Slide

FMCG

Floria.ro livrează flori, zâmbete și emoții

01.02.2014

Peste 20.000 de români au comandat flori online prin Floria.ro. Floria este cea mai cunoscută florărie online din România. Cu mai bine de 20.000 de clienți care comandă și oferă flori prin doar câteva click-uri, Floria a oferit până acum zeci de mii de zâmbete și emoții destinatarilor care au primit buchete personalizate de flori proaspete.

Lansat în 2010, proiectul a fost preluat de Zurich Broker în luna noiembrie a anului trecut. “Povestea Floria a început în 2010, când a fost fondată. A fost un proiect foarte bine primit de piață încă de la început, am câștigat chiar în 2010 premiul Florăria Anului la Gala Premiilor eCommerce. Ne-am impus ca lideri pe piață în scurt timp, datorită modului de lucru, bazat pe atenția la detaliu și la efect, datorită calității florilor și buchetelor, pe care întotdeauna le-am realizat cu pasiune. Începând cu jumătatea anului 2013 am început să creăm buchete în acord cu tendințele internaționale de modă, pentru că suntem de părere că buchetul de flori este o manifestare de lifestyle, la fel de puternică precum o ținută vestimentară. Am lansat deja două colecții: colecția cu hortensie lime-roz, pentru vara 2013, și colecția cu Amarilis roșu, pentru toamnă – iarnă. Acum pregătim colecțiile pentru 2014, precum colecția Floria Poudre d’Amour pentru nunți sau colecția de Valentine’s Day”, ne-a declarat Aura Caraman, Director Executiv Zurich Broker, compania care deține Floria.ro.

Preferințe și vânzări

În fiecare zi, zeci de femei se bucură de un buchet de flori primit prin curier de la o persoană specială. Ceea ce nu știu cele mai multe este că toate aceste comenzi sunt făcute online, o modalitate simplă spun cei de modă veche, numai că personalizarea buchetelor transformă comenzile într-un adevărat proces de selecție. “Pot spune că în fiecare zi foarte multe femei primesc buchete transmise prin intermediul Floria.ro, atât în București, cât și în provincie, în cele 70 orașe în care avem parteneri locali, care ne permit să livrăm în doar câteva ore de la finalizarea comenzii. Avem și o foarte bună rată de revenire a clienților, semn că satisfacția celor care primesc buchetele este foarte mare și este transmisă către cei care le trimit”, explică Aura Caraman.

Privind preferințele românilor legate de flori, oficialii Floria ne-au declarat că cele mai multe dintre buchete conțin trandafiri. “Bărbații români cumpără foarte mulți trandafiri. Aproximativ 80% dintre comenzi sunt pentru buchete create exclusiv din trandafiri sau care conțin trandafiri. De când am început să creăm buchetele speciale din colecții, observăm o ușoară creștere a interesului pentru alte tipuri de flori, însă în mod clar bărbații români preferă să rămână în zona de confort, să aleagă flori cu care sigur nu dau greș, adică trandafiri”, ne-a declarat Aura Caraman, Director Executiv Zurich Broker, compania care deține Floria.ro. Cu toate acestea, au existat de-a lungul timpului și cerințe speciale din partea clienților. “Am avut multe solicitări neobișnuite, atât din perspectiva florilor, cât și din perspectiva comenzii. Am reușit să livrăm, de exemplu, fără detalii exacte ale destinatarei, către o domnișoară care lucra la o terasă într-un parc și care atrăsese atenția domnului care a realizat comanda. Domnul nu știa multe detalii, doar că era blondă, frumoasă și lucra la terasa respectivă, dar am făcut livrarea și fata a fost foarte impresionată. A mai fost o comandă pentru 2.000 de frezii aranjate în casa destinatarei, ocazie cu care designerii de aranjamente s-au deplasat la locul faptei și au aranjat florile în vaze”, ne-a povestit Aura Caraman.

Cei care vor să completeze surpriza unui buchet de flori, pot completa darul cu o cutie de bomboane sau o jucărie de pluș, comandate tot de pe site-ul Floria.ro. “Există clienți care doresc să completeze buchetul cu un alt produs, însă realitatea este că de cele mai multe ori buchetele noastre sunt considerate suficiente pentru a fi oferite singure, întreaga atenție a destinatarelor fiind orientată către frumusețea naturală a florilor de cea mai bună calitate și spectacolul oferit de combinația efectivă din aranjamnet”, ne-a declarat Aura Caraman, care adaugă faptul că cele mai multe comenzi sunt plasate în lunile februarie și martie. “Lunile februarie – martie sunt cele importante pentru vânzarea de flori, evident datorită sărbătorilor <in linie>: Valentine’s Day (14 februarie), Dragobete (24 februarie), 1 Martie și 8 Martie. Mai sunt importante apoi sărbătorile onomastice, precum Sf. Maria, Sf. Andrei, Sf. Alexandru, pentru că sunt multe femei ce poartă aceste nume”, explică Aura Caraman.

Special pentru Sfântul Valentin

Peste doar câteva zile se sărbătorește Sfânul Valentin, iar Floria a pregătit deja buchete speciale celor care vor să facă surprize frumoase. “Pentru Valentine’s Day am pregătit o selecție de buchete care vorbesc despre dragoste într-un fel sau altul. Cele mai multe sunt aranjamente cu trandafiri, însă sunt și buchete în care trandafirii se combină cu orhidee vanda, amarilis sau orhidee. Pentru zilele de primăvară vom prezenta buchete cu flori de sezon, lalele, irisi și frezii, foarte apreciate de rudele apropiate. Sfătuim clienții să comande din timp, pentru că din experiența anilor trecuți, numărul de comenzi crește foarte tare și de obicei fix în ziua de sărbătoare nu mai preluăm comenzi sau preluăm foarte puține”, ne-a declarat Aura Caraman, Director Executiv Zurich Broker.

Abonamente pentru toate nevoile

Cei care trimit des buchete de flori au și o soluție la îndemână: abonamentele pe site-ul Floria.ro, care sunt de mai multe feluri, pentru a acoperi toate nevoile. “Există mai multe tipuri de abonamente pe care le propunem clienților noștri. Primul ar fi abonamentele personale, pentru persoanele care doresc să ofere flori în mod recurent celor dragi, pentru care oferim diverse programe de livrare de buchete, cu diferite frecvențe și combinații. Apoi, sunt abonamentele pentru zona corporate, care pot fi pentru livrare flori la sediu sau la punctele de lucru, cu scopul de a oferi o atmosferă pozitivă și bună dispoziție în birouri sau sucursale. Tot pentru zona corporate, există abonamentele de livrare de buchete către partenerii de afaceri cu diverse ocazii, de 8 Martie, 1 Martie, de ziua numelor sau alte momente importante din viața companiei”, ne-a declarat Aura Caraman.

Planuri mari pentru 2014

Anul curent va fi unu plin pentru Floria.ro, dar și pentru cei care s-au obișnuit să comande flori prin intermediul florăriei online. “Va fi un an extrem de dinamic, cu multe noutăți. Vom începe dezvoltarea pe segmentul corporate și în zona de evenimente personale. Fanii brandului nostru vor descoperi creații impresionante, colecții noi, create întotdeauna ținând cont de tendințele internaționale. Vom continua, de asemenea, crearea de noi parteneriate cu florării din provincie, astfel încât numărul orașelor în care asigurăm livrare gratuită în maximum două ore de la comandă să crească. Momentan, sunt 70 de orașe în care avem parteneri, însă rețeaua este în continuă dezvoltare”, ne-a declarat Aura Caraman, Director Executiv Zurich Broker, compania care deține Floria.ro.