBus, 40 de milioane doar în anul 2017. „Pasagerii care optează pentru autocarele verzi nu beneficiază doar de o rețea extinsă, soluții digitale, confort sau prețuri accesibile, ci și contribuie la protejarea mediului înconjurător. Ne dorim să convingem cât mai multe persoane să compenseze impactul climatic al călătoriilor realizate”, a concluzionat Adrian Rășoiu, Senior Business Development Manager FlixBus România.

 

Citiți și despre: